« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۳:۴۲
تذکر حجه‌الاسلام علی محمد بزرگواری مبنی بر اینکه مهندس بهمنی از سمت خود عزل شده است کذب محض و احتمالا ناشی از عدم اطلاع ایشان از بازنشستگی قانونی آقای مهندس بهمنی است.  


اوای دنا: به دنبال تذکر علی محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به برکناری مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

در توضیحات شرکت ملی نفت ایران آمده است: برادر گرامی جناب آقای مهندس حیدر بهمنی پس از چندین دهه خدمت و مجاهدت در صنعت نفت ایران در سال 1390 مطابق قوانین کشور و وزارت نفت به سن بازنشستگی رسیدند در آن مقطع و به پیشنهاد شرکت ملی نفت ایران و با عنایت به تجربه و تخصص ایشان، از وزیر نفت تقاضا شد تا با تمدید خدمت نامبرده موافقت نماید که در نهایت مجوز قانونی برای 6 ماه ادامه خدمت آقای بهمنی صادر شد پس از انقضای این مدت و مجددا به دلیل اینکه طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در شرکت ملی حفاری ایران در دست اجرا بود به پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و موافقت وزیر محترم نفت حضور مهندس بهمنی برای یک دوره 6 ماهه دیگر تمدید شد با این حال و پس از سپری شدن بیش از یک سال از تمدید خدمت نامبرده که در سقف قوانین تمدید خدمتی شرکت ملی نفت هم محسوب می‌شود به دلیل عدم تمایل صریح ایشان به تداوم حضورشان، با ابلاغ حکم بازنشستگی وی موافقت شد در همین حال و به دلیل تخصصی بودن حوزه عملیات توسعه شرکت ملی حفاری ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ایشان در باب گزینه‌های مناسب تصدی سمت مدیریت عاملی شرکت ملی حفاری ایران استعلام نموده و آقای بهمنی هم 3 نفر از متخصصان صنعت حفاری را به عنوان نفرات مناسب برای تصدی این سمت پیشنهاد دادند که در نهایت و پس از ابلاغ حکم بازنشستگی مشارالیه، آقای مهندس حمید‌رضا گلپایگانی که جزو گزینه‌های معرفی شده آقای بهمنی بودند به عنوان سرپرست شرکت ملی حفاری ایران معرفی شدند.

در ادامه این جوابیه عنوان شده است: با این وصف تذکر پارلمانی جناب حجه‌الاسلام آقای سید‌علی محمد بزرگواری نماینده محترم مردم کهکیلویه در مجلس شورای اسلامی ایران مبنی بر اینکه مهندس بهمنی از سمت خود عزل شده است کذب محض و احتمالا ناشی از عدم اطلاع ایشان از بازنشستگی قانونی آقای مهندس بهمنی است.

روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران  تاکید کرده است: در همین زمینه باید اشاره کرد که بنا بر اندیشه و تفکر معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و جانشین بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب (حفظه‌اله) میدان دادن به نیروهای جوان و با انگیزه بخشی از سیاست اصولی و کلیدی جمهوری اسلامی ایران است و اگر قرار باشد بازنشستگی هر یک از مدیران توانمند کشور و جانشینی خدمتگزاری دیگر باعث تذکر وکلای ملت در مجلس و زمینه‌ساز تشویق اذهان عمومی شود دیگر نباید به رشد و توسعه این نظام امیدوار بود.

در جوابیه این شرکت نفت به نماینده کهگیلویه آمده است:  جناب آقای بزرگواری که نگران وضعیت جوانان بیکار شهرستان کهکیلویه هستند آیا نمی‌دانند که در صورت عدم خروج نیروهای بازنشسته امکان ورود نیروهای جوان به اقتصاد کشور وجود ندارد! شرکت ملی نفت ایران ضمن اظهار تاسف از برخی جملات منسوب به حجت‌الاسلام بزرگواری همچون این جملات که [«یک مدیر ارشد صنعت نفت] فرق یک لیوان آب و یک لیوان نفت را نمی‌داند «و یا» وزیر نفت باید قدرت سپاهی بودن خود را نشان می‌داد و از لر زبان‌های ساده دفاع می‌کرد» اذعان می‌دارد که صحن علنی مجلس تکیه‌گاه امید ملت و صحنه ظهور و بروز اخلاق اسلامی و ادب ایرانی است و شایسته است تا شان خدمتگزاران مردم که در اوج تهدید‌ها و تحریم‌ها بدون منت و بی‌حاشیه مشغول تدبیر امور صنعت حساس نفت هستند در این مکان مقدس رعایت گردد.

به گزارش فارس سید‌علی محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه هفته گذشته طی تذکری در صحن علنی مجلس از دولت به خاطر برخی تقسیمات در حوزه انتخابیه‌اش قدردانی کرد و اظهار داشت: جوانان بیکار شهرستان کهگیلویه همچنان منتظرند وعده‌های دولت در مورد پروژه پتروشیمی بهداشت تحقق پیدا کند.

وی در ادامه خطاب به وزیر نفت گفت: جناب آقای قاسمی! به خاطر بسیجی بودن و سپاهی بودن شما را خیلی دوست دارم، ولی جریان انحرافی شما را دور زد و یکی از شیربچه‌های لرزبان و بسیجی ولایتمدار را که به فرمان امام شرکت ملی حفاری کشور را راه‌اندازی کرد یعنی مهندس بهمنی را بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید بر می‌دارند.

بزرگواری ادامه داد: شخصی این کار را انجام داده که نامش قلعه‌بانی است و وی فرق یک لیوان آب و یک لیوان نفت را نمی‌داند.

وی اضافه کرد: وزیر نفت باید قدرت سپاهی بودن خود را نشان می‌داد و از بچه‌های بسیجی و لرزبان‌های ساده دفاع می‌کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: