« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
اوای دنا-حیات لایقی :حبیب اله جان !! با توجه به اینکه خبر، اعلام و بیان واقعیتهای زندگی اجتماعی و نقل عقاید و افکار عمومی است و مردم حق دارند از طریق اطلاعات دقیق و جامع به تصویری عینی از واقعیت دست یابند و خبرنگاران باید کوشش کنند تا اخباری را که در اختیار عموم می گذارند درست ، دقیق و معتبر باشد و با تکیه بر اندیشه و پژوهش صحت و اعتبار خبر را تمیز دهند و این ممکن نمی شود مگر با بصیرت و موشکافی و تحلیل اخبار و حوادثی که به وقوع می پیوندد .خبرنگاران در حرفه خود به اصول اخلاقی، انسانی و نیز عقاید فردی و گروهی خود و دیگران بسیار مقید هستند و گاهی اتفاق می افتد که بخاطر همین عقیده مندی ها، کار و موقعیت خود را از دست داده و حاضر نیستند که علیه حقیقت ، تبانی کنند ، در حالی که مطبوعات وظیفه ایجاد وحدت ملی و همگرایی و میثاق ملی را بر عهده دارند و تفرقه و شقه کردن ، هنر نیست اما گاهی شاهد انتشار اخبار تلخ و بعضا تحلیل های کذبی هستیم که برخی نشریات به انتشار آن مبادرت می ورزند.اخبار و گزارش های یک خبرنگار به عنوان سند تاریخی مورد استناد مردم و دولت مردان قرار خواهد گرفت پس باید در این گزارش ها واقعیات جامعه ، دردها و کاستی ها را بدون اغراض شخصی مورد کنکاش قرار داد و تصمیم گیری درباره موضوعات مختلف را به خود مردم واگذار و از هر گونه خط دهی در افکار عمومی خودداری کرد.در واقع رسانه برتر ، مخاطب گرا ، فرهنگ ساز ، معتقد به اصول و مبانی مکتبی و شفاف ساز است و بدون جهت گیری با جلب اعتماد و پیام رسانی مناسب از فضای داخلی و خارجی برای تنویر افکار عمومی نسبت به رویدادهای داخلی و خارجی با اثربخشی کامل بهره می گیرد.مرور تاریخ ، گواه خوبی بر تلاش فتنه گران داخلی و خارجی برای فریب اذهان عمومی است که متاسفانه از مجرای صاحبان قلم اجرا می شود. حبیب اله جان هر جایی درگیریهایی به وجود می آید حتی در اداره ها و کمیته امدادها و این کاملا طبیعی است و این درگیری که در این روستا اتفاق افتاده بود قبل از سفر موحد به درغک بوده و هیچ گونه جنبه سیاسی نداشت . این درگیری بر اثر طرحهای عمرانی روستا بود به این صورت که برای آسفالت یکی از خیابانهای این روستا بر روی آن قیر پاشیده شده و عبور وسایل نقلیه بر آن مشکلاتی برای خیابان به وجود می آورد که دهیار روستا مانع از تردد وسایل نقلیه بر روی این خیابان تازه قیر پاشیده شده بود و نهایتا با یکی از جوانان روستا درگیر و با وساطت مردم روستا از هم جدا شدند . لذا مردم این روستا آنقدر فهیم هستند که برای این مسائل فامیل بودن  و اخوت خود را پشت پا نمی زنند . پس لطفا سعی نکنید اذهان عمومی را روی نقطه های باریک زوم کنید و این مسائل را بزرگ جلوه ندهید . توضیح اوای دنا: خبرفوق در تاریخ 90/10/15توسط یکی از خبرنگاران از طریق سایت واصل گردیده است که طی چند روز اخیر تلفنهای مکرری دریافت نمودیم و جهت شفاف شدن موضوع اصل تکذیبیه جناب آقای لایقی از بخش دیشموک را  انتشار و  سه نکته را هم در این خصوص بیان می نماییم انشاء الله که مورد توجه قرار گیرد. 1-انعکاس نظرات و دیدگاههای مختلف در سایت تحلیلی خبری اوای دنابه منزله ی رد یا تاییدآنها نیست. 2-حق پاسخگویی را برای کسانی که مورد نقد قرار گرفته اند ویا نظری نسبت به مطالب سایت دارندمحفوظ می دانیم. 3-اوای دنا در ارائه اخبار و نظرات مختلف به هیچ وجه قصد تخطئه و تضعیف هیچ فرد و یا گروهی را ندارد .
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
زمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
0
با قرائت متن تکذیبیه متوجه اصل خبر خواهید شد.
حبیب اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
0
حیات جان کاملا بانظر شما موافقم که خبرنگار باید درتهیه خبر دقت کند بنده با صداقت کامل خبر رسانی کردم شما با تکذیبیه کذایی صحه گذاشتی متشکر
پاسخ ها
لايقي
| - |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
احسنت بر شما حبيب اله جان اتفاقا بنده از
اولين كساني بودم كه در درگيري حضور يافتم
چون بنده ساكن همين روستا هستم ...
جاویدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
2
0
من این تکذیبه را تکذیب میکنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: