« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
علمی پزشکی؛
روابط عمومی فرمانداری علی اباد کتول، سه شنبه 29 تیرماه 1400خبری را با این عنوان منتشر کرد " مرکز بستری اضطراری بیماران کرونایی در علی اباد کتول راه اندازی خواهد شد "
پایگاه خبری آوای رودکوف:روابط عمومی فرمانداری علی اباد کتول، سه شنبه 29 تیرماه 1400خبری را با این عنوان منتشر کرد " مرکز بستری اضطراری بیماران کرونایی در علی اباد کتول راه اندازی خواهد شد "

راه اندازی مرکز بستری اضطراری در روز عید قربان به نظر خبر خوبی می‌آمد! بابت تصمیم گرفته شده سپاسگزاریم. اما ای کاش مسئولان محترمی که در این جلسه دور هم نشستند و چنین تصمیم مهمی گرفتند نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی توسط مردم و اعمال محدودیت ها نیز تصمیمات جدی تری اتخاذ می‌کردند.


بیش از 10 روز است که وضعیت علی آباد به دلیل موج پنجم کرونا قرمز است و تقریباً تمام تخت‌‌‌‌های بیمارستانی پر است. اما متاسفانه در خیابان ها شاهدیم از هر 10 نفر 8 نفر ماسک ندارند! تا همین چند روز پیش کبودوال و مراکز تفریحی از سیزده بدر شلوغ تر بودند. مراسم هایی نظیر عقد و عروسی و ختنه سوران کماکان برگزار می‌شدند.

باشگاهها  و سایر مکان‌‌‌‌‌های عمومی و پرتردد هم باز بودند؛ جشن پیروزی تعدادی از منتخبین شورای شهر، تجمع مدافعان حریم خانواده در جاده سلامت هم برگزار شد و همینطور ماشین هایی که با پلاک غیر بومی در شهر در حال تردد بوده و هستند. (در صورتی که قرار بود جلوی ورود خودرو‌‌‌‌‌های پلاک غیر بومی به شهر گرفته شود.) ظاهرا فقط کادر درمان باید تمام پروتکل ها و شیوه نامه‌‌‌‌‌های وزارت بهداشت را مو به مو رعایت کنند آنهم بدون مرخصی و کمترین حق اعتراض... به قول بازیگر فیلم آژانس شیشه ای" این وسط فقط گوشت قربونی عباسه ...."

به راستی بر اساس کدام قانون نوشته و نانوشته مردم حق دارند بدون رعایت حداقل‌‌‌‌‌های پروتکل‌‌‌‌‌های بهداشتی هر کاری دلشان می‌خواهند انجام دهند؟! مهمانی هایشان را برگزار کنند؛ دورهمی هایشان را از دست ندهند؛ جشن تولد و سالگرد ازدواج بگیرند؛ به سفر‌‌‌‌‌های دورن و برون استانی بروند؛ حتی به خود زحمت ماسک زدن هم ندهند! بعد هم با بروز اولین نشانه سراسیمه به اورژانس بیمارستان هجوم بیاورند و درخواست سی تی اسکن غیر ضروری نمایند تا از پزشک تضمین بگیرند که کرونا ندارند و با خیال راحت به زندگی روزمره خود بپردازند ( که اگر واقعا نگران بودند در این مدت پروتکل‌‌‌‌‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند ) تا علامت بعدی!....جالب اینکه همین افراد با وجود حجم بستری‌‌‌‌‌های بالا و خستگی مفرط دو ساله پرسنل و کادر درمان انتظار دارند در کوتاه ترین زمان به انتظارات بجا و نابجایشان پاسخ مطلوب داده شود و در صورت تعلل یا برآورده نشدن انتظارشان حق هر نوع توهین و حتی ضرب و شتم پرسنل را هم برای خود محفوظ می‌دانند! در این بین پرستار و پزشک خسته از کار و ازدحام غیر ضروری مراجعین باید مراقب باشند مقوله رضایتمندی ارباب رجوع خدشه دار نیز نشود یا خدای ناکرده روند درمان فامیل یا آشنای فلان مسئول به تعویق نیفتد!

ای کاش کسی به ما پاسخ دهد چرا از آخر به اول شروع کردید؟ چرا مردم را مجاب نمی‌کنید پروتکل‌‌‌‌‌های بهداشتی را رعایت کنند؟!چرا واقعا ورودی شهر ها را نبستید که این همه مسافر از شهر‌‌‌‌‌های آلوده برای درمان و سر زدن به اقوامشان به این شهر وارد نشوند؟ چرا مکان‌‌‌‌‌های تفریحی و ورزشی را نبستید و چرا هنوز برخی مکان‌‌‌‌های ورزشی فعالند؟!

ظاهرا این وسط فقط کادر مظلوم و خسته درمان هستند که نیاز به تفریح و آرامش و مرخصی ندارند و مزایای هیچکدام از بخشنامه‌‌‌‌های تقلیل ساعت کاری، تعطیلی‌‌‌‌های شش روزه، عید، سیزده بدر و ... شامل حال شان نمی‌شود! اما سایرین حق دارند هر طور که دلشان می‌خواهد رفتار کنند تا خدای ناکرده خدشه ای در کار، تفریح، مسافرت و مهمانی هایشان نیفتد، چرا که خیال شان راحت است که بیمارستان ها و کادر درمان تعطیلی ندارند!  شما را به خدا منصف باشید کادر درمان خسته است...

گزارش از وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: