« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
به آقای احمدی نژاد رای دادم و آن چیزی که ما را جذب کرد شعار عدالت ایشان بود، ساده‌زیستی، سخت‌کوشی و اینکه به همه استان‌ها و حتی بخش‌های کوچک هم می‌رفتند.و هیچ پشیمان هم نیستیم، عمل به تکلیف به وظیفه پشیمانی ندارد

 

به گزارش آوای دنا ،آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه، 20 تیرماه در برنامه شناسنامه در پاسخ به این سوال که شما از حامیان آقای احمدی‌نژاد بودید و از این حمایت خود در طول این ۸ سال راضی بوده‌اید، گفت: بله بنده حامی احمدی‌نژاد بودم، عرض کنم که در دوره اول سال ۸۴ من به ایشان رای ندادم، در دوره دوم که به یک هفته بعد کشیده شد، به ایشان رای دادم و آن چیزی که ما را جذب کرد شعار عدالت ایشان بود، ساده‌زیستی، سخت‌کوشی و اینکه به همه استان‌ها و حتی بخش‌های کوچک هم می‌رفتند، بود و از همه مهمتر علاقه‌شان به ولایت بود که به عنوان یک معیار مثبت تلقی می شد و براساس این معیارها ما به ایشان رای دادیم به خصوص برای دولت دهم جامعه مدرسین ایشان را تایید کردند و ما هم علنی رای دادیم و به وظیفه خود عمل کردیم و هیچ پشیمان هم نیستیم، عمل به تکلیف به وظیفه پشیمانی ندارد، لکن این افتخار را داریم که اولین منتقدان به آقای احمدی‌نژاد هم روحانیت بود. ذره به ذره متاسفانه آقای احمدی‌نژاد موارد نقد در خود باقی گذاشت.

آیت‌الله خاتمی طرح امنیت اجتماعی و حجاب را از موارد مورد نقد به احمدی‌نژاد برشمرد و گفت: او در این موارد کاری نکرد. من به ایشان گفتم مردمی که به شما رای دادند حجاب می‌خواستند. یعنی در دوره آقای احمدی‌نژاد کاری در رابطه با حجاب صورت نگرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به دوران یازده روزه خانه‌نشینی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: در آن ۱۱ روزه خانه‌نشینی احمدی‌نژاد بروید خطبه‌های ما را گوش کنید و خواهید دید که مواضع منتقدانه ما هم وجود داشت، البته این را عرض کنم که انصاف چیز خوبی است و ایشان که مدتشان تمام شده ارزش‌‌هایشان جای خودش است، اما انتقادها هم جای خودش است.
برخی دولتی‌ها جوری برخورد می‌کنند انگار ویرانه شاهنشاهی تحویل گرفته اند
«اینکه برخی از مسئولین فعلی به گونه‌ای برخورد می‌کنند که انگار دولت ویرانه شاهنشاهی را تحویل گرفته‌اند، همه‌جا ویرانه است و آقایان آمده‌اند این ویرانه را آباد کرده‌اند و این منش، منش نادرستی است. اگر اینگونه برخورد شود هر دولتی که می‌آید و نقد کند دولت قبلی را و دولت قبلی دولت قبلی را اجماع مرکب علیه نظام درست می‌شود. می‌گویند اینها ۳۰ سال حکومت کرده‌اند و همه‌شان می‌گویند که چنین است و چنان. بنده معتقدم که باید منصفانه بگوییم همه دولت‌های بعد از انقلاب کارهای خوب و شایسته و خدمات ارزشمندی داشته‌اند البته نقاط ضعفی هم داشتند و منصفانه برخورد کنند.

وی تصریح کرد: طبیعی است یک شهروند حق دارد که کاندیدایی داشته باشد و از آن کاندیدا حمایت کند اما آن چیزی که غیرطبیعی است این است که وقتی کاندیدا شد از انتقاد خودداری کنیم و به دوستان اصلاح‌طلب می‌گوییم که شما هم راجع به فتنه ۸۸ این مردانگی را داشته باشید و بگویید که خطا کرده‌اید. این را که یواشکی در جلسات‌تان می‌گویید که در قصه عاشورا و هتک امام اشتباه کرده‌ایم. خب اینها را علنی هم بگویید و این شیوه، شیوه درستی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: