« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
در باره ما؛
«وحید حاج سعیدی» یکی از روزنامه نگاران و طنزپردازان کشور است که در سالهای اخیر نوشته های زیادی از ایشان در جراید کشوری و استانی به چاپ رسیده است....
پایگاه خبری آوای رودکوف:«وحید حاج سعیدی» یکی از روزنامه نگاران و طنزپردازان کشور است که در سالهای اخیر نوشته های زیادی از ایشان در جراید کشوری و استانی به چاپ رسیده است.

او که روزنامه نگاری را از سال ۱۳۷۶ در دوران دانشجویی و با نشریه امانت در ارومیه آغاز کرده، تا به حال بیش از ۲۰۰۰ اثر در قالب سرمقاله، مقاله، گزارش، مصاحبه، یادداشت، طنز، داستان کوتاه و ترجمه در نشریات معتبر کشوری و استانی به چاپ رسانده است. ایشان در 44 جشنواره مطبوعات فرامرزی، کشوری و استانی حائز رتبه برتر گردیده است .همچنین در 20 جشنواره فرهنگی و هنری حائز رتبه برتر شده است.

او در سال 71 پس از اخذ دیپلم راهی تربیت معلم شد و  در سال 74 مدرک فوق دیپلم زبان انگلیسی از مرکز تربیت معلم دکتر شریعتی ساری اخذ و به کسوت معلمی نائل آمد. یک سال بعد وارد دانشگاه ارومیه گردید و سال 1378 با مدرک کارشناسی زبان انگلیسی از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید. حاج سعیدی فعالیت رسانه ای و نوشتن در جراید را از سال 1376 در همان دوران دانشجویی و با نشریه امانت در ارومیه آغاز کرد.

بعد از پایان دانشگاه همکاری اش را با نشریات معتبر کشوری مثل اطلاعات، کیهان، جوان، مجله رشد و ... با ارسال مقالات اجتماعی و آموزشی به صورت جدی آغاز نمود. حاج سعیدی در سال 97 بعد از دو دهه فعالیت رسانه ای حرفه ای و کسب تجربه در این حوزه، ماهنامه ای استانی به نام « مشروح اخبار » و یک سال بعد « پایگاه خبری ندای کتول» راه اندازی کرد  که سردبیری آن ها را نیز خود به عهده گرفته است.

وی علاوه بر نوشتن در جراید در حوزه نگارش کتاب نیز دستی  بر آتش دارد و تاکنون سه کتاب به نام های « قبرستان غیر انتفاعی» با مقدمه استاد رضا رفیع با موضوع طنز ، «داستان های کوتاه» و «یادداشت های یک روزنامه نگار » به زیور طبع آراسته است.

حاج سعیدی همچنین در سال 1391 به عنوان معلم نمونه کشور برگزیده شد و از سوی وزیر آموزش و پرورش وقت مورد تجلیل قرار گرفت.

از ایشان تا کنون قریب به دوهزار نوشته در قالب های مختلف در جراید کشوری و استانی منتشر شده است. هر چند برخی از این نوشته ها در قالب یادداشت، سرمقاله، مقاله، گزارش و ترجمه منتشر شده اند ولی عمده آثار وی در حوزه طنز مکتوب است و در  تعدادی از نشریات کشوری و استانی مثل مهد تمدن، گویه، کرانه شمال، آراز، بشارت یزد، بشارت کیش، سپهر ایرانیان، وقایع استان، زعفران، ولایت قزوین و ... دارای ستون ثابت طنز روزانه است. قلم زنی او بیشتر در حوزهٔ طنز منثور - آن هم از نوع ژورنالیستی  – با نگاه انتقادی  است. رویکرد اصلی و پایه و اساس طنزهای او اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی است و علی رغم اینکه در آثارش گرایش ملایمی به جناح اصولگرا دیده می شود ولی در بین روزنامه نگاران او به یک نویسنده مستقل و منتقد بی طرف شناخته می شود. او تا کنون در بیش از 60 جشنواره مطبوعاتی، فرهنگی و علمی حائز مقام های برترشده  و همچنین دبیر و داور چندین جشنواره در حوزه ادبیات بوده است.

که بخش از افتخارات وی به شرح زیر است:

رتبه اول جشنواره فرامرزی مطبوعات، (طنز مکتوب) ایلام، بهار 1395
رتبه اول نخستین جشنواره مطبوعات استان بوشهر (طنز مکتوب) مهر 1399
رتبه اول جشنواره مطبوعات البرز (طنز مکتوب) کرج، مرداد 1399
رتبه اول جشنواره مطبوعات استان قم (طنز مکتوب) قم، آذر 1398
رتبه اول چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر (سرمقاله و یادداشت) زنجان، 1397
رتبه اول پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، (سرمقاله و یادداشت) گرگان، 1398
رتبه اول جشنواره رسانه ای ابوذر، (سرمقاله و یادداشت) خوزستان، آذر 1399
رتبه اول جشنواره استانی تولیدات رسانه ای کرونا، ( یادداشت) ساری، تیر 1400
رتبه اول داستان نویسی فرهنگیان سراسر کشور
رتبه اول جشنواره قرآن و عترت استان گلستان
رتبه اول پرسش مهر مرحله استانی داستان کوتاه
رتبه اول مقاله‌نویسی هم‌اندیشی بسیج استان گلستان
رتبه سوم داستان ویژه جشنواره هنری شاهوار
رتبه دوم جشنواره طنز سراسری مطبوعات (طنز مکتوب) خرم‌آباد، اسفند 1391
رتبه دوم جشنواره مطبوعات غرب کشور (طنز مکتوب) خرم‌آباد، خرداد 1394  
رتبه دوم جشنواره مطبوعات خزر (ویژه خزر) نمک‌آبرود، مرداد 1398
رتبه دوم جشنواره استانی مطبوعات آذربایجان شرقی (تیتر) تبریز، شهریور 1400
کسب عنوان شایسته تقدیر در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز (قصه و رمان)

شایان ذکر است طنز نوشته های این طنز نویس گلستانی سال هاست در پایگاه خبری آوای رودکوف به صورت منظم منتشر می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: