« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یاسوج مطرح کرد؛
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اعتراض دانشگاهیان آمریکایی علیه اسرائیل گفت: آزادی توسط پلیس آمریکا در برابر دانشجویان معترض لگدمال شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، محمدعلی زلفی‌گل در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل و مقایسه آن با برخورد پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیروهای امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، افزود: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات مدت سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

وی با اشاره به مدیریت حوادث سال ۱۴۰۱، گفت: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آنها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تناقض رفتار کشورهایی که خود را مهد آزادی می‌دانند، تصریح کرد: در دانشگاه‌های کشورهایی که مدعی مهد آزادی هستند نوع رفتار و برخورد با دانشجو و استاد را می‌بینیم و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا بطور کلی آزادی لگدمال شد.

وی عنوان کرد: دانشگاهیان ما چنین رفتارهایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل، بیان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشورها که به ندای وجدان خود پاسخ داده و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری، خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور در مورد مظلومیت مردم غزه برنامه‌های مختلفی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آنها ارتباط برقرار کرده و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: