« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
امروزه تلفن همراه همگاني ترين ابزار رايانه اي و ارتباطي است اين ويژگي تلفن همراه را به هدفي براي مجرمان و تبه کاران تبديل کرده است

 

آوای دنا :گوشي هاي تلفن همراه در سال هاي گذشته از يک گوشي صرف، به رايانه اي با امکانات فراوان در اندازه اي کوچک تبديل شده است که رعايت نکات ذيل مي تواند استفاده از تلفن همراه را براي شما به تجربه اي سودمند و جذاب تبديل کند.
-تمام نکات ايمني که براي رايانه ها ذکر مي شود تقريباً براي تلفن هاي همراه نيز کاربرد دارد ، بيشتر تلفن هاي همراه از سيستم هاي عامل مخصوص ابزارهاي همراه استفاده مي کنند و تقريباً فرمت بيشتر فايل هاي رايانه اي را تشخيص مي دهند بنابراين برخي ويروس ها و بدافزارها نيز در تلفن همراه اثر مي کنند.
دقت در انتقال فايل هاي رايانه اي و استفاده از آنتي ويروس هاي مخصوص موبايل براي درامان ماندن از آسيب ها و تهديدها را جدي بگيريد.
-گوشي هاي تلفن همراه مجهز به امکانات ارتباطي متنوعي مثل واي فاي، بلوتوث و اينفرارد هستند و هنگامي که از اين امکانات ارتباطي استفاده نمي کنيد آن ها را غير فعال کنيد،‌ مجرمان قادرند تا با هک و نفوذ به گوشي شما اختيار آن را در دست گرفته ضمن برقراري تماس هاي تلفني به حساب شما، اطلاعات و محتواهاي درون گوشي شما را به سرقت ببرند.
-اطلاعات محرمانه ، عکس ها و ويدئو هاي شخصي و خانوادگي خود را بر روي گوشي خود نگه داري نکنيد و هنگام خرابي گوشي تلفن همراه خود ، حتي الامکان پس از تخليه ي کامل اطلاعات و محتواهاي موجود در آن ، براي تعمير به تعميرکاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه کنيد.
-احتمال گم شدن يا به سرقت رفتن تلفن هاي همراه ، بيشتر از ساير ابزارهاي رايانه اي است، از اين رو ، اطلاعات و محتواهاي ذخيره ي شما در آن ، در معرض خطر و آسيبهاي جدي ناشي از دسترسي سارق به آن ها قرار دارد.
-تلفن هاي همراه داراي قابليت هاي هستند که مي توانند به عنوان ابزارهاي جاسوسي مورد استفاده قرار بگيرند، بنابراين در اماکن مهم و حساس ، به توصيه هاي امنيتي مبني بر عدم استفاده از تلفن همراه توجه کنيد.
-به پيامک هايي که به شيوه هاي مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقه ها و قرعه کشي ها ، امور خيريه و مواردي از اين دست، اطلاعات شما نظير اطلاعات کارت بانکي شما را درخواست مي کنند ، اعتماد نکرده و به آن ها پاسخ ندهيد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: