« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
مصطفی احمدی مدیر و موسس کارگاه هنری و خوداشتغالی فرشته ها:
ما در کارگاه مان فرشینه بافی ، نقاشی و طراحی روی سفال ، نقاشی ویترای ، بافت لباس ، قالی بافی ، زیور آلات ، چرم دوزی ، خیاطی داریم و در کنار این ها دوره های آموزشی درسی و تربیتی و روانشناسی و بهداشتی نیز برگزار می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف:در همه جوامع پیشرفته و حتی توسعه یافته افرادی هستند به دلیل شرایط خاص جسمی، با سایر افراد جامعه تفاوت های ظاهری مختصری دارند و در انجام برخی امورات نیازمند کمک سایرین هستند. هر چند نگاه بخشی از جامعه به توانخواهان، با رویکرد ترحم و دلسوزی آمیخته شده است ولی هستند افرادی که با شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های آنان، باعث پیشرفت و استقلال توان خواهان شده اند. 

مصطفی احمدی بلوطکی  33ساله متولد شهرستان ایذه یکی از این افراد است که با تلاش و همت توانسته گام های بلندی را در مسیر استقلال و کار آفرینی توان خواهان بردارد. وی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه در رشته مهندسی عمران گرفته است ، مدتی است با کمک برخی دوستان یاریگر توان خواهان و اقشار آسیب پذیر باشد.

او در این باره به خبرنگار ما گفت: در این مدت به پشتوانه مردم کارهای بزرگی صورت گرفته و خداروشکر هم اکنون تیم خیریه همه یکسانیم با بیش از 200 نیروی جوان فعال کارهای خیر ، جشن های فرهنگی و مذهبی ، پرداخت اجاره منزل ، بسته های معیشتی ، دارو ، ویزیت رایگان و .... در کنار اقشار آسیب پذیر جامعه هستیم.

در این مسیر پر خیر و برکت سه سال پیش با معلولینی آشنا شدیم که در مسیر افسردگی بودند آری معلولینی که شاید بهتر باشد بگویم از این جامعه سهمی ندارند.

اواخر سال 98بود که با سختی های فراوان یک اتاق کوچک از کارگاه قالی بافی فاطمیما امانت گرفتیم و ثبت نام این فرشته های زمینی را آغاز کردیم و با یک میز و کمی مواد اولیه  دوره های آموزشی از جمله فرشینه بافی ، نقاشی و طراحی روی سفال ، نقاشی ویترای ، بافت لباس ، قالی بافی ، زیور آلات ، چرم دوزی و خیاطی شروع شد...

ما کارگاه را با ۶ هنرجو آغاز کردیم و در این مسیر حدودا دوساله ۱۹ نفر دیگر ثبت نام کردیم و حال کارگاه خوداشتغالی فرشته ها 25 نفر شاغل از جامعه معلولین دارد و 30 زن خود سرپرست که پس از طی مراحل آموزش حال به اشتغال و کسب درآمد رسیدند.

تیم خیریه همه یکسانیم متشکل از حدود 200 نفر نیروی جوانی ست که تمام هزینه ها و مخارج به همت همین عزیزان پرداخت شده است. با وجود استقبال از این فضا باید اشاره کنم فضای فعلی کارگاه بسیار کوچک ، با بافت قدیمی ست و عدم امنیت لازمه مشکلات متعددی برای ادامه روند ایجاد کرده است . قطعا با فضای مناسب تر و تجهیز بهتر کارگاه به راحتی میتوانیم برای بیش از 200 نفر اشتغال زایی کنیم. ذکر این نکته ضرروی است که موسسات زیادی برای پرورش معلولین کار میکنند اما اینکه موسسه ای هم آموزش دهد و هم اشتغال و نمایشگاه دائم برگزار کند انگشت شمارند هرچند تا آنجایی که من اطلاع دارم بدلیل عدم حمایت موفق نبوده اند. ما در کارگاه مان فرشینه بافی ، نقاشی و طراحی روی سفال ، نقاشی ویترای ، بافت لباس ، قالی بافی ، زیور آلات ، چرم دوزی ، خیاطی داریم و در کنار این ها دوره های آموزشی درسی و تربیتی و روانشناسی و بهداشتی نیز برگزار می شود.

در آخر از تمامی اعضای تیم خیریه همه یکسانیم و همه ی کسانی که در این مدت معلولین عزیز را تنها نگذاشتند سپاسگزارم و امیدوارم مسوولین و خیرین گرامی با حمایت این قشر آسیب زمینه های استقلال این دوستان را فراهم کنند و درهای امید را به روی این عزیزان بگشایند.

گفتگو از : وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: