« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
عبدالله بهمنش خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از مشاهده ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان در در روستای بن زرد شهرستان دنا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اوای رودکوف ؛ عبدالله بهمنش در خصوص مورد گزارش شده و همچنین تشریح اقدامات انجام شده  گفت: 28 بهمن نخستین مورد گزارش شده مبتلا به ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان در این استان در روستای بن زرد شهرستان دنا از طریق یکی از مرغ فروشان سیار که از خارج از استان، مرغ زنده به پخش پاتاوه شهرستان دنا آورده بود توسط کارشناس دامپزشکی تشخیص داده شد که پس از آن اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای برای مقابله انجام گرفت؛ تاکنون مورد دیگری جز در طیور روستایی این منطقه در استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون تنها کانون این بیماری در استان روستای بن زرد است و در صورت همکاری مردم محلی این بیماری در منطقه کنترل می‌شود ولی امکان انتقال باتوجه به اینکه این بیماری در استان‌های همسایه شیوع پیدا کرده، وجود دارد.

وی با بیان اینکه از صبح روز جمعه 29 بهمن ماه عملیات معدوم سازی در این روستا آغاز شد، افزود: تاکنون 1000 قطعه طیور روستایی معدوم شده است و هنوز در حال اجرای این عملیات هستیم.

بهمنش تاکید کرد: کل پرندگان و طیور موجود در این روستا تا شعاع یک کیلومتری از کانون باید معدوم شود تا از سرایت آن به سایر نقاط استان جلوگیری شود و مردم نگران نباشند چرا که دامپزشکی براساس قیمت مصوب و روتین غرامت روستائیان را پرداخت می‌کند.

وی مهم‌ترین علت ورود این ویروس به استان را خرید و فروش مرغ زنده عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه خطرناک ترین شغل فروش مرغ زنده است انتظار می‌رود از زنده فروشی مرغ جلوگیری شود و مردم هرگونه محصول مرغ و تخم مرغ را از فروشگاه‌های مجاز و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی خریداری کنند.

بهمنش خواستار اطلاع‌رسانی مردم در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی از طریق تماسی تلفنی با سامانه 1512 شد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از حضور در این روستا جلوگیری از انتشار این بیماری در زمان طلایی است، بیان کرد: انتظار می‌رود اهالی خونگرم این منطقه پنهان کاری نکنند و طیور خود را به دامپزشکی برای معدوم سازی تحویل دهند.

بهمنش تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد از ابتلای انسان به آنفولانزای فوق حادپرندگان در کشور گزارش نشده است البته با توجه به اینکه ویروس آنفلوانزای انسانی در گردش است و اگر با ویروس آنفلوانزادی فوق حاد پرندگان تلاقی کند یک نوع خطرناک از ویروس تشکیل می‌شود که می‌تواند سبب مرگ انسان شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اصلی دامپزشکی استان برای مقابله با این ویروس معدوم سازی است، خاطرنشان کرد: عملیات معدوم سازی در روستای بن زرد تا هنگامی که حتی یک قطعه مرغ یا پرنده وجود داشته باشد ادامه دارد.

باتوجه به اینکه 48 درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند  و به طور قطع هر خانواده دارای تعدادی طیور محلی هستند انتظار می‌رود مردم نیز اقدامات بهداشتی را جهت جلوگیری از شیوع این بیماری در طیور خود انجام دهند و همکاری لازم را با اداره کل دامپزشکی داشته باشند.

به علت  نزدیک شدن به ایام پایانی سال نیز انتظار می‌رود مسئولان با تدابیر لازم و پیشگیرانه سیاست‌های مورد نظر را در راستای جلوگیری از جهش قیمت مرغ و تخم مرغ انجام دهند و جهت رفاه حال مردم راهبردهای لازم برای جلوگیری از کاهش عرضه مرغ و تخم مرغ نیز اندیشیده شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناراحت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
واقعا خبری که در مورد انفلوآنزا در خصوص روستای بن زرد پخش کردید بسیار ناگوار بود چون با این خبر شما ترس و واهمه ورعب و وحشت مردم استان را برداشته است و کسی جرعت تردد به روستاهای بن زرد را ندارد ومردم استان می ترسند که به این روستا سفر کنند واین علت نحوه اطلاع رسانی غلط بود. در درج خبر واطلاع رسانی بیشتر دقت کنید.
مدیر پایگاه خبر به نقل از مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: