شهادت رئیس جمهور خدوم ‌و مغتنم و همراهان را محضر رهبر معظم انقلاب ‌‌و امت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌نماییم.آوای رودکوف

      
کد خبر: ۳۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

ماجرای عجیب دوقلوهای مُرده در یاسوج!

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛صبح زاگرس در گزارشی نوشت: حاشیه‌ها و اتفاقاتی که در بیمارستان امام سجاد یاسوج(ع) یاسوج در سال های اخیر اتفاق می افتد گویا تمامی ندارد و برخی از آنها را می توان در زمره عجیب و غریب‌ترین مسایل پزشکی کشور و دنیا قلمداد کرد.

در جدیدترین مورد عصر و شب گذشته (شنبه ۲۶ خرداد) اتفاقی عجیب در زایشگاه بیمارستان اتفاق افتاده که شرح آن بسیار ناراحت کننده است.

خانواده ای پس از ۲۳سال انتظار که با مشکل ناباروری مواجه بودند و با تحمل هزینه های گزاف مالی و روانی توانسته بودند پس از سالها این مشکل را حل کنند در هنگام مشکلی که برای وضع حمل خانم به وجود آمده بود به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه می‌کنند.

این خانم که هفت ماه در استراحت مطلق بوده و راه رفتن و تحرک برایش خطرناک بود به دلیل نبود ویلچر و آسانسور در بیمارستان، از پله ها بالا برود. پزشک زایشگا در موردی عجیب با تلفن و از راه دور، ختم بارداری این خانم را اعلام کرده و به پرستاران می گوید آمپول سقط جنین تزریق شود (توجیه نیز پاره شدن کیسه آب در رحم خانم بود)

پس از زایمان طبیعی و به دنیا آمدن دو فرزند دوقلو که به فاصله یک ساعت از هم به دنیا آمدند به آنها اعلام می شود که نوزادان مرده به دنیا آمدند و آنها را در کاور مخصوص باندپیچی می کنند.

خبر فوت فرزندانی تازه متولد شده که این خانواده و اقوام و اقاریب آنها پی از ۲۳ سال ناباروری منتظر به دنیا آمدن آن و پدر و مادر شدن این زوج بودند دنیایی از غم و اندوه را بر دل آنها نشاند.

با توجه به ممنوعیت حضور در بخش زایشگاه، عوامل این بخش با اصرار خانواده مواجه شده که درخواست دیدن دوقلوها را داشته اند که واکنش‌های تند عوامل زایشگاه مواجه می شوند. پس از مدتی که این نوزادان در کاور برای انتقال به سردخانه قرار داشتند با صدای گریه یکی از نوزادان متوجه می‌شوند که آنها زنده بوده و فوت نکرده‌اند.

پس از این، نوزادان به بخش NICU برای درمان انتقال داده می شوند و مشخص نیست با قصوری که صورت گرفته آیا این نوزادان زنده می‌مانند یا نه.

در همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دستور ویژه ای را برای رسیدگی فوری به موضوع نوزادان دوقلو در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج صادر کرده است.

جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در این زمینه دستور فوری به تیم حراست،معاونت درمان و تیم بازرسی این دانشگاه جهت رسیدگی سریع،دقیق و قاطع در خصوص نوزادان دوقلوی تازه متولد شده در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج را ،صادر کرده است

وی اعلام کرد: این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و به خانواده نوزادان اطمینان می دهیم تمام توان خود را برای بررسی و پیگیری این مسئله به کار خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزوده است: بعد از بررسی دقیق وکارشناسی،حصول نتیجه را به افکار عمومی اعلام خواهیم کرد

گفتنی است این نوزدان دوقلو (ivf)، نارس«زیر ۲۵ هفته» در بخش آی سی یو (ICU) بیمارستان بستری هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: