« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۱۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲
اوای دنا: مهدی محرابی در سرزمین لر نوشت ،متاسفانه چند وقتی است که برخی از سایتهای معلوم الحال در کهگیلویه و بویراحمد که این روزها صحبت از توهین های مکرر آنان به ایلات و طوایف مختلف لر و همچنین زبان لری به گوش می رسد، در نوشته هایشان در مورد لُری آن را لهجه لری می خوانند!!! که یا شاید این دوستان اینقدر از سطح سواد و مطالعه پایینی برخوردارند که فرق لهجه و گویش و زبان را نمی دانند یا قضیه چیز دیگری است! این دوستان بهتر است بدانند که کلیه زبان های پارسی از قبیل: فارسی امروزی، کردی، لری، بلوچی، سیوندی، تالشی، گیلکی و . . . را به عنوان یک زبان می شناسند. حتی اگر به نوشته ها و سایت های وابسته به برخی نهادهای دولتی که به نظر کمی مرکز گرایانه به این قضیه نگاه می کنند توجه کنیم می بینیم که تمام این موارد که نام برده شد را گویش می خوانند نه زبان (که البته این اشتباه است) یعنی می گویند گویش کردی، گویش بلوچی و یا گویش لری. دوستان عزیزی که هیچ گونه احترامی برای قوم لر قائل نیستند حداقل سعی کنند اندکی در این زمینه بیشتر تحقیق و مطالعه کنند و حداقل تحقیق کوچکی در زمینه تفاوت لهجه و گویش و . . . داشته باشند تا بیش از این موجبات خنده کاربران خود را فراهم نکنند (هر چند که شاید برخی نظرات کاربرانشان هم به مانند برخی از نویسندگانشان غیر واقعی و زاده تخیل باشند).
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
مهدی محرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
1
1
ممنون از شما بابت انتشار این یادداشت
موفق و سربلند باشید
مجتبی
|
United States of America
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
0
1
سلام بر شما. برای فهم تمایز میان مفاهیم «زبان»، «گویش»، «لهجه» و «گونه» مثلاً می توان به منابع زیر رجوع نمود:

1) "معرفی گیلکی به عنوان زبان: از منظری زبانشناختی"- نوشته سید حنان میرهاشمی - مجله ره‌آورد گیل - سال 9 - شماره 3و4 - از ص 53 تا ص 55.

2) "زبان، گونه، گویش و لهجه..." - نوشته محمد دبیرمقدم - مجله ادب پژوهی - شماره 5 - از ص 91 تا ص 128.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
0
0
فقط زبان فارسی رو زبان حساب می کنن متاسفانه مگه تو ایران چند تا شهر فارس زبان وجود داره که زبان فارسی رو زبان رسمی ایران کردن درسته فارس ها تو راس قدرت شدن زرنگی کردن زبان فارسی رو فقط زبان رسمی کردن و درعوض بقیه زبان های تو ایران رو لحجه حساب کردن و یا مسخره یا هم نابود بکنن و فارس ها رو بهترین نژاد تو ایران حساب کنن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: