« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
نیما کوهساریان فوتبالیست نوجوان و آینده دار گلستانی:
من به همه هم سن و سال های خودم توصیه می کنم ورزش را در کنار درس دنبال کنند و همزمان به این دو موضوع بپردازند...
پایگاه خبری آوای رودکوف -وحید حاج سعیدی:ورزش را می توان عامل سلامت روح و روان و جسم قلمداد کرد و افرادی که مبادرت به انجام ورزش روزانه می کنند علاوه بر تندرستی ، شادابی و نشاط روحی نیز دارند. علاقه مندی افراد به ورزش های مختلف باعث توسعه انواع و اقسام ورزش ها شده است ولی ورزش فوتبال همواره به عنوان یک ورزش هیجانی دارای جایگاه خاصی است. توسعه این ورزش در سال های اخیر باعث شده  تا جوانان به صورت علمی و حرفه ای این رشته مهیج را دنبال کنند.

اين ورزش جذاب و مهیج در همه شهرهاي کشور طرفداران و علاقه مندان زيادي دارد. در استان گلستان نیز ورزشکاران زیادی به این رشته ورزشی علاقه دارند. داشتن تیم در زیر گروه کشوری و برگزاری لیگ های منظم در این استان نشان از علاقه مندی مسئولان تربیت بدنی استان به این رشته و حمایت از آن دارد. شهرستان علي آباد کتول يکي از شهرستان هايي است که در رشته فوتبال و فوتسال همواره حرفهايي براي گفتن داشته و دارد و بازيکنان توانمندي را به عرصه ورزش استان معرفي کرده است. در بخش دانش آموزی نیز همه ساله مسابقات فوتسال قهرمانی با شور و هیجان خاصی پیگیری می شود و بازیکنان علاقه مند به این رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند.

"نیما کوهساریان” يکي از فوتباليست هاي نوجوان و با استعداد شهرستان است که سابقه بازی در تیم های مختلف شهرستان و حتی استان گلستان را دارد. او که ورزش را از هفت سالگی آغاز کرده است، فوتبال را یکی از علاقه مندی های سالم و مفرح خود می داند و امیدوار است روزی بتواند در تیم های مطرح کشور بازی کند.

کوهساریان نوجوان آینده دار گلستانی که اکنون در کلاس نهم دوره متوسطه اول در مدرسه نمونه علامه طباطبایی شهرستان علی آباد کتول درس می خواند، فوتبال را زیر نظر مربیان شهرستانی چون جباری، شکی، مزیدی و … به صورت حرفه ای دنبال می کند و خوشبین است با استفاده از تجارب مربیان شهرستانی و استانی هر چه سریع تر پله های ترقی را طی کند و به تیم های بزرگ استان و کشور راه پیدا کند.


به منظور آشنایی بیشتر با این نوجوان ورزشکار و با اخلاق شهرستان گفتگوی کوتاهی با ایشان در خصوص ورزش فوتبال و نقش ورزش در زندگی و فعالیت های روزمره انجام دادیم:

فوتسال را از چه سنی آغاز کرديد؟

بنده فوتبال را از هفت آغاز کردم و از سال چهارم ابتدایی تا حالا که در کلاس نه مدرس می خوانم،  عضو تیم فوتبال مدرسه هستم. در بخش حرفه ای نیز سابقه بازی در پرسپولیس علی آباد، ستارگان، ملی پوشان و شموشک کردکوی را دارم. در چندین مسابقه آموزشگاهی و شهرستانی نیز با هم تیمی هایم موفق به کسب عنوان برتر شده ایم.

چرا فوتبال را انتخاب کردید؟

فوتبال در همه جای دنیا طرفدار دارد و اکثر نوجوانان حتی اگر در سایر رشته های ورزشی فعالیت داشته باشند، باز هم به فوتبال علاقه مند هستند و اگر فوتبال هم بازی نکنند، لااقل نتایج مسابقات ورزشی فوتبال را دنبال می کنند. این نشان می دهد که ورزش فوتبال یک تفاوت اصلی با سایر ورزش ها دارد و علاقه به فوتبال در ذات بچه ها است. من هم به همین دلیل ورزش فوتبال را انتخاب کردم. در ضمن هیجان فوتبال یکی دیگر از دلایل بنده برای انتخاب این رشته است.  

بازي فوتبال به درس شما لطمه اي وارد نکرده است؟

درس هیچ تضادی با ورزش ندارد و امروزه اکثر فوتبالیست ها سواد بالایی نیز دارند. اگر کسی بخواهد درس بخواند حتی چند ساعت ورزش در روز هم مانعی برای درس خواندن محسوب نمی شود. من هم تلاش می کنم در کنار ورزش به درس هم اهمیت بدهم و سعی می کنم به توصیه های دبیرانم گوش کنم. چرا که ورزش نمی تواند اینده افراد را تضمین کند ولی درس آینده شغلی ما را تعیین می کند.

نقش خانواده را در کسب موفقيت هاي ورزشي چگونه مي بينيد؟

پدر و مادرم همواره در راه ورزش مرا تشویق می کنند و بدون حمایت های آنها موفقیت در امر ورزش امکان پذیر نیست.

امیدوارم روزی بتوانم پاسخگوی زحمات آنها باشم و با درس خواندن و قبولی در دانشگاه و کسب افتخار در ورزش بتوانم آنها را خوشحال کنم.

ورزش چه تاثیری در زندگی شما گذاشته است؟

ما اعتقاد داریم عقل سالم در بدن سالم است. با انجام فعالیت های ورزشی علاوه بر داشن روحیه شاداب، بدن نیز تقویت می شود و هم در درس و هم در انجام فعالیت های روزانه موفق تر هستیم. در ضمن ورزش باعث می شود بهتر زندگی کنیم و راه درست زندگی کردن را به ما می آموزد.

از بازیکنان قدیم علی آباد چه کسانی را می شناسید؟

حسین مزیدی، مجتبی شکی، محمد قوشکرپی، حسین شکی، صفر اصلانی و … از بازیکنان قدیم شهرستان هستند که وصف آنها را از مربیانم شنیده ام. در حال حاضر نیز بازیکنان جوانی چون امیر حسین خسروی، سعید سعیدی، عادل خسروی، سید یدالله حسینی و… در سطح اول استان در زمره بازیکنان مطرح محسوب می شوند.

الگوی ورزشی شما کیست؟ «برنرد لنو» بازیکن تیم فوتبال آرسنال الگوی ورزشی من است. الگوی اخلاقی بنده نیز «مرحوم منصور پور حیدری» است.

از مسئولین ورزشی شهر چه انتظاری دارید؟

حمایت از باشگاه های خصوصی و دادن امکانات بیشتر به مربیان شهرستانی می تواند در توسعه ورزش در شهر موثر باشد. برگزاری لیگ فوتسال ویژه دانش آموزان یا نوجوانان می تواند در پیشرفت این ورزش در شهرستان و استان موثر باشد. از مسئولین تقاضا دارم نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی در شهر تلاش بیشتری کنند.

سخن پاياني

من به همه هم سن و سال های خودم توصیه می کنم ورزش را در کنار درس دنبال کنند و همزمان به این دو موضوع بپردازند. در پایان از اعضای خانواده، مربیان فوتبال شهرستان به ویژه مربیان با دانش خودم آقایان مزیدی، جباری و شکی  که سهم بسیار زیادی در پیشرفت فوتبال بنده داشتند تشکر دارم و اميد وارم در تمام مراحل زندگي موفق باشند.

همچنین آرزو دارم روزی شرایطی فراهم شود تا جوانان شهر های کوچکتر برای نشان دادن استعداد خود مجبور نشوند به شهرهای بزرگ بروند و امکانات ورزشی و شرایط برگزاری لیگ های فوتبال و فوتسال برای نوجوانان و جوانان در همه شهرها فراهم شود تا نوجوانان برای انجام تمرینات ورزشی و شرکت در مسابقات در شهر خودشان بمانند و به آینده ورزشی خود فکر کنند.

گفتگو از وحید حاج سعیدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین