« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
صالحی امیری در دیدار با آیت الله ملک حسینی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در حوزه موسیقی در حق وزارت ارشاد ظلم شده است و به طور قطع مبنای کار ما در این زمینه شرع و قانون است.
پایگاه خبری آوای رودکوف :  رضا صالحی امیری ظهر امروز در دیدار با آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وزارت ارشاد 100 ماموریت دارد اظهار داشت: موسیقی تنها یک ماموریت است و نباید به یک موضوع اصلی بدل شده و سایر مسائل مهم به حاشیه برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه موسیقی از فتوای مقام معظم رهبری عدول نمی‌کنیم، بیان کرد: در این حوزه در حق وزارت ارشاد ظلم شده است و به طور قطع مبنای کار ما در این زمینه شرع و قانون است.

وی تاکید کرد: 53درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی در کشور مربوط به صدا و سیما، 25 درصد موسسات موسیقی مجاز، 21 درصد مربوط به شبکه‌های اجتماعی و خارج از دسترس است و تنها یک درصد اجرای صحنه‌ای وجود دارد.

صالحی امیری گفت: این یک درصد شامل 100 هزار اجرای صحنه‌ای  است که از این تعداد تنها کمتر از 100 مورد با مشکل روبه رو شده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه براساس یک تحقیق در قبل از دولت یازدهم 70 تا  80 درصد مصرف موسیقی در کشور زیر زمینی بود، تصریح کرد:  ولی اکنون مسئله جدی به عنوان موسیقی زیر زمینی نداریم و بدون شک سختگیری در حوزه موسیقی سبب زیرزمینی شدن این هنر می‌شود.

وی افزود: خلاف سایر حوزه‌ها دسترسی به موسیقی آسان است و گستره آن فاقد زمان و مکان بوده و خیلی راحت‌تر از هر هنر دیگر در دسترس جوانان قرار می‌گیرد  و به طور قطع موسیقی مهار شده در روی زمین بهتر از موسیقی مهارنشده در زیر زمین است.

صالحی امیری عنوان کرد:  در سه سال اخیر 89 نمایشگاه کتاب در کشور و خارج از کشور برگزار شد و بیش از 65 هزار مجوز کتاب در سال 95 صادر شد./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: