« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
ویتامین C مورد نیاز برای زنان بزرگسال ۷۵ میلی گرم و برای مردان ۹۰ میلی گرم است و کمبود آن می‌تواند عوارضی برای سلامت بدن ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از شهرآرا نیوز، بدن انسان برای رشد و ترمیم بافت‌های سراسری به ویتامین سی نیاز دارد. این ویتامین به تولید کلاژن برای بازسازی سلول‌های پوست، بهبود زخم، جذب آهن و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

کمبود ویتامین سی یک بیماری جدی است و می‌تواند گاهی مرگبار باشد.

در اینجا نشانه‌های عجیب کمبود این ویتامین در بدن را دنبال کنید:

خونریزی لثه ها: لثه‌ها تا حدودی از کلاژن تشکیل شده اند و در هنگام کمبود ویتامین سی، حساسیت بیشتری نشان می‌دهند و خونریزی می‌کنند. تورم لثه‌ها نیز ناشی از کمبود ویتامین سی است.

خونریزی بینی: این خونریزی زمانی رخ می‌دهد که عروق خونی کوچک دچار پارگی می‌شوند. از آنجا که رگ‌های خونی با کلاژن تقویت می‌شوند، کمبود ویتامین سی می‌تواند منجر به پارگی آن‌ها و بروز خونریزی بینی شود.

خشکی مو: خشکی مو در برخی موارد ناشی از کمبود ویتامین سی است. کمبود ویتامین سی منجر به کاهش تولید کلاژن و تضعیف و شکنندگی مو‌ها می‌شود.

خشکی پوست: ویتامین سی یکی از مواد ضروری در ساخت پروتئین‌های پوست است و کمبود این ویتامین در بدن باعث از هم گسیختگی سلول‌های پوست و مشکلاتی از قبیل ترک، زخم، شل شدن و چین و چروک پوست می‌شود.

خستگی و بی حوصلگی: ویتامین سی در افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی نقش مهمی دارد و کمبود آن‌ها باعث تنزل انرژی و افسردگی می‌شود.

ابتلا به عفونت: تاثیر منفی بر بهبود زخم‌ها و ابتلای سریع به انواع عفونت‌ها بخصوص سرماخوردگی و آنفلوآنزا از نشانه‌های دیگر فقر ویتامین سی است.


مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: