« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
به قلم وحید حاج سعیدی؛
بگذریم .... حقیقت امر این روزها که خلق الله سرگرم تماشای سریال دستگیری مسئولان و نمایندگان فاسد، سقوط قیمت خودرو، آغاز لیگ برتر، دعوای احسان علیخانی با خانم بازیگر و ... بودند، برخی جوانان مملکت سرگرم ساختن آینده خودشان با انتخاب رشته در دانشگاه ها بودند. ..
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:با وجود اینکه استاذنا و مولانا حضرت رضا رفیع طنز پرداز بزرگ مملکت در فصل انتخابات از کمبود سوژه جهت طنزنویسی در دوران ریاست جمهوری روحانی خبرداده بودند، اوضاع آنچنان که پیش بینی شده بود پیش نرفت و چندان که شاهدیم بارانی از سوژه و سوتی و اظهار نظر سوفسطایی  با طنز خور ملس مملکت را فرا گرفته است و به قولی هر دم از این باغ بری می رسد تا جایی که اگر شبانه روزی هم به آنها بپردازیم باز هم جا برای آچار کشی هست. البته شانس آوردیم که در این مملکت طنز نویسی مفتی است ( لااقل برای بنده حقیر نان ندارد)  وگرنه با این حجم از سوژه برای طنز نویسی ، اگر پولی رد و بدل می شد و نویسندگی اندک درآمدی داشت شاید امروز ما را هم به جرم کسب ثروت میلیاردی سین جین می کردند و با سوال کلیشه ای «از کجا آورده ای» می نواختند! ( پیش خودمان بماند این روز ها از کسی نمی پرسند از کجا آورده ای فقط دوست دارند بدانند کجا می خواهد ببرد؟! بعد هم پست تلگرامی دو دست بیرون مانده کوروش خدا بیامرز از تابوت را نشانش می دهند تا بداند با دستان خالی خواهد رفت!)

بگذریم .... حقیقت امر این روزها که خلق الله سرگرم تماشای سریال دستگیری مسئولان و نمایندگان فاسد، سقوط قیمت خودرو، آغاز لیگ برتر، دعوای احسان علیخانی با خانم بازیگر، پوشش عجیب و غریب مهمانان رئیس جمهور، شنیدن خزعبلات ترامپ در خصوص مذاکره، شوی تبلیغاتی آقای نماینده با دستگاه آم آر آی ، سوگواری برای درگذشت فوت گربه سلبریتی نه چندان معروف و ...  بودند، برخی جوانان مملکت سرگرم ساختن آینده خودشان با انتخاب رشته در دانشگاه ها بودند. هر چند دیگر دانشگاه رفتن مثل سابق نیست و فقط کافی است نیت کنید و بدون ثبت نام در کنکور و شرکت در آزمون و ... انتخاب رشته کنید و بروید سر صندلی تان در دانشگاه دولتی بنشینید، ولی از آن طرف قضییه دانشگاه آزاد هم کلی هزینه میز و صندلی داده است و صلاح نیست آنها خالی بمانند!

اما از آنجا که دانشگاه آزاد «غیر ممکن را کمی دیر تر ممکن می سازد» و با اراده قوی «آنچنان را آنچنان تر می کند» ، کار چندان پیچیده نیست و نگرانی احساس نمی شود. فلذا با عنایت به رویکرد تعاملی که ما با همه ادارات و نهاد ها در همه ادوار داشته و داریم در این برهه حساس زمانی ، از بقچه پیشنهادی مان در خصوص رونق دانشگاه آزاد رونمایی می کنیم علی برکت الله:

الف) ارائه رشته های جدید: همان طور که می دانیم افراد دارای هوش های متفاوتی هستند. هوش منطقی، هوش زبانی،  هوش بصری، هوش هیجانی و ... حالا بماند که برخی هم دارای هوش کلاهبرداری، هوش اختلاسی، هوش پدرسوخته بازی و ... فراوانی هستند که فعلاً در حال آب سرد خوردن در اوین هستند)  اما باید اشاره کنیم که افراد زیادی با هوش بالا و سرشار به دلایلی متعدد  نتوانستند ادامه تحصیل بدهند و وارد صنعت و به عبارتی بازار کار شدند. فلذا پیشنهاد می گردد دانشگاه آزاد با راه اندازی رشته های مختلف صنعتی امکان ادامه تحصیل این افراد را تا سطوح بالا فراهم کند. مثلاً دکتری صافکاری، جلوبندی سازی، باطری سازی، گلگیر سازی، لنت کوبی، آهنگری، دباغی، ماست بندی، آشپزی، منجوق بافی و ... چه ایرادی دارد روی کارت ویزیت یک گلگیر ساز نوشته شود: فوق تخصص گلگیر سازی از دانشگاه آزاد ... یا مثلاً روی تابلو صافکاری ببینیم: رضا صافکار ؛ کارشناس ارشد صافکاری و قس علی هذا ...

ب) ارائه تخفیفات ویژه: امروزه یکی از تکنیک های جذب مشتری، درج قیمت های غیر واقعی روی کالا ها و محصولات و بعد دادار دودور کردن است که ایها الناس بشتابید تخفیف ها به همسایگی شما رسیدند. ملت هم بدون توجه به اصل داستان به رسانه ملی اعتماد کرده و زنبیل ها را برداشته و خاک این فروشگاه های زنجیری ببخشید زنجیره ای را به توبره می کشند! دانشگاه آزاد هم می تواند با اعلام نرخ شهریه های نجومی در ابتدا و بعد اعلام تخفیفات تپل، صندلی های خالی را پر کند و پرچم نیمه برافراشته را بالا بکشد تا بچه های مردم بتوانند رویاهایشان را آزاد انتخاب کنند!

 


با تشکر - حاج سعیدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: