« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
امام جمعه لنده با اشاره به استخدام پر سر و صدای کمیته امداد لنده گفت: مسئولان در استخدام نیروی ادارات خود اولویت بومی را لحاظ کنند وگرنه از ورود نیروهای استخدامی به شهرستان جلوگیری می‌شود

 به گزارش آوای دنا،حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به نقش تربیت در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) فرمودند «اگر می‌خواهید میراثی گرانبها به فرزندتان بدهید او را تربیتی نیکو کنید که ارزشمندترین هدیه و میراث برای او است».

وی افزود: با توجه به اینکه شخصیت انسان در دوره جوانی و نوجوانی شکل می‌پذیرد و تأثیرگذاری خانواده بر او بیشتر است می‌طلبد در درون خانواده توجه بیشتری به ابعاد شخصیتی فرزندان شود.

امام جمعه لنده تصریح کرد: خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه بوده که دوام و بقاء جامعه را بر دوام و انسجام خود قرار داده است.

کیانی‌اصل افزود: نکته‌ای که باید خانواده‌ها مد نظر داشته باشند این است که فرزندان ما آنگونه که ما هستیم تربیت می‌شوند نه آنگونه که می‌خواهیم.

وی در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: شیخ کلینی خدمات ارزنده‌ای به شیعیان و مسلمانان جهان عرضه داشته است.

خطیب نماز جمعه لنده یادآور شد: این عالم وارسته که عمر خویش را صرف شناخت احادیث کرده بوده با تحریر کتاب اصول کافی که از کتب اربعه به حساب می‌آید توانست احادیث معتبر را از دیگر احادیث جدا کرده و احادیث معتبر را با ذکر منابع برای ما بازگو کند.

کیانی‌اصل در ادامه با تبریک میلاد امام محمدجواد(ع) گفت: هیچ مولودی با برکت‌تر از امام محمدجواد(ع) نبوده و امام رضا(ع) بر خیر و برکت تولد ایشان تأکید بسیار داشته‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص سلسله امامت نقل شده بود دشمنان اسلام از اینکه امام رضا(ع) سالیان طولانی فرزندی نداشتند بسیار خوشحال بودند ولی با تولد این امام بزرگوار همه نقشه‌های آنان بر باد رفت.

امام جمعه لنده به ولادت با سعادت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: وحدت مهمترین نکته‌ حضرت علی(ع) بوده که در کنار عدالت می‌توان از آن نام برد.

کیانی‌اصل یادآور شد: سال‌ها حق امام علی(ع) توسط خلفا غصب شد ولی حضرت برای بقای دین و حفظ اصل دین اسلام سکوت را در کنار وحدت برگزید تا دین خدا از شر دشمنان در امان بماند.

وی افزود: وحدت آثار و برکاتی دارد که ثمره آن را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم که ملت ایران با همه قومیت‌ها و گرایش‌های سیاسی که داشتند در کنار هم برای استقلال و آزادی وطن خود جنگیدند و پیروزی را از آن خود کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: در برنامه‌ها و سیاست‌های کلی نظام بحث قومیت و طایفه‌ای راهی ندارد بلکه باید با وحدت و انسجام به دنبال پیشرفت آن باشیم.

کیانی‌اصل در ادامه اعتکاف را زمینه‌ساز کمالات انسانی خواند و گفت: اعتکاف مدرسه انسان‌سازی است که با خلوت کردن انسان و تربیت درون به دست می‌آید.

وی به حضور جوانان در مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: اعتکاف جای خود را در میان جوانان حفظ کرده ولی باید مسئولان زمینه حضور آنان را در این مراسم معنوی مهیا سازند.

کیانی‌اصل به سالروز لغو امتیاز تنباکو اشاره کرد و گفت: لغو امتیاز تنباکو آثار و برکات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه داشته که مهمترین آن پی بردن دشمنان به جایگاه روحانیت و مراجع در میان مردم بوده است.

وی افزود: در راه به ثمر نشاندن احکام شرع مقدس روحانیون و مراجع بسیاری به شهادت رسیدند که از جمله می‌توان به موضوع مشروطیت و شهادت شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد.

امام جمعه لنده یادآور شد: توطئه بر ضد مراجع کار امروز دشمنان نیست بلکه در طول دوران از آغاز اسلام تاکنون مراجع دینی ما مورد هجمه و توطئه دشمنان قرار گرفته‌اند.

کیانی‌اصل در ادامه با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) بزرگ بانویی بود که همه هستی‌خود را برای رساندن پیام حق و حقیقت فدا کرد.

وی افزود: نقش کلیدی حضرت زینب(س) در پیام رسانی کربلا نباید فراموش شود و همان پیام رسانی بوده که قیام‌ها بزرگی همچون قیام مختار را شکل بخشید.

امام جمعه لنده به استخدامی‌های پر سر و صدای کمیته امداد امام خمینی در شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: اولاً هیچ کس نمی‌خواهد که همه استخدامی‌ها از لنده باشد بلکه ما می‌گوییم درصد بومی چرا لحاظ نشده و باید این لحاظ شود.

کیانی‌اصل خاطرنشان ساخت: اگر بگوییم همه افرادی که استخدام می‌شوند لنده‌ای باشند غیر منطقی است ولی مسئولان اولویتی که برای گزینش لحاظ کرده‌اند را باید در نظر بگیرند بعد استخدام کنند.

جهت مشاهده اخبار شهرستان لنده روی کلمه« اینجا»کلیک کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: