« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لنده عنوان شد؛
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور مسئولین ادارات با محوریت کرونا و پیشگیری از حوادث آتش سوزی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور مسئولین ادارات با محوریت کرونا و پیشگیری از حوادث آتش سوزی برگزار شد.

ضرورت حضور میدانی مدیران در هنگام بروز بحران

بنا به این گزارش تورج رزمجو فرماندار در این جلسه براجرای مصوبات  این شورا توسط دستگاههای اجرائی تاکید نموده و گفت : همه دستگاهها باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند تا با ارائه خدمات بموقع ومدیریت صحیح مانع هرگونه حادثه شوند.


ایشان در ادامه با اشاره  به فصل تابستان و شروع حوادث احتمالی آتش سوزی  خواهان اتخاذ تمهیدات لازم توسط ادارات شهرستان و آماده نمودن تمامی امکانات جهت پیشگیری و مقابله با این حوادث شدند .

رئیس شورای اداری شهرستان لنده ضمن بیان اینکه تمام دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران بایستی با مطالعه قانون  و بکارگیری ظرفیت‌های آن در پیشگیری و کنترل حوادث در سطح شهرستان بیش از پیش آماده و کوشا باشند، تاکید کرد: در قانون  نقش مشخصی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده و هر کدام در برابر وظایف و نقشی که دارند هم باید مسئولیت پذیر بوده و هم باید پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد مدیران در هنگام وقوع بحران رصد و در ارزشیابی ها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

پیش از سخنان فرماندار لنده ؛جمعی از مدیران شهرستانی نکته نظرات خود را به شرح زیر بیان نمودند:


مرگ 24 شهروند لنده ای بر اثر کرونا

رئیش شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده طی سخنانی بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی روزانه تاکید کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فقط مربوط به دوران کرونا نیست، بلکه باید یاد بگیریم چگونه با ویروس‌های خطرناک‌تر از کرونا هم کنار بیاییم.

نورمحمد نعمتی اظهار داشت:در طرح شهید سلیمانی مشخص شد که شهر به واسطه مهمانان نوروزی و گردشگران  الوده شده است.

وی افزود :طی سال 1400 تعداد 8  نفر مرگ کرونایی با میانگین سنی ۷۰ سال در شهرستان لنده داشتیم و از ابتدای کرونا تا کنون این امار جمعا ۲۴ مورد بوده است.

مهندس نعمتی اظهار داشت: بیش از ۶۵ هزار تست توسط همکاران ما  در سال جدید انجام شده است.

ایشان نبود متخصص سونوگرافی در سطح شهرستان و کمبود اکسیژن را از جمله مشکلات شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت:۱۲۴ دوز واکسن تا کنون جهت کادر درمان ؛پاکبانان ؛مجریان غسالخانه ؛بازنشستگان مراکز درمانی و جانبازان  تحویل گردیده و بزودی افراد ۸۰ ساله به بالا واکسینه خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده اظهار داشت:در بحث واکسینه تابع تصمیمات دانشگاه هستیم.


تنه درختان دلی مهره  سالم هست

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده نیز گفت:در سال گذشته ۵ مورد اتش سوزی تاثیر گذار در سطح شهرستان رخ داده است.

ذبیح الله محمدی افزود: متاسفانه در بحث شناسایی عوامل اتش سوزی ؛ مردم منطقه همکاری ندارند و به همین دلیل توفیقی در شناسایی عوامل نداشتیم.

وی اظهار داشت:با هماهنگی استان از درختان بلوط منطقه دلی مهرجان بازدید بعمل آمده که مشخصشد  سطحی معادل ۳۹ هکتار از درختان بلوط این منطقه دچار مشکل هستند و براساس نمونه برداری انجام شده مشخص شد که  تنه درختان سالم هست و  احتمال دادند خشکی درختان به دلیل استرس سرمای بهاری بوده و خیلی از این درختان در حال سبز شدن هستند.


محل جمع آوری زباله های لنده مناسب نیست

رئیس اداره محیط زیست شهرستانهای کهگیلویه و لنده نیز در این نشست اظهار داشت:پیشنهاد می شود به منظور پیشگیری از آتش سوزی و مشارکت سریع مردم یک دستگاه دمنده در اختیار دهیاران قرار بگیرد.

عزیزی افزود :محل زباله لنده مناسب نیست و می بایست دیوارهای آن بلند شوند.


مشکل از دهیاری ها  است...

 شهردار لنده هم در این نشست با بیان اینکه جایگاه زباله از ابتدا مناسب نبود گفت:نقطه ای از محل زباله که دیوار کشی نشده معارض دارد.

مهندس مشهدی زاده در ادامه اظهار داشت: مشکل اتش سوزی در زمین محل زباله ها  از دهیاری ها انها  است.


امروز و فردا کردن مدیر کل راه در پروژه پل  و راه ارتباطی رودکوف!

مراد مرادی پور دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده نیز در این نشست از تحویل 15 دستگاه کپسول اکسیژن به مرکز بهداشت و درمان لنده خبر داد و در ادامه بسیاری از نقده ها به بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده را غیر منصفانه خواند.

ایشان گریزی به منطقه رودکوف لنده زد و گفت: در بحث پل رودشور ما اعتبارات۳۰۰ میلیونی  را مصوب کردیم و برای جاده نیز اعتباراتی پیش بینی نمودیم اما  اداره کل راه  استان همراهی لازم را ندارند و هر روز امروز و فردا می کنند.

مرادپور همچنین بر حمایت مالی بنیاد از مباحث آموزشی و فرهنگی  در این شهرستان تاکید نمود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: