« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷
آوای رودکوف گزارش می دهد:
نشست بررسی موضوع راه اندازی میدان میوه و تره بار شهر یاسوج با حضور معاونت اقتصادی استاندار استان، مدیران کل و سایر مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ، نشست بررسی موضوع راه اندازی میدان میوه و تره بار شهر یاسوج با حضور معاونت اقتصادی استاندار استان، مدیران کل و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

مدیر کل صمت استان در این نشست با بیان اینکه همه ما در شهر یاسوج  ضرورت ایجاد میوه و تره بار را احساس می کنیم، گفت: خسارت های مادی ، مالی و جانی در جاده یاسوج به شیراز در نبود میدان میوه و تره بار مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه چندین بار جلسه میوه و تره بار برگزار شده است، گفت: بنابراین پایه و کار در اختیار شهرداری قرار داده می شد و همه موضوعات و درخواست‌های شهرداری پذیرفته شد اما بنابر دلایلی میدان میوه و تره بار  نیز راه اندازی نشد.


قول مدیر کل صمت!
حسین پور گفت: قول می دهیم اگر میدان میوه و تره بار راه اندازی شود تمام قیمت ها بر اساس میدان میوه و تره بار قیمت گذاری  شود.

معاون اقتصادی استان استاندار در این نشست با بیان اینکه مسئولان استان شدیم و این مسئولیت بار حقوقی دارد، گفت: اگر نقدی بر جایگاه ها وجود دارد ناشی از اشکالات در حوزه اجرا است و اگر مسئولیتی که داریم نتوانیم مانند شیراز، بوشهر میدان و میوه تره بار داشته باشیم دچار عقب ماندگی خواهیم شد.

اصلاح شبکه توزیع میوه و تره بار در استان
وی به قیمت های بالاتر از میانگین و تفاوت منافع مردم و صنوف و ترجیح منافع بر منافع مردم اشاره کرد و گفت: اصلاح شبکه توزیع میوه و تره بار در استان و استقرار عرضه میوه و تره بار در یک نقطه خاص بارها توسط مردم به ما گوشزد شده است.

عسکری هماهنگی ها را جهت برپایی میدان میوه و تره بار ضروری دانست و افزود: برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار شاهد مقاومت هایی خواهیم بود در این راستا امور صنفی ، تعزیرات، نیروی انتظامی به مدت فرض بر عملیات ۲ ماهه برای مقابله با مسایل حاشیه ای آماده باشند.

میوه های با طعم هدرفت سرمایه استان
شهردار شهر یاسوج در این جلسه با بیان اینکه رسالت ما نسبت به تولید کنندگان و مصرف کننده مسئولیت داریم، گفت: رقمی بالغ بر ۳۰۰ هزار تن در استان به دلیل نبود سردخانه و ضایعات از استان خارج می شود.

مقدم با بیان اینکه دستگاه ها و مسئولان مکلف هستند هزینه خانوار را در بخش میوه و تره بار را به حداقل برسانیم، گفت: امروز یک شبکه اضافه حمل و نقل و جابه جایی بی جهت از باغات تا استان های دیگر به دلیل ظرفیت کم انبارها و نبود سردخانه انتقال داده می شود.

وی به ایجاد زیرساخت ها در مورد شهرک ولایت برای میدان میوه اشاره کرد و گفت: ۵ بار در ۴ سال گذشته برای کسانی که متقاضی میوه و تره بار بودند مزایده برگزار شده است و در آخرین آگهی شرکتی ورود کرده است و برنده رقابت عمومی شده است در حال فعالیت است.


سرمایه گذار پای کار است
وی افزود: میدان میوه و تره بار آماده شده و سرمایه گذار پای کار است اما اگر احساس شود خللی ایجاد می شود شهرداری در بهترین نقاط شهر سازه های را برای در اختیار قرار دادن سرمایه گذار جهت راه اندازی میدان و میوه و تره بار ایجاد خواهیم کرد در این راستا سرمایه گذار باید این میدان را در اختیار کسانی که اهلیت داشته باشند قرار دهند.

مقدم گفت:  ارزیابی و شناسایی و کلنگ زنی بزرگترین میدان و میوه تره بار در خارج شهر پیش بینی شده است.

نماینده صنف میوه و تره بار در این جلسه به نرخ گذاری در میدان، سطح بازار، نظارت بر بازار و فرخوان ها برای مشارکت در ایجاد میدان میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: از سرمایه گذار میوه و تره بار باید حمایت شود و افراد دست فروش باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تن میوه توسط دست فروشان تامین می شود، گفت: واحد‌های صنفی بیان می کنند سرمایه گذار باید به قدری قوی باشد که میوه ها با کیفیت و با قیمت همسان با شیراز تامین کند.

ورود میوه از خارج استان
در ادامه نشست اسفندیاری با بابیان اینکه ۱۰۰ واحد‌صنفی از میدان میوه و تره بار خریداری خواهند کرد و انها را برای این منظور ملزم خواهیم کرد، گفت: اگر سرمایه گذار قوی باشد که بتواند میوه مورد نیاز را تامین کند چرا وانت دست فروش ها خارج از استان میوه وارد می کند .


موافق و مخالف میدان میوه و تربار
امیری مدیر شرکت سرمایه گذار، گفت: دغدغه دست فروشان برای میدان میوه و تره بار برخی موافق و مخالف میدان میوه و تره بار هستند برخی معتقدند که در میدان میوه تره بار آمادگی حضور دارند و برخی حاضر به از دست رفتن استقلال فروش خود نیستند‌.

راه اندازی سایت برای قیمت یکسان
امیری با بیان اینکه برخی دست فروشان حاضر به همکاری نیستند و در  رابطه  با میدان میوه و تره بار آگاهی ندارند، گفت: سایتی برای نرخ یکسان و قیمت یکسان با شیراز برای آگاهی همه راه اندازی می شود.

هفت سرمایه گذار برای مدیریت میدان میوه و تربار
وی صحبت با باغداران و تولیدکنندگانی که محصولات خود را با دلالان به فروش می رسانند خبر داد و اینکه محصولات خود را در میدان میوه و تره بار به فروش رسانند خبر داد و گفت : حدود ۵ سال وارد عرصه میوه و تره بار و در میادینی مانند شیراز کار صورت گرفته است و با نیت حمایت از باغداران یاسوجی‌ وارد عرصه شدیم.

امیری گفت:  از ۷ سرمایه گذار برای مدیریت میدان میوه و تره بار به صورت متمرکز خبر داد.
وانت های دست فروش جمع آوری شود

مدیر کل تعزیرات استان در این نشست به حذف واسطه ها با راه اندازی میدان میوه و تره بار، جمع آوری خودروهایی دست فروش با کیفیت و شاهد برخی تخلفات توسط آنها اشاره کرد و گفت: قول خواهیم داد با حمایت دستگاه های نظارتی و امنیتی وانت های دست فروش جمع آوری شود و از  مواردی که سبب ایجاد مشکل می شود مبارزه خواهیم کرد.

صالحی نیا به ضرورت ایجاد محل بازارچه محلی از زمان شروع به کار میدان میوه و تره بار اشاره داشت و گفت: با تمام توان از راه اندازی میدان و میوه و تره بار حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: جهاد کشاورزی در خصوص کیفیت میوه نظارت داشته باشد از طرفی ماموران تعزیرات برای قیمت گذاری بروز را در برنامه خواهیم داشت.

مدیر کل امور شهری در این نشست گفت: سرمایه گذار به دنبال تامین هزینه بالا سری از افرادی هستند که قصد انتخاب دارند اما هدف تامین میوه شهر با قیمت مناسب است.


صنف میوه فروش ها در اختیار یک فامیل خاص
شهامت اولین عامل بازدارنده در راه اندازی میدان میوه و تره بار را اتحادیه دانست و گفت: صنف میوه فروش ها در اختیار یک فامیل خاص است که باید سرچشمه آن بسته شود و ممکن است اگر میدان میوه و تره بار راه اندازی شود مقاومت کنند.

سود خیلی ها در عدم شفافیت است
وی با بیان اینکه شهردار به فکر مقاومت ها در برابر راه اندازی میوه و تره بار باشند و توزیع میوه های خورد باید جلوی آن گرفته شود، گفت: خیلی سودجویان سود آنها در عدم شفافیت است برخی اقلام نرخ گذاری آنها دولتی است در این راستا مدیر کل تعزیرات باید پیگیر قیمت و نرخ گذاری ها باشند.

رانت در موضوع میوه و تربار
فرماندار بویراحمد در این نشست به عدم تشکیل جلسه ای برای آسیب شناسی در باب میدان و میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته بحث میدان میوه و تره بار ایجاد نشده است موضوع رانت بوده است.

از ایجاد میدان میوه و تره بار حمایت خواهیم کرد
احمدی به ضرورت پیش بینی ها برای حضور صنوف در میدان میوه و تره بار و همچنین  جهت جلوگیری از ضرر و زیان آنها  اشاره داشت و گفت: از ایجاد میدان میوه و تره بار حمایت خواهیم کرد.

جمع آوری 600  وانت میوه فروش در شهر
جانشین پلیس راهور استان در این نشست با بیان اینکه بالاتر از ۶۰۰  وانت میوه دست فروش در شهر جمع آوری شده و در سه نقطه بلوار قرنی، جاده کمربندی و‌ در ورودی شهر مستقر شدند، گفت:  یک ساماندهی خوبی در خصوص موضوعات ترافیکی صورت گرفته است.

جابر پیوست به حضور و جدیت امور صنفی برای جمع آوری تمامی میوه فروشان دست فروش  در شهر و حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: مدیر امور صنفی با تمام ۱۰۰ مغازه  میوه فروش جلسه ای  برگزار کنند و انها را ملزم به خرید میوه از مدیران میوه و تره بار کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فتح استان گفت: تفاهم‌نامه مشترک سازمان بسیج در ادامه گفت: تفاهم‌نامه مشترک سازمان بسیج مستضعفین با معاون اول ریاست جمهوری در خصوص بکارگیری و ساماندهی نیروهای مردمی در امر نظارت و بازرسی بر بازار از مبدا تا مصرف با استفاده از بازرسان بسیج در سراسر استان تحت نظارت قرارگاه شهید صادق امانی و دسترسی در دستور کار است.

سرهنگ سعادت به دسترسی بسیج به تمامی سامانه های صمت و کشاورزی از جمله سامانه بازارگاه، سیمبا و سامانه ۱۲۴ اشاره کرد.

وی به راه اندازی موضوع کاسیان امین در امر بازار و میدان میوه و تره بار در غرفه ها و مغازه دارها در استان را از دیگر اقدامات دانست و گفت: استفاده از ناظر مستقیم در بحث قیمت ها و تعادل بازار با همراهی بازرسان در اتاق اصناف ، صمت و جهاد کشاورزی را برای تعادل بازار را خواهیم داشت.

معاون دادستان مرکز استان در این نشست به ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص وظایفت انها اشاره کرد و گفت: ایرادات مطرح شده در خصوص میدان میوه و تره بار به حق است و باید لحاظ و اصلاح شود .


باید اجازه داد سرمایه گذار ورود کند
 معاون دادستان به برگزاری مزایده و مناقصه توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: باید اجازه داد سرمایه گذار ورود کند و اشکالات و قوانین در مرحله بعدی اصلاح شود.

وی به شکست انحصار گرایی تغذیه میوه در مرکز استان اشاره داشت و گفت: برای  شهروند باید تمهیدات لازم اندیشده شود که آیا خرید میوه از میدان میوه تره بار به صرفه است یا خیر؟

نادریان با بیان اینکه باید دید آیا میدان قدرت نگه داری میوه را بر چند روز دارد یا خیر؟،گفت: اقدامات سلبی در خصوص خودروهای غیر مجاز در مرکز استان از اقدامات الگو شده برای شهرستان ها است و آسیب و جرایمی توسط این خودروها مشاهده شد که با اقدامات قضایی این آسیب ها کاهش یافت.

وی افزود: سوال این است آیا بارگیری میوه ها از یک مبدا و مقصد مشخص ایجاد خواهد شد یا خیر؟ در خصوص میدان میوه و تره بار آیا بحث پارکینگ درنظر گرفته شده است یا اینکه تمهیدات در خصوص رفت و آمد شهروندان در نظر گرفته شده است یا خیر؟

معاون اقتصادی استاندار در این نشست گفت: تا از قبل از راه میدان میوه و تره بار سه نقطه را به عنوان نقاط کمکی باید برای اطمینان راه اندازی شود در این راستا یک هفته زمان مد نظر باشد

عسکری برای راه اندازی میدان میوه تره بار وانت بارها را نقاط قوت دانستند که درصورت مشکل جمع آوری می شوند، گفت: سازمان صمت با وانت بارها رایزنی داشته باشند تا میوه های خود را از میدان میوه و تره بار انجام دهند.

چک کردن وانت بارهای میوه فروش در ورودی شهر
وی افزود: مجمع امور صنفی با ۱۰۰ مغازه میوه و تره بار جلسه ای برای میدان میوه و تره بار برگزار کنند.
عسکری به چک کردن وانت بارهای میوه فروش در ورودی شهر اینکه بار‌ آنها از میدان میوه و تره بار انجام گیرد، گفت: این موضوع ظرف مدت سه ماه انجام گیرد.

وی به سازمان تعاون روستایی کشور و قابلیت های آن اشاره داشت و اینکه حوزه تعاون روستایی با سرمایه گذار همکاری داشته باشند، گفت: سرمایه گذار قابلیت های بالقوه خود را اجرایی کند
در این جلسه مصوب شد قیمت میوه تره باره در یاسوج با میدان شیراز یکسان باشد و تنوع و کیفیت یکسان باشد.

وی گفت: پس از راه اندازی میوه و تره بار هر سه روز یکبار این جلسه برگزار خواهد شد.

راه اندازی میدان میوه و تربار ظرف مدت 10روز
عسکری در این جلسه به ضرورت  راه اندازی میدان میوه و تره بار ظرف مدت ۱۴ روز آینده اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار می تواند تلاش داشته باشد ظرف مدت ۱۰ روز میدان میوه و تره بار را راه اندازی کند.

عسکری با بیان اینکه معاملات انجام شده در اقتصاد یاسوج ، اقمار یاسوج و استان انجام می شود و بر اقتصاد استان اثر گذاری مفید دارد، گفت: اگر پول و سرمایه در استان های دیگر  هزینه شود سبب تاثیری گذاری در آن استان‌ها می شود بنابراین فرایند طراحی شده برای راه اندازی میوه و تره بار سبب رونق در اقتصاد استان و بعد مصرف کنندگان خواهد‌شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: