« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
یاداشت از دکتر مصطفی ولی پور؛
تزریق بوتاکس در نواحی مختلفی انجام می شود، از این دارو برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی ، گوشه چشم و بین دو ابرو بهره گیری می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-دکتر مصطفی ولی پور:بوتاکس از یک باکتری مشتق شده است! کلستریدیوم بوتولینوم برای درمان اسپاسم ماهیچه پرورش داده شد و توانایی انجماد آن ها را دارد که در بسیاری از بیماران به ویژه برای درمان اسپاسم چشم مفید است.

بعد از کشف آن، خیلی زود مردم شروع به کشف توانایی بوتاکس برای کاهش چروک و خطوط ریز کردند. البته, ما باید با اولین و واضح ترین استفاده از بوتاکس شروع کنیم. FDA این را تایید کرده و باعث کاهش چین و چروک, به ویژه در صورت می شود.

ابروها, نواحی حساس اطراف چشم و خطوط لبخند می توانند با بوتاکس بهتر شوند. استفاده از بوتاکس, زمانی که به درستی انجام شود, می تواند ماهیچه های اطراف را محکم و صاف نگه دارد, و این خطوط ریز و چروک را کاهش دهد.


این روزها کمتر کسی را می شناسید که کلمه بوتاکس را نشنیده باشد و از فواید بوتاکس آگاه نشده باشد. اگر چه بسیاری بر این باورند که فواید بوتاکس فقط مربوط به زیبایی صورت می شود، ولی واقعیت این است که فواید بوتاکس خیلی بیشتر از جنبه زیبایی آن است. اگر می خواهید بیشتر با فواید بوتاکس آشنا شوید، در این مقاله سعی خواهیم کرد جنبه های دیگری از فواید بوتاکس را نیز به شما معرفی کنیم.

١. فواید بوتاکس در درمان میگرن
از آنجا که بوتاکس کمک می کند تا عضلات آرام بگیرند، به نظر می رسد با تزریق بوتاکس انسداد اعصاب حسی باعث می شود که پیغام درد به مغز فرستاده نشود و به از بین رفتن درد و تنش های مکرر سر درد کمک می کند. بنابراین درمان سردردهای مداوم و یا میگرن های شدید یکی از فواید بوتاکس است.

٢.فواید بوتاکس در درمان تعریق بیش از اندازه
یکی از مهمترین چالش هایی که هر روزه با آن روبرو هستیم تعریق های مکرر بیش از اندازه به ویژه برای اشخاصی است که از لحاظ اجتماعی در موقعیت های خاصی قرار دارند. با فواید بوتاکس در درمان تعرق بیش از حد شما می توانید بدون هیچگونه درمان اضافی و یا استفاده از دارو، حداقل برای چندین ماه از شر تعریق های بیش از اندازه راحت شوید. اگر چه که این درمان دائمی نبوده و نیاز دارید هر شش ماه یکبار آن را تمدید نمایید.

٣.فواید بوتاکس در درمان بیماری دیستونی
دیستونی یک بیماری عضلانی مربوط به ماهیچه هاست که با درد،گرفتگی و کنترل غیر ارادی ماهیچه ها همراه است. در دیستونی های شدید بیمار قادر به انجام کاری نبوده و عملاً زندگی روزمره بیمار مختل می شود. علاوه بر آن هنوز برای کنترل این بیماری روش درمانی خاصی ارائه نشده است. تنها راه کنترل درمان بیماری استفاده از فواید بوتاکس مبنی بر فلج کردن عضله ها و ماهیچه های منقبض شده است. اگر با مشکلات بیماری دیستونی دست و پنچه نرم می کنید شاید تنها درمان قابل ارائه استفاده از فواید بوتاکس باشد .

٣. فواید بوتاکس در زیبایی
یکی از پرکاربردترین و آشناترین فواید بوتاکس در حال حاضر استفاده از آن در زمینه زیبایی است. فواید بوتاکس برای زیبایی صورت که شامل چشم، ابرو، پیشانی، خط  خنده، گردن و ... می شود با اقبال بی شماری از سمت مشتریان روبرو شده و استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود. فواید بوتاکس بیش از هر جای دیگری در زمان استفاده آن برای خطوط عمیق پیشانی به چشم می آید. خطوطی که بر اثر گذشت سال ها بر اثر گرفتگی عضله پیشانی به وجود می آید و در حال حاضر تنها راه درمان آن استفاده از بوتاکس است. از بوتاکس همینطور می توان برای کاهش و یا از بین  بردن خطوط دور چشم، خط خنده و سایر خطوط ریزی که در صورت وجود دارد نیز استفاده کرد.


۴. افسردگی (تایید نشده توسط FDA):
اگرچه بسیاری از متخصصان هنوز در این مورد مشکوک هستند، اما آزمایش های اولیه نشان دادند که بوتاکس ممکن است باعث کاهش علائم افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی شود.

مکانیزم پیشنهادی براساس چیزی است که فرضیه بازخورد صورت نامیده می شود، که نشان می دهد حالات چهره فرد می تواند خلق و خوی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

یک مطالعه کوچک که با 74 نفر از افراد مبتلا به اختلال افسردگی شدید انجام شد، نشان داد که 52 % از افرادی که بوتاکس تزریق کردند، در 6 هفته بعد از تزریقشان افتی در این زمینه داشتند و میزان بهبود آنها نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، 15% بیشتر بود.

نکته بسیار مهم این است که تزریق بوتاکس باید حتماً تحت نظر پزشک  صورت بگیرد تا هم دوز مصرف ماده مورد استفاده، دوز ایمنی باشد و هم از مواد باکیفیت و استاندارد استفاده شود.  تزریق در آرایشگاه‌ ها یا توسط افراد غیر متخصص، می ‌تواند فلج بیش از حد عضلات ناحیه مورد نظر، عفونت، پارگی رگ‌ ها، خون ‌مردگی یا عوارض بسیار زیاد دیگری را برای بیمار در پی داشته باشد.  نکته دیگری که در زمان تزریق بوتاکس باید به آن توجه نمود استفاده از برندهای بوتاکس مناسب می باشد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
صدای هموطن لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
باتشکر فراوان از دکتر ولی پور ، چهره ی محبوب و باتجربه ، مطالب بسیارارزنده ای ارائه دادند که غالبِ مردم از این مطالب غافل هستند..
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: