« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۸۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
بخش موگرمون «لنده»
رئیس شورای اسلامی بخش موگرمون نا امنی های موجود در بخش موگرمون که مسبوق به سابقه هم هست را از مهمترین عوامل ایجاد مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی در شهر اعلام نمود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛  رئیس شورای اسلامی بخش موگرمون  در نشست دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان لنده با انتقاد شدید از فرماندار لنده بخاطر ترک این جلسه گفت:رئیس شورای اسلامی شهرستان  هماهنگی های لازم را با دفتر فرماندار و فرماندار محترم انجام داده بود وحتی قرار بود امام جمعه محترم هم درجلسه حضورداشته باشند ،ولی متاسفانه به ما اطلاع دادند که امام جمعه به جلسه شورای فرهنگ عمومی خواهند رفت و قراربود معاون فرماندار درجلسه فوق حضور یابندلذا از این بابت از همه اعضای محترم شوراها و دهیاران عذرخواهی نمود و ادامه سخنان  خود را صرفا به حرمت حضور بخشداران  دانست وسپس به ایراد سخن درمورد مشکلات و معضلات در حوزه بخش موگرمون پرداختند.

 حاجتی شریعتی فر اولین مشکل در بخش موگرمون را نبود  راه ارتباطی دانستند و گفتند راه به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در  توسعه هر شهرستان و منطقه هست ولی متاسفانه ما درکل سطح شهرستان لنده حتی یک کیلومتر جاده استاندارد نداریم .

ایشان توجه ویژه به جاده انجیرسیاه ،الگن که یکی از راه‌های خروج از بن بست شهرستان میباشند وعملیات تعریض،وپلها وحتی قسمتی از آن هم زیرسازی  شده است ، را خواستار شد،همچنین جاده ییلاقی کوه سیاه که  به لطف شرکت نفت احداث شده بود وحتی قیرپاشی هم گردید ولی به علت کم لطفی هایی حتی تامرز نابودی هم پیش رفت وترمیم و بازسازی آن را خدمت بزرگی به عشایر که به عنوان  قشر مولدونقش مهمی رادر اقتصاد مقاومتی دارا هستند دانست.

شریعتی فر  رسیدگی به جاده مله آبگاوان وقاشکمری که ساکنان آن روستاهها تقریبا به فراموشی سپرده شدند رااز اولویتهای مهم خدمت رسانی به آنها جهت جلوگیری از مهاجرت به شهر برشمردند، وضمن تشکر از مسئولین درامر آسفالت جاده از وحدت آباد تا سه راهی مله آبگاوان ،آسفالت کردن جاده گردابها به صورت یکطرفه ونیمه تمام را حادثه خیز خواند وهمچنین هزینه مرمت و تعمیر زیرسازی جاده بنه علیاری را بیشتر از هزینه آسفالت درآن زمان دانست.

وی  وضعیت جاده های دشت ناصری ،راوک ،ده نهضت ،وگرده کلات را هم نامطلوب ذکر کرد،وجاده تراب ،آبرزگه ،کهناب،شیتاب ومونه راکه آسفالته هستند  دارای نقاط حادثه خیز زیادی می باشند،همچنین روکش آسفالت جاده سوق به لنده را نیاز فعلی مردم این شهرستان دانست.

نایب رئیس شورای شهرستان لنده دومین معضل بخش موگرمون را ناامنی دانست و افزود البته خوشبختانه  ما به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان مفتخریم که از امنیت مطلوبی برخورداریم ،هرچند که  مشکلات مالی و اقتصادی فراوانی هم هست...که عوارض وعواید آنها به روستاهها نیز سرایت کرد.

وی نا امنی های موجود در بخش موگرمون که مسبوق به سابقه هم هست را از مهمترین عوامل ایجاد  مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی در شهر اعلام نمود.

شریعتی فر  بیکاری وعدم اشتغال جوانان را یکی از معضلات اساسی این منطقه دانست  و با ابراز تاسف از اینکه جوانی که با مشقت و سختی فراوان توانست تحصیل کند و مدرک لیسانس و فوق لیسانس بگیرد الان در استانهای خوزستان و بوشهر در گرما و سرما و شرجی مشغول کارگری هستند.

 رئیس شورای اسلامی بخش موگرمون وجود رودخانه جن و مارون و صحراهای دشت بن ودشت ناصری را یکی ازنعمت های خدادادی این منطقه دانست که دارای  پتانسیل های خوبی برای کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان   می باشند و می طلبد که استفاده از آنها  همت ویژه مسوؤلین را می طلبد.

نایب رئیس شورای شهرستان لنده فرهنگ سازی در روستاهها ،آموزشهای نوین کشاورزی و دامداری ،تاسیس تعاونی های کوچک و زودبازده و همچنین فراهم آوردن امکانات بهداشتی ورفاهی را از مولفهای تاثیر گذار در ایجاد شغل و جلوگیری از مهاجرت روستاییان خواند و  ناتمام ماندن  اجرای طرح هادی روستاها،عدم آنتن دهی تلفن همراه،قطع شبکه دیجتیال  ، تامین سوخت ،جاده های دسترسی بین مزارع ،تامین آب و برق روستای گرده کلات،آب مله آبگاوان وقاشکمری،ایجاد روشنایی معابر را از دیگر مشکلات  بخش موگرمون اعلام نمود.

ایشان در پایان از مسؤولین خواست که به روستائیان و عشایر به صورت ویژه  خدمت کنند و قدر این قشر زحمتکش رابدانند.

شریعتی فر همچنین  از رسانه ها بابت عدم پوشش این جلسه گلایه کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
اقای شریعتی فر انتقاد شما از فرماندار و رسانه ها درست نیست چون حضور داشتند.
مدیر پایگاه پاسخ :

بسمه تعالی-
ضمن تشکر از این کاربر عزیز و همچنین جناب شریعتی فر ؛
در تکمیل فرمایش این کار بر عزیز لازم است که عرض کنم: در جلسه فوق تقریبا خبرنگاران همه سایتهای خبری مستقر در لنده حضور داشته اند و همچنین در این نشست فرماندار لنده به ایراد سخن پرداختند ولی چون همزمان جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شده بود هم فرماندار و هم رسانه به آن جلسه رفتند ضمنا اخبار نشست دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستای لنده توسط رسانه ها نیز منتشر گردیده البته زمان ایراد سخن اقای شریعتی خبرنگاران حضور نداشتند.

شما می توانید بخشی از این اخبار را در قسمت « اخبار مرتبط» در همین صفحه ملاحظه فرمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
از آقای شریعتی فر بدلیل طرح مشکلات بخش موگرمون سپاسگذاریم
جناب خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
خوشبختانه این روزها هجمه های هدفمند با پشت پرده برخی از افراد معلوم الحال که به دنبال منافع خود هستند زیاد شده است سنگ مفت گنجیگ هم مفت. این روزهای خبرنگاران کنار سر راه هند که هرکسی می رسد سنگ به شاخه آنان می کوبد و به وقت نیک فرجامی نیز میوه آن را می خورد. این همه خبر از مشکلات بخش مرکزی و موگرمون را ندیده اید یا چون نامی از شما نسیت خبر محسوب نیست والا رسانه های ما خوبند بروید سایر شهرستان ها را ببینید بعد قضاوت کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
جناب خان از قیاست خنده آید خلق را
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: