شهادت رئیس جمهور خدوم ‌و مغتنم و همراهان را محضر رهبر معظم انقلاب ‌‌و امت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌نماییم.آوای رودکوف

      
کد خبر: ۳۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
جهان؛
در پی کشته شدن یکی از نیرو‌های امنیتی سفارت عربستان خبر‌های ضد و نقیضی درباره طرحی برای ترور سفیر عربستان منتشر شد، اما این اخبار تکذیب شدند.
منبع: ایسنا

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛خبر خودکشی یکی از نیرو‌های امنیت داخلی که مسئول حفاظت از سفارت عربستان در بیروت بود، دو روز پیش باعث سردرگمی شدیدی شد. به ویژه برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی از سوء قصد نافرجام علیه ولید البخاری، سفیر عربستان سعودی در بیروت بود.

سفیر عربستان در لبنان ترور شد؟+جزئیات

براساس گزارش القدس العربی، به دلیل تیر خوردن این نیروی امنیتی، برخی ادعا کردند او طی تلاش برای کشتن سفیر تیر خورده است. با این وجود روزنامه عکاظ عربستان با تکذیب شایعات مبنی بر تلاش برای ترور البخاری، ماجرای خودکشی یکی از اعضای یگان حفاظت محیطی سفارت عربستان در لبنان در پادگان نظامی را تایید کرد.

اداره کل نیروهای امنیتی لبنان نیز در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد که به این شرح است: شبکه‌های اجتماعی خبر خودکشی یکی از نیرو‌های امنیت داخلی در مرکز خدمات وی واقع در پاسگاه نگهبانی سفارت عربستان را منتشر کردند. در نتیجه بررسی‌ها و پس از بررسی فیلم‌های ضبط شده دوربین‌های مداربسته مشخص شد آجودان «و، ع» که در یک دوره استراحت دوره‌ای به مدت ۲۴ ساعت بود به محض ورود به اتاقک نگهبانی که در خارج از محوطه سفارت قرار دارد، با تپانچه امیری به سر خود شلیک کرد و بلافاصله جان باخت.

در این بیانیه آمده است: تحقیقات برای تعیین علل این خودکشی زیر نظر مقام قضایی ادامه دارد و نیرو‌های امنیتی داخلی مراتب تسلیت خود را به خانواده متوفی و ​​همراهان وی ابراز می‌دارند.

این مرگ مشکوک افسر نگهبان سفارت عربستان همزمان با حادثه تیراندازی در سفارت آمریکا در شهر عوکار بیروت بود که باعث شد برخی سوالاتی را درباره میزان ارتباط بین این دو حادثه مطرح کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: