« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
یاداشت به قلم عیسی محتشم:
به زعم حقیر او از اینرو مصباح انقلاب و حوزه است که عصاره ای از سه گوهر نایاب و بی بدیل جهان اسلام یعنی امام خمینی ، علامه طباطبایی و آیت الله العظمی بهجت (ره)است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-عیسی محتشم:برای نوشتن از آیت الله مصباح یزدی چندین مولفه از جمله علم ، بصیرت ، تقوی و اهلیت لازم است که حقیر خود را در نازلترین درجات آن می بینم ، اما از ایشان نگفتن و ننوشتن را هم قدر ناشناسی و جفا به ساحت علم ، عالم و انسانیت راستین می دانم .

علامه مصباح یزدی از نادر شخصیت های جهان اسلام در عصر حاضر بود که رسالت گفتمان سازی در عرصه های علمی ، سیاسی، فرهنگی و عقیدتی را از  حقیقت اسلام و بزرگان آن آموخته بود.

 و به درستی در یافته بود که انقلاب اسلامی به عنوان روحی تازه در کالبد جهان بی روح ، نیازمند بسط و تبیین آموزه ها و گفتمان خودی است .

 به زعم حقیر او از اینرو مصباح  انقلاب و حوزه است که عصاره ای از سه گوهر نایاب و بی بدیل جهان اسلام  یعنی امام خمینی ، علامه طباطبایی و آیت الله العظمی  بهجت (ره)است.

از این منظر او در قامت تمام یک فیلسوف، مفسر، عارف، انقلابی و استکبار ستیز، سریع اللهجه و بت شکن درخشد.

علامه فقید ما   با منطقی عقلی و حکمتی قرآنی و بیانی رسا به تبیین و اثبات باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های جمهوری اسلامی و دفاع از آن‌ها پرداخت.

 و در این میدان طی مناظرات علمی تئوريسين مارکسیست که  کشورهای منطقه از او خوراک فکری می گرفتند را چنان به راه آورد که به اسلام گرائید و بر کتب خود ردیه نوشت و این فن بیان و تحلیل منطقی چنان در تاریخ ماندگار شد که خفاشان شب پرست از بیم روشنی بخشی  مصباح انقلاب هرگز مناظره با ایشان را تحمل نکردند چرا که از صبح واهمه داشتند.


او در همه میدانها یاری مخلص و هم‌رزمی مجاهد برای امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری و خاری در چشم مارکسیست‌ها و لیبرالیستها وضد انقلاب‌ها بود.  مصباح عقول و قلوب بود که در بحرهای عمیق قرآن و برهان و عرفان اهل بیتی شنا می‌کرد.

 حضرت علامه  نه تنها یک فلسفه دان که فیلسوف و نظریه پردازی توانا در فلسفه اسلامی و فلسفه اخلاق و فلسفه جامعه و فلسفه سیاست و فلسفه معرفت و… بود.

نفوذ فکری او به اعتراف دشمنان سرسختش از شبه قاره هند و آفریقای  گذشته بود و  برخی از اهل فلسفه در روسیه و آمریکا و اروپا شرق آسیا و جوامع دیگر اندیشه‌های او را دنبال می‌کردند.

حوزه‌های علمیه، حکیم بزرگی را از دست داد. شاید مثل او با تربیت صدها طلبه پس از سالیان طولانی در جامعه اسلامی یافت شود.

حضرت علامه مصباح به یمن کادر سازی و گفتمان سازی برای اسلام و انقلاب در صدر خادمان به این مرز و بوم همواره در ذهن ها و قلبها زنده خواهد ماند .

و در تاریخ حیات انقلاب اسلامی  شایسته است او را عرفان سلمان و در گفتمان عمار و در بیان ابوذر انقلاب نماید .کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین