« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
برنامه ریزی ها برای کاهش مرگ و میر کودکان کمتر از 5 سال با کمک شیر مادر در حال انجام است .
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری صداو سیما ، مرکز فارس  ، مدیر گروه سلامت خانواده وجمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز،در نشست سه روزه کارشناسان ترویج تغذیه با شیر مادر منطقه جنوب کشور، گفت: اگر تمام نوزادان، به مدت شِش ماه به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه شوند و پس از آن هم، تغذیه با شیرمادر همراه با غذاهای مناسب سن کودک، تا دو سال یا بیشتر ادامه یابد، مرگ و میر کودکان کمتر ازپنج سال در سطح جهان،13 تا 20 درصد، کاهش می یابد.
 
دکتر فریبا مرادی ، با اشاره به دستور دین مبین اسلام و با توجه به بیانیه های سازمانهای بین المللی بهداشتی و نتایج تحقیقات متعدد در مورد مزایای شیرمادر، گفت: تغذیه شیرخواران با شیر مادر، از نظر بهداشتی، تغذیه ای، ایمنولوژیکی، عاطفی، روانی، اقتصادی و زیست محیطی، یکی از اولویت های بهداشتی، روشی بی نظیر و بدون جانشین برای شیرخواران در پیشگیری از بیماریها و حفظ بقای آنان، تامین بهترین الگوی رشد و تکامل و ارتقای سلامت مادران، محسوب می شود.
  او ریشه حیاتی حمایت مادران برای تغذیه کودکان با شیرمادر را، شامل خانواده و شبکه اجتماعی، مراقبت بهداشتی، محیط کار و اشتغال، دولت، قانون و پاسخ به بحران ها وفوریت ها، بیان کرد و ادامه داد: مادران به عنوان شرکت کنندگان فعال در این حمایت پویا، نقش ارایه دهنده و گیرنده اطلاعات و حمایت را، به عهده دارند.
  مدیر گروه سلامت خانواده وجمعیت دانشگاه، اضافه کرد: مشاوره و حمایت مردمی، یکی از راه های اثربخش و مقرون به صرفه، برای فراهم کردن حمایت موردنیاز مادران در مواقع نبود دسترسی به کمک های تخصصی است.
  دکتر مرادی، گفت: مشاور مردمی، از مادران ساکن یک منطقه است، که برای تغذیه با شیرمادر آموزش دیده و امکان رسیدگی به تعداد بیشتری از مادران و به دفعات بیشتر را، فراهم می کند و می تواند کمک عملی روزانه به مادر را ارایه و راه نجاتی برای حل مسایل شیردهی و سوالات مادران، باشد.
  او هدف از اجرای مشاوره مردمی را، ارتقای شیوه مطلوب تغذیه شیرخواران با شیرمادرتا دو سالگی، به ویژه تغذیه انحصاری باشیرمادر در شِش ماه نخست،با کمک و حمایت مادران از سوی داوطلبان سلامت، عنوان کرد.  
کارشناسان ترویج تغذیه با شیر مادرمنطقه جنوب کشور،شامل دانشگاه های بوشهر،یاسوج،لار،گراش،جهرم وفسا، در این نشست با اهمیت واهداف طرح مداخلاتی ترویج تغذیه با شیر مادر، با مشارکت داوطلبان سلامت آشنا شدند.    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: