« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
بعضی از مدیران و مسولان تا زمانی خبرنگار را تحویل می گیرند که از آنها انتقادی ننماید و چنانچه این اتفاق افتاد دیگر آن خبرنگار  طرد و فردی مغرض و اصلا غیر خبرنگار قلمداد می شود ، در صورتی که تحلیل و نقد از رسالت یک خبرنگار است و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان است

 

آوای دنا-بدری:برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران طی هفته های گذشته که البته نفس کار صحیح و پسندیده است ، بهانه ای شد تا این مطلب را به نگارش در آورم.

۱۷ مرداد روز خبرنگار بود این روز بهانه ای است تا مسئولان نیم نگاهی به خبرنگاران و اهمیت کار خبر و اطلاع رسانی داشته باشند. و صد البته که این نگاه غالبا فقط در سخنان زیبای مسئولان نمود پیدا می کند ، اما در عمل اگر خبرنگاری بخواهد رسالت اصلی خود را اجرایی کند و حق بنویسد ، حق بگوید و حق را فریاد بزند ،همین آقایان عزیز ! قدری مکدر و معترض می شوند.

در ادامه ی این مطلب قصد دارم  به نگاه برخی از مسئولان عزیز ! به حرفه خبرنگاری بپردازم، البته ذکر این نکته هم ضروری است که بسیاری از مسئولان از سعه صدر بالایی برخوردارند و خبرنگار و خبر را به معنای واقعی آن می خواهند و نه تشریفاتی! و نه تعریفاتی!

و اما

1- بعضی از مدیران و مسولان تا زمانی خبرنگار را تحویل می گیرند که از آنها انتقادی ننماید و چنانچه این اتفاق افتاد دیگر آن خبرنگار  طرد و فردی مغرض و اصلا غیر خبرنگار قلمداد می شود ، در صورتی که تحلیل و نقد از رسالت یک خبرنگار است  و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان است.

2- بعضی از این دوستان می فرمایند :خبرنگار قرار نیست  هر چه را می شنود  منعکس نماید!! در حالی که کار یک خبر نگار همانطور که از اسمش پیداست نگارش خبر و انعکاس خبر است.

۳- برخی مسولان در خصوص اخبار  درج شده در رسانه ها هنوز یاد نگرفته اند که برابر مقررات جوابیه بدهند ، یا توضیح و تکذیب نمایند و بلافاصله به سراغ تهدید و گلایه و  شکایت می روند ، حربه ای که غالبا برای از میدان بدر کردن رسانه ها برخی از مدیران استفاده می کنند.

لذا باید گفت و اقرار و اعتراف کرد که ،خبرنگار باید ذره بین باشد، خبرنگار نباید چاپلوسی و نان به نرخ روز خور  و اهل مماشات و  چشم پوشی باشد و بداند و یقین داشته باشد که اگر   درست  و با دقت اخبار را اطلاع رسانی کند بسیاری از ضعفها و مشکلات و ناملایمات برطرف خواهد شد.

و در پایان اگر چه درد و دلها زیاد است اما بدانیم و اگاه باشیم که رسانه و خبرنگاری پویا و فعال و زنده است که مطالبه گر و هم اهل نقد و هم اهل تعریف باشد انشاء الله...........

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: