« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
لنده
اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده به مناسبت هفته قوه قضائیه با رئیس دادگستری این شهرستان دیدار و گفت وگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده به مناسبت هفته قوه قضائیه با رئیس دادگستری این شهرستان دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار سید مجتبی بنی هاشمی با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای ایشان گفت:حضرت علی (ع) الگوی کاملی از عدالت و دادگستری در طول تاریخ بوده و هست،زندگی این امام بزرگوار سراسر از عدالت و دفاع از حقیقت و محرومین و مظلومین بوده است.

وی افزود:امام علی ان قدر نسبت به اجرای عدالت حساس بوده اند که حتی در اخرین لحظات عمر خود نسبت به قاتل خود دعوت و توصیه به عدل میکردند و میفرمودند که بنده را یک ضربه شمشیر زدند ، قاتل من را هم یک ضربه باید بزنید و این درس بزرگی است که همه ما خصوصا دانشجویان باید بیاموزیم از امام اول خود

ایشان در ادامه اظهار داشت:امروز راه بسیج دانشجویی راه شهید بهشتی است در دفاع از محرومین و مظلومین ، دشمن شناسی و دفاع از ارزش ها ..

بنی هاشمی گفت:یکی از اهداف و وظایف بسیج دانشجویی مطالبه گری و مطرح مردن مشکلات و دغدغه های مردم است چرا که بسیج برامده از دل مردم و در طول انقلاب همه درد های مردم را دیده است فلذا میخوام با کسب اجازه چندین مطالبه خدمت شما عرض کنم:

اولین مطالبه بسیج دانشجویی : در مورد آتش سوزی های اخیر که افرادی سود جو برای منافع شخصی خود اقدام به قطع درختان ، اتش زدن درخت و تبدیل ان به زغال میکنند که در طول این مدت برای چندمین بار هست این اتفاق رخ می دهد.

چند سوال مطرح هست

اول این که چطور میشود عده ای درختان را قطع و اتش بزنند و تبدیل به زغال بکنند و کسی خبر دار نشود ؟ سوال بعد چرا خاموش کردن این آتش سوزی این همه زمان میبرد ؟ کدام نهاد ، اداره و مسئول در انجام وظایف خود کوتاهی میکند ؟

مطالبه بسیج دانشجویی از دادستانی محترم به عنوان مدعی العموم این است که این موضوع را پیگیری و ضمن برخورد قاطع ، استفاده از اصول آیین دادرسی کیفری جدید درمورد انتشار اسامی افراد و بخشی از احکام قطعی ، سیاست ترهیبی و قاطعانه ای را به خاطیان پنهان و ناشناس گوش زد کنید که درس عبرتی برای دیگران شود

دوم:در بحث تکریم ارباب رجوع که به معنی رضایت مندی مردم از مسئولین و کارمندان هست اما متاسفانه شاهد هستیم در بعضی از نهاد ها و سازمان ها با مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند برخورد های ناشایست انجام میشود و عدم پاسخوگی مسئولین که باعث نارضایتی مردم میشود

زمانی وارد اداره می شویم نوشته شده است که توهین به کارمند دولت زندانی و ضربه شلاق دارد اما درمورد توهین کارمند به مردم که ولی نعمت ما هستند هیچ چیزی وجو ندارد.

سوم:مطالبه گری یکی از درخواست های مقام معظم رهبری است و مطالبه گری از ویژگی های روحیه انقلابی است و باید دستگاه قضا به عنوان یک دستگاه انقلابی مناسب با مسئولیتش مطالبه گری کند .

گاهی مردم برای مطالبه عمومی که جز حقوق اولیه خود هست به صورت ارام ، یک جلسه با مسئول مربوطه برگزار میکنند.

اما از انجا که دشمن در کمین هست و به تعبیر مقام معظم رهبری از این مطالبه ارام مردمی به اشوب تبدیل می کنند که نقشه دشمن همین است اما مردم با بصیرت و دشمن شناسی با اگاهی کامل از نقشه دشمن هرگز اجازه سو استفاده نخواهند داد از دادستانی محترم میخواهیم با مدیریت و هشیاری از مسیولین مربوطه حقوق اولیه مردم را مطالبه کنند مثل مشکل بی ابی و عدم انتن دهی شهرک سراسیاب که مردم این شهرک را عذاب میدهد.

متاسفانه بعضی از مسئولین به جای این که به فکر مردم باشند ، به فکر منافع و پیشرفت سیاسی خود و جناخ خود هستند و این تاسف بار است در حالی که مردم ولی نعمت ما هستند و انقلاب مال این مردم هست مگر انقلاب بدون این مردم امکان پذیر است؟

چهارم:یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگری استامروز امار مشکلات اجتماعی از مصرف مواد مخدر ، خودکشی ،طلاق و....نسبت به بقیه شهرستان ها امار خوبی هست اما برای شهرستانی که معروف هست به دارالمومنین ، شهرستان که شهر اولین ها است و اولین مسجد در این شهرستان دایر شد و شهر مذهبی هست این امار بالاست و از حضرتعالی خواهشمندیم با همکاری نهاد ها و ادارات خصوصا دانشگاه پیام نور که دو رشته روانشناسی و مشاوره دارد از این معضل های اجتماعی جلوگیری فرماید.

پنجم:در منطقه موگرمون شاهد هستیم مزارع پرورش ماهی در کنار مزایای خوب منطقه خطرات جدی دارد که امنیت بهداشتی منطقه که بحثی از زایدات خود را در حاشیه رود خانه رها می کند.

انتظار داریم با استفاده از ظرفیت نظارتی ضمن دعوت از سرمایه گزار ، کلاس های توجیهی با همکاری شبکه بهداشت برگزار کنید ..

همچنین  جانشین دادستان طی سخنانی گفت:از همان ابتدای انقلاب دانشجویان همواره پشتیبان نظام و مردم بودند که نمونه بارز ان تسخیر لانه جاسوسی امریکا بوده است.

وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویان ارزش والایی دارند و سرمایه مملکت حساب می شوند.

اکبر پرندوارگفت حقیر با توجه به این که جانشین دادستان شهرستان لنده هستم در پاسخ و مطالبه شما دانشجویان مطالبی عرض کنم:

در بحث اتش سوزی که متاسفانه عده ای جهت منافع خودشون دست به اتش سوزی های تعمدی میزنند باتوجه به این که شهرستان لنده ، شهرستان نو پا هست و یک سری کمبود هایی دارد
متاسفانه وقتی یک اتش سوزی رخ میدهد با توجه به کمبود نیروی محیط بانی که منطقه ما اکثرا کوهستانی و صعب العبور هم هست و با توجه به مشکلات مالی که گریبان گیر دولت هست این مشکلات وجود داردو اکثر این افراد در حوزه استخفاظی شهرستان لنده نیستند و رسیدگی و دسترسی به ان ها سخت میشود ولی با این وجود تا الان گزارشاتی که شده در حال رسیدگی هست و احکامشان به زودی منتشر میشود و به سمع مردم میرسد.

ایشان در بحث ارباب رجوع گفت: با توجه به این که شخصی توهین به کارمند اداره ، و این که کارمند در راستای منافع مردم تلاش میکند و کسی اگر اخلال ایجاد کند در کار ان اداره باعث میشود کار مردم تعطیل بماند مجازاتی برای این افراد در نظر گرفتند در مقابل اگر کارمندی بخواهد توهین کند و کار مردم را انجام ندهد به همان اندازه شاید کمتر مجازات دارد.

وی در خصوص مطالبه ی دیگر بسیج دانشجویی اظهار داشت:بحث امنیت بهداشت در منطقه گردش گری موگرمون با توجه که جنبه عمومی دارد و در حیطه دادستانی هست حتما موضوع را رسیدگی و پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان لنده با تبریک هفته قوه قضائیه گفت:در هر اداره ای ارباب رجوع باید تکریم شود و هر اداره ای که ارباب رجوع حضور پیدا میکند ، باید راضی بیرون بیاید.

عبدالله سعادتیان اظهار داشت: اهداف و وظایف قوه قضائیه در اصل156 قانون اساسی به طور کلی بیان شده است که یکی از وظایفش پیشگیری از وقوع جرم هست بر همین اساس ما معاونت پیشگیری از وقوع جرم را راه اندازی کرده و با تشکیل جلسات مختلف در این زمینه اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: در سال گذشته شهرستان لنده  امن ترین شرسهتان کشور بود.جرائم تقریبا کاهش نسبی داشته و جرائمی مثل سرقت مسلحانه ، قتل ، کلاه برداری و...نداشتیم اما دعوای خانوادگی از طلاق ، درخواست مهریه و.. ما نسبت به مشابه سال قبل زیاد شده است.

رئیس دادگستری شهرستان لنده در خصوص پیشگیری از آمار بالای طلاق گفت:ما در این خصوص باید از ظرفیت متنفذین ، ریش سفیدان و معتمدین استفاده کنیم بنا بر این است که در هر روستا ، طایفه افرادی زی نفوذ شناسای کنیم و پروندها را که برای صلح و سازش هست ارجاع دهیم به این افراد.

ایشان در ادامه در خصوص دربحث اتش سوزی اظهار داشت: خوشبختانه آتش سوزی سطحی بود و درختان خیلی اسیب ندیدند البته در حوزه استخفاظی لنده اما در منطقه کوه حاتم در منطقه استخفاظی بهمئی و بهبهان بوده و بنده حضور پیدا کردم و متاسفانه بالای کوه چیزی حدود 12کوره زغالی مشاهده کردم که همین امر نیز باعث اتش سوزی شده است و در همین راستا  جلسه شورای تامین مشترکی بین شهرستان های لنده ، بهمئی و بهبهان برگزار شد و مصوباتی داشتیم که منابع طبیعی موظف به شناسایی افراد خاطی و تشکیل پرونده برای آنها شد و انشاالله ما در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهیم کرد و همچنین  بنا بر این شد بالگردها هفته ای یک بار مامورین نیروی انتظامی را به این مناطق ببرند و فضا را برای این افراد نا امن کنند.

سعادتیان در پایان گفت: هر نوع پشتیبانی و کار قانونی که از دست ما براید برای این بسیج دانشجویی انجام خواهیم داد و هر کاری که بنده بتوانم همکاری و کمک کنم دریغ نخواهم کرد چرا که خودم یک بسیجی بودم و هستم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
به اون بسیجی تیشرت قرمز بگو دانشگاهت تموم شده.......
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: