« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
در نشست مشترک انجمن اهل قلم و انجمن خبرنگاران شهرستان لنده بررسی شد:
نشست مشترک انجمن اهل قلم و خبرنگاران شهرستان لنده با موضوع "نقش قلم در رسانه"برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوفاز لنده ؛ نشست مشترک انجمن اهل قلم و خبرنگاران شهرستان لنده با حضور رئیس اداره ارشاد اسلامی و با موضوع "نقش قلم در رسانه"در محل اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست صمیمی اعضای انجمن اهل قلم شهرستان لنده ضمن تشریح نقش قلم در رسانه نکته نظرات ؛ انتقادات و پیشنهادات خود را طرح و در ادامه اعضای انجمن خبرنگاران ضمن گزارشی از عملکرد خود به سوالات اهل قلم پاسخ دادند که در ادامه خلاصه ای از این نکته نظرات را با هم می خوانیم:


بوسه رئیس انجمن اهل قلم شهرستان لنده بر قلم خبرنگار

کورش محمدی رئیس انجمن اهل قلم شهرستان لنده در این نشست با اشاره به اینکه همه به خداوند قسم می‌خورند ولی خداوند به قلم قسم خورده‌است، بیان کرد: خداوند به آنچه قلم به سطر درمی‌آورد قسم می‌خورد که نشان از اهمیت بارز قلم است.

وی در اقدامی جالب بر قلم یکی از خبرنگاران بوسه زد و از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان تقدیر و تشکر نمود.


خبرنگار باید قدرت تحلیل داشته و وابستگی به زر و زور و قدرت نداشته باشد.

نعمت الله درتاج از فرهنگیان و عضو انجمن قلم شهرستان لنده نیز با تبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاران و معلمان از تاثیر گذارترین اقشار جامعه هستند که نقشی اساسی در فرهنگ و توسعه کشور بعهده دارند.

وی ، حرفه ای بودن ؛استقلال فکری؛شجاعت ؛سواد  رسانه ای ؛پرستیژ اجتماعی ؛پایبندی به اخلاقیات؛قانونمداری؛صداقت در کلام و گفتار و سعه صدر را از مهمترین ویزگیهای یک خبرنگار دانست و اظهار داشت:خبرنگار باید حلقه اتصال مردم و دولت باشد.

فعال فرهنگی شهرستان لنده افزود:خبرنگار باید قدرت تحلیل داشته و وابستگی به زر و زور و قدرت نداشته باشد.


سواد رسانه ای از مهمترین الزامات یک خبرنگار است.

فرامرز قربانی دیگر عضو انجمن اهل قلم لنده نیز در این نشست با اشاره به نقش رسانه ها در جامعه و نیاز خبرنگاران به سواد رسانه ای گفت:در کشور ژاپن رسانه ای بیش از 40 میلیون تیراژ دارد.

ایشان در ادامه :فراوانی جمعیت ؛ تمرکز گروههای انسانی ؛ پیچیدگی زندگی اجتماعی امروز ؛ وابستگی و همبستگی ملی ؛ ناامنی و بحرانها ؛ تحولات نظامهای سیاسی و ترک سنت های بد را از مهمترین عوامل نیاز به رسانه اعلام نمود


خبرنگار نباید به هیچ سمتی غش کند

حمیدرضا درفشی دیگر عضو انجمن خبرنگاران اظهار  داشت :جامعه ای میتواند ظلم را ریشه کن کند و به پیشرفت برسد که در آن خبرنگاران آزاد باشند.

مهندس درفشی با انتقاد از عدم استقلال بعضی از خبرنگاران گفت:براستی آیا خبرنگاران وابسته به نهاد و ارگان خاصی نیستند و به طرفی غش نمی کنند؟



قلم و رسانه در یک کالبد اما با ماموریتی متفاوت

یاسین موسایی هم در این نشت گفت:قلم و رسانه دو چیز کاملأ متفاوت هستن و هرکدام نوع و کارکردشان در جامعه کاملا جداست.


سهم ما در بخش سمعی و بصری ناچیز است

غلامرضا یزدانپرست  هم در این نشست با تبریک روز خبرنگار گفت:سهم ما در بخش سمعی و بصری استان و کشور بسیار ناچیز است
وی از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست تا :فارسی را پاس بداریم و از کلمات بیگانه کمتر استفاده کنیم.


اصولگرا هستم اما کارم را فارغ از مسائل سیاسی دنبال می کنم.

در ادامه این نشست اسماعیل میری سردبیر پایگاه خبری لنده با تقدیر از انجمن اهل قلم و اداره ارشاد اسلامی بخاطر تشکیل این جلسه گفت :برای توسعه شهرستان در زمینه های مختلف نیاز به همدلی و همراهی اقشار مختلف مردم هست.

اصولگرا هستم اما کارم را فارغ از مسائل سیاسی دنبال می کنم.

چپ و راست را فقط از زاویه کارکرد و نقششان در جامعه مورد ارزیابی قرار می دهم .

طرح پایلوت اقتصادی لنده  را باید اصحاب رسانه مفصل به آن بپردازند.

بعضی مواقع نمیتوانیم سوڗه پیدا کنیم و مردم باید از به ما کمک کنند.+انسانی که خودش نقد میکند باید نقد پذیر باشد.


مردم هم باید مطالبه گر باشند

مجید مرادی:رسانه باید مردمی مطالبه گر داشته باشد و گرنه بی ارزش است .

در سفر دیروز نماینده مردم به شهرستان لنده  کسی مطالبه عمومی برای برون رفت شهرستان از محرومیت نداشت و بیشتر مطالبات شخصی عنوان می شد.



در قبال انتشار گزارشات و اخبار ریالی دریافت نمی کنم

فتاح بدری : بسیاری از انتقادات انجمن اهل قلم را قبول داریم و در بحث عملکرد خبرنگاران کاستی های فراوانی وجود دارد اما بعضی از این مشکلات سیستمی هست و به نظر می رسد مجموعه دست اندر کار وزارت ارشاد اسلامی  در بحث مطبوعات باید سواد رسانه ای و شخصیت اجتماعی و حقیقتی افراد را بیشتر مد نظر قرار دهند.

ما حمایت از دولت و نظام جمهوری اسلامی را برای خود یک تکلیف می دانیم و اعتقاد راسخ داریم که خدمات نظام باید بصورت برجسته تیتر شوند و از طرفی دیگر نقد و مطالبه گری را از وظایف خود می دانیم همچنین اعتقاد راسخ داریم که در بحث نقد و انتقاد شخصیت حقوقی افراد مد نظر باشد و کاری به شخصیت حقیقی افراد نداشته باشیم.

از هر نقدی استقبال می کنیم و برای انتشار اخبار گزارشات و یاداشتهای همه ی افراد از جناح های مختلف و سلایق مختلف آمادگی داریم.

ایشان در پاسخ به سوالی در خصوص  آمار مخاطبان سایتها نیز گفت:پایگاه خبری اوای رودکوف اخبار و گزارشات خود را از سراسر کشور دریافت و منتشر می کند و محدود به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و کاربران و مخاطبان فراوانی در سراسر کشور دارد.

وی تاکید کرد بابت گزارشات و اخبار منتشر شده هیچگونه حقوق و دستمزدی  را دریافت نمی کند.

ایشان در پایان تاکید کرد اخبار کلیه ی ادارات و نهادها در سطح شهرستان و استان را پوشش داده و البته این امر مستلزم تعامل مدیران با خبرنگاران و نگاه رسانه ای مدیران نیز می باشد.


تعامل بالای انجمن اهل قلم و رسانه را به فال نیک می گیریم

اسماعیل زارعی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان لنده  در پایان این نشست انجمن های خبرنگاران و اهل قلم شهرستان  را  بسیار فعال با نشاط و پای کار دانست و بر ادامه ی چنین نشستهایی تاکیدنمود.


قلم نویسنده و خبرنگار نقش مهمی در توسعه  همه جانبه جامعه دارند

مسعود رفیعی دبیر انجمن اهل قلم شهرستان لنده:اگر بنا باشد برای توسعه در همه ی ابعاد آن  از شیوه های هنری کمک گرفت، قلم و رسانه نخستین نقش را به عهده دارند و می توانند به عنوان پل ارتباطی صاحب فکر، زمینه گفت وگو را با مخاطبان باز کنند.

از اعضای انجمنهای اهل قلم و رسانه شهرستان لنده تجلیل شد.

و در پایان این نشست از اعضای انجمن اهل قلم و خبرنگاران تجلیل بعمل امده است.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: