« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و با هدف آموزش مردم و هماهنگی  دستگاه‌های عضو کارگروه و به منظور مقابله با حوادث احتمالی در شهرستان لنده  مانور یزرگ اسکان و آوار برداري  برگزار شد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
در حاشیه این مانور بزرگ ،بازرگان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه در سخنانی گفت :مجموعه اقداماتي كه باعث كنترل روند عمومي بحران و در دست گرفتن امورات جانبي بحران مي شود را مديريت بحران مي گويند كه در شهرستان ها فرمانداران و در استان ها استانداران و در سطح کشور رئيس جمهور قرار دارد که وی این مسولیت را به وزارت کشور تفویض می نماید.
بازرگان افزود: ستاد مديريت بحران در شهرستان ها 14 كارگروه دارد و رئيس و اعضاي سازماندهي كاملاً مشخصي دارد كه شامل همه ادارات و نهادها خواهد بود.
وي اظهار كرد: در بحث پيشگيري از بلايايي طبيعي ضعيف عمل كرده و هيچ گونه سرمايه گذاري كلاني در اين حوزه انجام نداده ايم.
ایشان  خاطر نشان كرد: به دليل عدم مقاوم سازي و عدم نظارت بر ساخت و سازها در صورت بروز يك زمين لرزه 5/5 ريشتري خسارتش به اندازي يك زمين لرزه5/ 7 ريشتري در کشور ژاپن خواهدبود.

                                                                                            
همچنین محمد مرادی فرماندار لنده نیز بلاياي طبيعي و حوادث غيرمترقبه را يكي از دغدغه هاي هميشگي بشرو  به خصوص كشور هاي درحال توسعه دانست وتصريح كرد: براساس آمارسازمان هاي جهاني طي 20سال اخير حوادث و تلفات زيادي روي داده كه بيش از 3ميليون نفر انسان جان خود را از دست داده اند و زندگي بيش از 1ميليارد نفر نيز تحت تاثير همين بلاياي طبيعي قرار گرفت.

                                                                                                 
فرماندار لنده افزود: كشور ما جزء 10كشور بلا خيز و داراي رتبه 6جهاني به لحاظ خطرات طبيعي می باشد و همه شهرهاي ما در معرض خطر حوادث طبيعي و غیر طبیعی قرار دارد و تنها 3درصداز شهرهاي ما كمترين خطر را دارند لذا می طلبد که در مقابله با حوادث هم هوشیار باشیم و هم نکات ایمنی را مد نظر قرار داده و همچنین برگزاری چنین مانورهایی لازم و ضروری بنظر می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: