« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان:
چهاردهمین گردهمایی معاونین و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه شش کشور، صبح امروز با حضور معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان و سرپرست صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اين گردهمايي با بيان اين كه در سال گذشته به دلیل خروج کشور آمریکا از برجام، کشور با یک وضعیت جدیدی مواجه شد و از لحاظ اقتصادی مقداري در تنگنا قرار گرفت، گفت: دانشگاه هاي كشور، حوزه دانشجویی و سازمان امور دانشجویان نیز همانند ديگر حوزه‌های اداری کشور، با مشکلات مالي مواجه شدند.

    دکتر علم، با اشاره به افزایش تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات تغذيه دانشجویی در سلف ها و بار مالي فراوان اين موضوع براي دانشگاه ها، افزود: براي كاهش اين مشكل، پیشنهاد استفاده از ظرفیت رستوران‌های مکمل جهت كم كردن فشار مالي در دانشگاه‌ها مطرح شد.

    وي با تأکید بر کاهش نیافتن خدمات دانشجویی در دانشگاه ها، خواستار استفاده بهینه از منابع براي عبور از اين مشكلات شد و گفت: با تقويت منابع مالی در این حوزه و به‌کار بردن توانایی مدیریتی در دانشگاه ها، تلاش شد تا موج فزاینده استفاده از سلف‌هاي دانشجويي مديريت گردد.

    معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به تعديل در ساختارهای بودجه و مالي كشور و نقش آن در محدودیت‌های بیشتر برای دانشگاه‌ها، افزود: در تلاش هستیم از طریق کارگاه‌های آموزشی و تعامل با دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی مناسبي را دنبال كنيم تا رستوران‌های مکمل بتوانند در کاهش قیمت غذا به دانشجویان و مدیران كمك نمايند.

    علم با اشاره به حوادث سيل اخير و خسارات آن به دانشگاه ها و حوزه‌های آموزش عالی مناطق سيل زده، ادامه داد: برآوردهای اولیه خسارات دانشگاه‌هایی که در اين مناطق آسیب دیده‌اند انجام گرفته و در صدد ترمیم اين آسیب‌ها هستیم كه پس از فرو نشست كامل آب نيز پايش وضعيت فيزيكي دانشگاه ها ادامه خواهد يافت.

    رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نيز در این نشست، با اشاره به توانمندي هاي بالاي دانشگاه هاي منطقه شش در كشور، گفت: اين منطقه، پس از تهران، بزرگ‌ترین و توانمندترین منطقه کشور در آموزش عالی است و لازم است از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌تری استفاده شود.

    دکتر مدرس هاشمی با تأكيد بر وضعيت بسیار خوب منطقه شش در شاخص‌های کمی مانند تعداد دانشجو و استاد و شاخص‌های کیفی همچون تعداد مقالات، طرح‌ها و ارجاعات، افزود: دانشگاه‌های بزرگی همچون صنعتی اصفهان، اصفهان، کاشان، شهرکرد و یزد در این منطقه وجود دارند و حضور دو دانشگاه سطح يك مانند دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان در اين منطقه به خوبي نشان دهنده جايگاه منطقه شش دانشگاهي ايران است.

    وي با بيان اين كه از سال 2018 ميلادي تاكنون حدود 1600 مقاله ISI در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شده و در سال 1397 نيز قرارداد بيش از 130 طرح صنعتی در اين دانشگاه منعقد گرديده است، گفت: اين موارد بيانگر وضعیت مناسب اين دانشگاه در این حوزه است.

    رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با ابراز نگراني از تأثير کمبودهای مالی در افت کیفی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها، افزود: اين کمبودها مهم‌ترین موضوع کنونی است و تأثير اين موضوع در تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، افت کیفی پژوهشی را به دنبال دارد.

    مدرس هاشمی، با بيان اين كه مشکلات مالی، مسائلي همچون خوابگاه، غذا، کار دانشجویی و غیره را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ به افزایش شدید هزینه‌هاي گوناگون اشاره كرد و گفت: اين در حالي است كه بودجه این دانشگاه در سال 1398 نسبت به سال گذشته، تنها حدود 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

    وي با تأکید بر لزوم بازنگری در برخی آیین‌نامه‌ها در حوزه دانشجویی مانند بورس ها، گفت: در سال گذشته فرصت تحقیقاتی دانشجویان دکترا در خارج از کشور به شدت کاهش پیدا کرد كه اميدواريم نشست امروز با حضور مسئولين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موجب نتایج خوبی براي حل این مشکلات گردد.

    معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز تبادل نظر پیرامون مباحث مختلف حوزه دانشجویی شامل تسهیلات و خدمات رفاهی به دانشجویان، توجه به امور بهداشت روانی و جسمانی دانشجویان و ارائه بازخوردهای اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها به مسئولین وزارت علوم تحقیقات و فناوری را از جمله اهداف برگزاري اين نشست عنوان كرد و گفت: کمبود بودجه و تأخیر در اختصاص آن ها در سال گذشته، موجب به وجود آمدن مشکلاتی در دانشگاه‌ها شد كه با تمهیدات در نظر گرفته شده، حوزه دانشجویی و فرهنگي کمترين تاثير را از اين مشکلات داشتند.

    دکتر کلانتری، اجرایی نمودن طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه دانشجویی و فرهنگي را مهم‌ترین برنامه معاونت دانشجویی اين دانشگاه در سال جاري عنوان كرد و افزود: نوسازی تجهیزات سلف مرکزی، تعمير خوابگاه شماره دو، تعمير و تجهيز دیگر خوابگاه‌ها و نوسازي و افزايش امکانات ورزشی مانند زمین چمن مصنوعی در كنار خوابگاه ها، از دیگر اولویت‌های كاري اين معاونت در فصل تابستان است.

    وي با تأكيد بر توجه ویژه دانشگاه ها به بهداشت و ارتقای سلامت جسمانی و رواني دانشجویان در سال جاري، گفت: اجراي برنامه هاي مناسب مراكز بهداشت و مشاوره دانشگاه صنعتی اصفهان موجب شد تا اين مراكز به عنوان دبیر منطقه شش، مشغول فعالیت باشد و بر فعاليت دانشگاه‌های اين منطقه نظارت نمايد.

    گفتنی است: چهاردهمین گردهمایی معاونین و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه شش کشور، با حضور معاونین دانشجویی و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي صنعتی اصفهان، صنعتی مالک اشتر، اصفهان، هنر اصفهان، کاشان، یزد ، شهركرد، حائري ميبد، گلپایگان، خوانسار ، اردکان و شهرضا، با بررسي مباحثي همچون، کار دانشجویی، شورای صنفی، صندوق رفاه دانشجویان، آیین‌نامه شورای انضباطی، کمیسیون موارد خاص و استفاده از سامانه سجاد، به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: