« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
علمی پزشکی؛
وزیر بهداشت دستور آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالای برخی شهرها را صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بوده است، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی اظهار کرد: باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرد.

سعید نمکی، عنوان داشته است: از آنجا که به دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده ایم مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود. لذا با توجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری مورد بهره برداری قرار گیرد. لذا انجام موارد زیر ضروری است:

۱- سریعاً اعلام گردد تمامی افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت نام ننموده‌اند با اطلاعیه و یا هر شیوه‌ای مناسب این عزیزان در کلیه کشور دعوت به ثبت نام و نوبت‌دهی شوند. در استان‌هایی که بالای ۵۰ سال گروه هدف می‌باشند برای این گروه سنی آگهی شود.

۲- استان‌هایی که گروه هدف بالای ۶۰ سال و آنها که بالای ۵۰ سال می‌باشد در صورتیکه ۷۵ درصد از گروه‌های سنی هدف را واکسینه کرده اند می‌توانند از فردا برای جمعیت ۶۰-۵۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف، بالای ۶۰ سال بوده و ۵۰-۴۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف بالای ۵۰ سال می‌باشد ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت دهی شروع شود. خوشبختانه واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران ارجمند با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست نمایند تا سریعاً ارسال شود./سیناپرس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: