« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
بیانیه بسیج دانشجویی:
بسیج دانشجویی چهار دانشگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیانیه ای را در خصوص برخورد قاطع، بدون اغماض و شفاف با موضوع فیش های حقوقی، صاحبان آن و پشت پرده های این جریان اشرافی گری صادر کردند.

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف متن این بیانیه به  شرح زیر  است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی، ایجاد قسط وعدل در جامعه و به تبع آن، پیوند عمیق و اعتماد حقیقی  میان مسئولین و مردم بوده که  تزلزل و گسست این پیوند آفت و خطر عظیمی را برای نظام و انقلاب به همراه خواهد داشت. اشرافی گری و تجمل خواهی و دریافت و پرداخت های ویژه، همواره بزرگترین آفت و تهدید هر نظام و ساختار سیاسی و حاکمیتی است که رهبر معظم انقلاب با طرح موضوع ثروت های باد آورده در دهه هفتاد ، نسبت به این پدیده خانمانسوز ، هشدار دادند و در خطبه های عید فطر امسال هم، بعد از قضیه فیش های نجومی، مجددا به خطر این آفت که همان بی اعتمادی مردم به نظام است، اشاره و هشدار جدی دادند. و قبل از آن در فاصله زمانی اندکی هم، فیش های نجومی را هجوم به ارزش ها دانستند. یکی از راه های محافظت از انقلاب، حفظ ارکان و ویژگی های بارز آن است، از این رو هر اقدام، پدیده و حتی شائبه ای که باعث می شود تا ویژگی های اصلی انقلاب را تحت الشعاع قرار دهد، باید در کانون توجه همه نهاد های نظارتی و امنیتی و حتی خود مردم و به خصوص جنبش های دانشجویی باشد. به گواه تاریخ، پیشقراولان عرصه آزادی خواهی و شفاف سازی و مطالبه گری برای احیاء قسط و عدل در جامعه ، همواره دانشجویان انقلابی و طلاب در دو پایگاه حوزه و دانشگاه بوده اند و انشاء الله خواهند بود. مسئله فیش های نجومی که چند صباحی است با پیگیری خود مردم عیان گشته، موجب شکاکیت مردم نسبت به خدمت خالصانه و صادقانه مسئولین شده است که می بایست این موضوع به طور جد بررسی، ریشه یابی و درمان گردد. باتوجه به اتفاقات افتاده و پیگیری های صرفا لسانی و بیانی مسئولین در قوای سه گانه، ضمن تشکر از همین اندازه واکنش ها از طرف برخی مسئولین و خصوصا بیانیه ریاست محترم جمهور در این خصوص ؛چند نکته را من باب تذکر و پیگیری عملی یادآور می شویم.

.1- ایجاد سر و صداهای بی هدف و یا با هدف های خاص جناحی از یک طرف توسط برخی جریانات سیاسی داخل و خارج و از طرف دیگر شانتاژهای صرفا تبلیغاتی و شعاری توسط برخی مسئولین دولتی در برخورد با  پدیده ویژه خواری و ویژه خواهی، کما فی السابق، متاسفانه نه تنها کمکی به حل مسئله نمی کند بلکه فضای امن تری را برای قانون شکنان و قانون گریزان بوجود خواهد آورد و اصل موضوع به محاق خواهد رفت، که بلاشک جنبش های دانشجویی و طلاب و خصوصا بسیج دانشجویی و سایر تشکل های دانشجویی ،هوشیارانه موضوع را رصد و اجازه نخواهند داد ، تا مسئولین به راحتی از کنار آن رد شوند .

2- عدم برخورد با ویژه خواران و مدیران دولتی که به هردلیلی  از طریق دریافت های نجومی به ملت خود خیانت کرده و می کنند ، توهین بزرگی به خیل عظیم مدیران پاکدست نظام بوده و نوعی دهن کجی به مطالبه مردم خواهد بود .

3- استعفاهای طلبکارانه و یا عزل های  تعارفی  نه دردی را درمان می کند و نه آب رفته به جوی را  بر می گرداند، این نوع کارهای نمایشی فقط ممکن است صورت مسئله را پاک کند ولی اصل مسئله همچنان باقی است  که باید قوای سه گانه هرکدام به نوبه خود و به اقتضای تعهد و تخصص خود در برابر ملت عینا وارد عمل شوند. ارایه طرح های جایگزین و پرکردن خلاء های قانونی، حذف تبصره های متعدد از نظام پرداخت هماهنگ ، لغو مصوبات و بخشنامه های ویژه که چنین حقی را برای مدیران ایجاد می نماید، برخورد با مسببان و عوامل تصویب ویژه خواری و یژه خواهی ها، کمترین کاری است که قوای مقننه و قضاییه می توانند در این خصوص انجام دهند ، ضمن اینکه پایین کشیدن کرکره اشرافی گری در بین مسئولین از بالا تا پایین ، کنار رفتن و یا کنار گذاشتن مسئولین مولتی میلیاردر در تمام سطوح مسئولیتی خصوصا مدیران عالی رتبه و ترویج فرهنگ ساده زیستی در جامعه اداری نیز حداقل کاری است که از دولتی ها بر میاید . البته اهمال کاری  و عدم انجام وظیفه توسط قوای دولتی ، نهادهای نظارتی و امنیتی  تاکنون بخشودنی نیست ، اما می توان  با جبران در این برهه زمانی به فراموشی سپرده شود .
4- علی الظاهر فیش ها و حقوق های نجومی ، آن قدر قبح قضیه را از بین برده که برخی مسئولین با افتخار از دریافت حقوق های 20 میلیونی و پایین تر از آن حرف می زنند که این خود عذری بدتر از گناه است و مسئولین اقتصادی کشور که شب پرداخت 45 هزارتومان یارانه بر طبل عزا می کوبند و عزا می گیرند ، چگونه است که  در شب و روز چنین پرداخت های نامتعارفی ، تاکنون نه تنها محفل عزایی نگرفته اند بلکه لبخندهای ملیحی هم بر لب دارند . برای مشخص کر دن حدود و ثغور حقوق ها باید یک کارگر و یا کارمند ساده را مبنا قرار دهند .

5- بر اساس یک عادت دیرینه و خصوصا در این دولت خطا را برگردن دولت و دولت های قبل انداختن، برای آحاد مردم عذر نخ نما شده ای است که برای فرا به جلو و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است و بس. دیگر چنین عذری نه تنها پذیرفته نیست بلکه توهین به شعور جامعه است. ضمن اینکه برخورد جدی و عملی و اقدام و عمل دولت در برخورد با این پدیده خبیث می تواند به عنوان یک سند افتخار در عملکرد دولت ثبت و حتی در انتخابات آتی بسیار موثر افتد.

6- بار دیگر یادآوری می نماییم که دانشجویان انقلابی خصوصا در مناطق محرومی مثل کهگیلویه و بویراحمد که بخشی از محرومیت خود را ناشی از این حاتم بخشی ها می دانند ، نخواهند گذاشت قضیه به این راحتی و بدون نتیجه جمع و جور شود و منتظر اقدامات عملی مسئولین و ارایه گزارش به مردم خواهند بود وگرنه طبق بند میم وصیت نامه حضرت امام (ره) به وظیفه انقلابی خود عمل خواهیم نمود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: