« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
زماني که دوستان هم خوابگاهي متوجه مي شوند اهل کجا هستي دور هم جمع مي شوند و پيامک هاي طنز خود را درباره آن استان و قوم مي خوانند آن زمان است که آن خنده تلخ ترين خنده عمرت مي شود

به گزارش آوای دنا به نقل از سفير افلاک در سال هاي اخير معضلي فرهنگي گريبان گير برخي از استان هاي کشور شده است که نه تنها عملي مغاير با دين اسلام است بلکه دور از ذات انساني است؛ ساختن پيامک هاي طنز در قالب تمسخر براي اقوام اصيل.

متاسفانه بايد گفت که بسياري از مردم نيز در دامن زدن به اين کار غير اخلاقي طلايه دار هستند و از اين موضوع استقبال مي کنند؛ با نقل مجالس کردن اين گونه پيامک ها فاجعه اي فرهنگي را به وجود مي آورند.

قطعا ساختن پيامک ها و لطيفه هاي تمسخر آميز براي قومي ديگر باعث آزردگي خاطر و نگراني بسياري از هم وطنان مي شود.

بار ها با پيامک هاي لري،ترکي، اصفهاني، رشتي و... برخورد کرده ايد و نکته اي که مي توان در آن ها يافت ساخت همين پيامک ها توسط افرادي از همان قوم و قبيله است؛ چرا که مردم يک شهر بهترين کساني هستند که به تمام جوانب فرهنگ خود اشراف دارند و مي توانند يک موضوع را به صورت طنز بيان کنند و يک مورد  ديگر هم ساخت همين پيامک ها به زبان محلي همان قوم است که اين دو، خود گواه اين مسئله است که اين ناهنجاري فرهنگي از دل خود همان اقوام بلند مي شود.

زماني که پيامکي طنز به دستمان مي رسد بلافاصله بعد از خنديدن به آن بدون کوچکترين توجه اي آن را براي ساير مخاطب هاي خود ارسال مي کنيم و گاهي در جاهايي پخش مي شوند که انتظار آن را نداريم.

متاسفانه دراين بين بيشترين ضربه به قوم اصيل لر وارد شده و بيشتر از اقوامي ديگر مورد بي مهري قرار گرفته است و بارها  پيامک هاي طنز با اين مضمون که يه روز يه لره..... به دستمان رسيده است و مواردي را در اين پيامک ها به قوم لر نسبت داده اند که هيچ گونه سنديتي ندارد و يک لر را فردي ساده و به دور از فرهنگ جلوه داده اند در حالي که چنين نيست.

بايد گفت پخش چنين پيامک هايي در کل کشور ديدگاه هموطنانمان را نسبت به آن قوم بد بين مي کند و اين را مي توان زماني که براي مسافرت به استان هاي ديگر مي روي يا به عنوان دانشجو وارد خوابگاه هاي دانشجويي مي شوي به وضوح شاهد باشي و متوجه مي شوي با دستان خود چه کرده ايي و چه فاجعه فرهنگي به وجود آورده اي.

زماني که دوستان هم خوابگاهي متوجه مي شوند اهل کجا هستي دور هم جمع مي شوند و پيامک هاي طنز خود را درباره آن استان و قوم مي خوانند و آن زمان است که آن خنده تلخ ترين خنده عمرت مي شود و زمان زيادي براي پاک کردن اين ديدگاه منفي نياز داري که آن هم معلوم نيست بتواني در اين کار موفق شوي  يا نه.

تحريک کردن اذهان عمومي نسبت به يک قوم کاري ضد اخلاقي و ناپسند است.اگر کمترين تعصبي نسبت به مردم استان و قوم خود داشته باشيم  قطعا ديگر به چنين پيامک هاي بر ضد قوم خود نمي خنديم بلکه آن موقع است که بسيار آزاردهنده مي شوند.

پس بهتر است از هم اکنون کمر همت ببنديم و با اين موضوع مقابله کنيم و هرگونه پيامک طنز در قالب توهين به قوم يا استاني به دستمان رسيد بلافاصله حذف کنيم و عامل انتشار اين گونه پيامک ها نباشيم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: