« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
آوای رودکوف گزارش می کند:
حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: باید به قدرت لایزال و بی‌مانند خدا پی ببریم و به مقدس‌ترین کتاب فرستاده شده از طرف وی به عنوان راهنما در تمام اصول، اعتقاد راسخ داشته باشیم و از وی خواستار شفا و درمان شویم چراکه قرآن، نه یک درمانگر بلکه یک شفادهنده کامل است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، شکی نیست که هدف اصلی از آموزه‌های قرآنی شفای دردها و مشکلات اعتقادی و معنوی و روحی بشر است. منظور از واژه «شفاء» در قرآن این است که: این کتاب پرشکوه شفابخشى دلها از بیمارى مرگبار شرک و کفر و آفت شک و تردید است، چرا که در فرهنگ این کتاب انسان‏ساز نعمت «یقین» به مفهوم درمان دردهاى معنوى و اجتماعى آمده و شرک و گناه و تردید درباره خدا و روز رستاخیز، بیمارى معرفى شده است.

شفا مرتبه ای والا و بالاست که خداوند به مومنین وعده داده و آنها را بهره‌مند می گرداند، مومنینی که مورد شفاء قرآن قرار گرفته اند همیشه همراه حق هستند، بنابراین مصداق حق می‌شوند و هر جا که آنها حضور پیدا کنند باطل از بین می رود. افق و نهایت این مرحله نیز داشتن قلب سلیم است و انسانی که دارای قلب سلیم باشد، یعنی به آنچه که منظور نظر آفریدگار خود بوده رسیده است.

پاکسازى از انواع بیماریها، نخستین کارى که قرآن در وجود انسانها می‌کند

حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در گفت‌‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: نخستین کارى که قرآن در وجود انسانها می‌کند همان پاکسازى از انواع بیماریهاى فکرى و اخلاقى فرد و جامعه است.

وی، افزود: قرآن ضعف های مربوط به حکمت نظری را با برهان عقلی و امراض مربوط به حکمت عملی را با تهذیب و تصفیه دل بهبود می بخشد.

وی، بااستناد به آیه 82 سوره اسراء(وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا)بیان کرد: در این آیه می خوانیم: و اين قرآن را كه براى مؤمنان شفا و رحمت است، نازل مى‌كنيم، ولى كافران را جز زيان نيفزايد.

حجت‌الاسلام زمانی، ادامه داد: چون قرآن از جانب خدايى است كه خالق بشر و فطرتِ اوست، قوانين آن نيز با فطرت مطابق و نجات دهنده‌ اوست.

امام جمعه ملکان، ضمن بازگو نمودن نگاه ویژه قرآن به سلامت انسان یادآورشد: قرآن نگاه ویژه ای به مسئله سلامت انسان دارد و حتی بهبودی او پس از بیماری و یا ارتقای سلامت انسان باید بر طبق قاعده و قانونی باشد که با خلقت بشر سازگاری داشته باشد؛ اگر انسان از آن ایمانی که منظور نظر قرآن است، برخوردار باشد و خود را در مسیر شفای الهی قرار داده و موانع این مسیر را نیز از میان بردارد، می تواند در زمره صالحین قرار گیرد.

وی، بااشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: از قرآن برای بیماری های خودشفا طلبید و به آن برای حل مشکلات خویش استعانت جویید؛ چه اینکه در قرآن شفای بزرگترین دردهاست که آن درد کفر، نفاق، گمراهی و ضلالت است.

حجت‌الاسلام زمانی، قرآن را نسخه ای شفابخش برای برطرف سیختن ضعف ها دانست و تاکید کرد: قرآن نسخه شفابخشى است براى بر طرف ساختن ضعف‌ها و زبونی‌ها و ترس‌هاى بى‌دلیل، اختلاف‌ها و پراکندگی‌ها.

قرآن، نه یک درمانگر بلکه یک شفادهنده کامل است

حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: باید به قدرت لایزال و بی‌مانند خدا پی ببریم و به مقدس‌ترین کتاب فرستاده شده از طرف وی به عنوان راهنما در تمام اصول، اعتقاد راسخ داشته باشیم و از وی خواستار شفا و درمان شویم چراکه قرآن، نه یک درمانگر بلکه یک شفادهنده کامل است.

وی، افزود: شناخت خدا، اعتقاد به قرآن و تقاضای شفا از این کتاب مقدس باید مورد بررسی عمیق‌تری قرار گیرد.

وی، بااستناد به آیه 57 سوره یونس(يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: اى مردم، براى شما از جانب پروردگارتان موعظه‌اى آمد و شفايى براى آن بيماريى كه در دل داريد و راهنمايى و رحمتى براى مؤمنان.

امام جمعه عجب‌شیر، قران را شفای هر دردی دانست و یادآور شد: قرآن، شفاى هر دردى است. درمان دردها را بايد از مكتب قرآن گرفت، نه مكاتب شرق و غرب.

وی، بااشاره به فرموده علی بن موسی الرضا(ع) افزود: ایشان می فرمایند: شفای هر دردی در قرآن است، از قرآن شفا بخواهيد كه هر كه را قرآن شفا ندهد هيچ چيز شفای بيماری او نخواهد بود.

حجت‌الاسلام شربیانی، ضمن بازگو نمودن لزوم فهمیدن قرآن و از بین رفتن امراض درونی انسان تاکید کرد: هر کسی به محضر قرآن حاضر شود و آن را بفهمد، بپذیرد و عمل کند، به یقین امراض درونی اش از بین می‌رود؛ مگر آن که خود مریض به قرآن مراجعه نکند و یا مراجعه اش از روی میل نباشد و یا پس از مراجعه به قرآن دستور و نسخه شفابخش آن را نپذیرد و یا به آن عمل نکند و یا عملش نادرست باشد.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: