« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
حال متوجه شدم که چرا مرحوم بهمن بيگي اينهمه براي علم آموزي بچه هاي عشاير تلاش کرد و عمرش را در اين راه سرمايه گذاري نمود

آوای دنا/ حاج یدالله مرادی چهره نام آشنای استان و مدیر پرتلاش آموزش و پرورش گچساران در ناز سحر نوشت:الحمدالله بازگشايي مدارس در قالب پروژه مهر سال تحصيلي 93-92 در گچساران طوري برنامه ريزي و اجرا صورت گرفت که از همين روزهاي اوليه شروع بازديد ها را با محوريت کيفيت بخشي و نظارت بر روند آموزشي و پرورشي مدارس بخصوص روستا در دستور کار قرار داديم و چون امسال 7 مدرسه عشايري از آموزش عشاير جدا و به آموزش و پرورش واگذار گرديده اند در صدد برآمديم تا :

اولاً در انتخاب معلمين ، شروع سال تحصيلي و ارزيابي اوليه اولويت قائل شويم .
ثانياً اولين بازديد خود و عوامل آموزشي را در اين مدارس شروع کنيم.

دوشنبه 8/7/92 به اتفاق دو کارشناس اداره و روابط عمومي و مدير و عوامل اجرايي مجتمع آموزشي امامزاده جعفر(ع) اول وقت به روستاي خربل و مدرسه عشايري معروف به چاه نصر ( که اين نام هيچ تناسبي نداشت )وارد شديم . تعداد 6 دانش آموز که قرار است 2 نفر ديگر از عشاير به اينها اضافه شود. به مدير آموزگاري آقاي نجاتعلي پرويزي بموقع کار خود را شروع کرده بودند .شستشوي مدرسه ، پاکسازي محيط و ديواره اتاقها ، استقرار ميز و صندلي و تخته نيز حکايت از انجام خوب و بموقع داشت. دانش آموزان با روحيه و مستعد بودند اما از نظر شيوه آموزشي و نحوه يادگيري خطاي آشکار از سال قبل وجود داشت . مثلاً دانش آموز سال د وم بنام زينب درخشان در قرائت قرآن و حفظ چند سوره بسيار خوب پيش رفته بود جمع اعداد را با محاسبه ذهني و بخوبي انجام مي داد اما به شيوه علمي و آموزشي وارد نبود. اما اين دختر خانم نشان داد که مي تواند دانش آموز برتر و آينده دار باشد.

روستا و مدرسه را ساعت 9 ترک و بسمت مدرسه عشايري روستاي کلاغ نشين رفتيم . در آن آموزشگاه که همه دانش آموزان ترک زبان بوده 16 دانش آموز با 6 پايه و 2 معلم حضور داشتند(آقایان بنیادی و کریمی).

اين آموزشگاه تا سال قبل تحت پوشش آموزش عشاير فارس بوده و از ابتداي سال تحصيلي جاري تحت پوشش اين مديريت درآمده 16 دانش آموز بسيار با روحيه و با لباسهاي مرتب و منظم و با توانايي خوب جواب دادن و الحمدالله مشکل بدآموزي مدرسه قبل را نداشتند.قطعاً در آينده نام هايي چون پرستو و نازنين اسماعيلي و دوقلوهاي اول ابتدايي بنام آزيتا و آناهيتا و تيموري و مريم پناهپوري مي توانند در حوزه آموزشي و فعاليتهاي فرهنگي جلوه گري نمايند.

دانش آموزان اين دو مدرسه عشايري و عملکرد خوب آموزش ابتدايي در استقرار معلمين توانمند و تأمين امکانات مناسب در حد توان نويد بخش خبرهاي خوش آينده در شکوفايي استعدادهاي نهفته و برتر فرزندان عشاير است.

حال متوجه شدم که چرا مرحوم بهمن بيگي اينهمه براي علم آموزي بچه هاي عشاير تلاش کرد و عمرش را در اين راه سرمايه گذاري نمود. فرزندان عشايرگنج ناشناخته و اميدآفرين براي تحول و پيشرفت و توسعه آموزشي هستند که بايد بخوبي هم کشف شوند و هم به فعليت درآيند. انشاءالله تعالی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: