« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۴۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
یاداشت از محسن تیربند فعال محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد؛
عدم توجه به مسأله کمیسیون محیط زیست در شورای شهر و نبود تخصص در این زمینه باعث شد که تبعات آن بر روح و روان مردم این شهر تأثیر بگذارد و درختان زیبای این شهر در مقابل ندانم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان کمرشان بشکند.

پایگاه خبری آوای رودکوف-محسن تیربند : فضای سبز شهری بخشی از فضا‌های باز شهری است که در عرصه‌های طبیعی یا مصنوعی آن تحت استقرار درختان، گل‌ها، چمنها و سایر گیاهان است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان با در نظر گرفتن ضوابط، قوانین و تخصص‌های مرتبط با آن برای بهبود شرایط زیستی، زیستگاهی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی، حفظ، نگهداری یا بنا می‌شود.

یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری فضا‌های سبز و درختانی است که هوای پاک، نشاط محیطی و محل آرام برای آسایش شهروندان را تأمین می‌کند. پاشیدن نمک روی برف‌ها و معابر لغزنده، آب‌های سطحی را شور و املاح نمک را وارد آب می‌کند. این آب‌های سطحی می‌توانند به مناطق دیگر و سفره‌های آب زیرزمینی راه پیدا کنند و شوری آب را افزایش دهند البته این مسأله از جمله آثار بلند مدت نمک پاشی روی برف‌ها است.

با توجه به اینکه راهکار‌های جایگزینی در برخی پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی برای رفع لغزندگی معابر به جای استفاده از نمک مطرح شده است، واقعیت این است که هیچ‌راهکاری به اندازه استفاده از نمک آسان و اقتصادی اما دارای تبعات نیست.

متأسفانه ما در ارزیابی‌های اقتصادی خود نگاه کوتاه مدت داریم و بسیاری از اقداماتی که انجام می‌دهیم مانند نمک‌پاشی روی برف‌ها و معابر لغزنده تبعات و به مراتب هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بیشتری دارند.

عدم توجه به مسأله کمیسیون محیط زیست در شورای شهر و نبود تخصص در این زمینه باعث شد که تبعات آن بر روح و روان مردم این شهر تأثیر بگذارد و درختان زیبای این شهر در مقابل ندانم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان کمرشان بشکند.

با توجه به این مسائل نمک‌پاشی ساده‌ترین و ارزان‌ترین راهکار برای یخ‌زدایی از سطح شهر است. شهر یاسوج با توجه به ارزش‌های اکولوژیکی پایدار، فضای سبز بسیار متنوعی را می‌تواند در خود به نمایش بگذارد غافل از اینکه هیچ گونه دیدگاه طبیعت دوستانه‌ای جهت گسترش این فضا در پشت میز‌های تصمیم استقرار نیافته است. با اینکه تأکیدات مکرر مبنی بر سامانه‌های بارشی از رسانه‌ها و فضا‌های مجازی و... در بوق و کرنا پیچیده بود دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرداری و عملکرد ضعیف شورای شهر در بحث کمیسیون محیط زیست که از جمله کمیسیون‌های حساس در شورای شهر است باعث شد تا ضربات غیره قابل تامل بر پیکره فضای سبز شهری بوجود آید.

عدم توجه به تاج پوشش درختان در فضای سبزشهری و همچنین عدم توجه به هرس درختان تزئینی شهری باعث شد تا در یک روز برفی داد دستگاه‌های دلسوز به صدا در آید. عدم کنترل رواناب سطحی در محدوده شهر که حتی فید بک‌های مثبت و منفی رواناب سطحی به آن توجه نشده است از جمله ایرادات مدیریت شهری است که باید پاسخگو باشند.

این عدم توجه به زیر ساخت‌ها و فن مقابله با نوسانات جوی اقلیمی و عدم توجه به مسأله کمیسیون محیط زیست در شورای شهر و نبود تخصص در این زمینه باعث شد که تبعات آن بر روح و روان مردم این شهر تأثیر بگذارد و درختان زیبای این شهر در مقابل ندانم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان کمرشان بشکند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
درود دکتر عالی بود
ولی
کو گوش شنوا
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
درود دکتر عالی بود
ولی
کو گوش شنوا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: