« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
اعتبارات ماده 180 ورزش و جوانان استان با نگاهی تبعیض‌آمیز توزیع شده که نگرانی مسئولان و ورزش دوستان را به همراه داشته و سهمیه شهرستان نوپای لنده از اعتبارات بسیار ناچیز و بهتر بگوییم صفر ریال است!

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

سید فخرالدین علیزاده : ورزش امری در جهت تقویت قوای جسمانی و روحانی انسان بوده که در قالب‌های مختلفی انجام می‌شود. حفظ آمادگی جسمانی، ورزش‌های رزمی، فوتبال، هندبال، کاراته و ... همه در راستای امری مهم و ضروری و آن حفظ سلامت انسان برگزار می‌شود.

ادارات ورزش و جوانان در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مختلفی برای فرهنگ‌سازی امر ورزش در جامعه اجرا کرده و می‌طلبد در این راستا هزینه‌ها و اعتبارات بیشتری به شهرستان‌ها اختصاص داده شود.

یکی از ضروریات اصلی ورزش تهیه زیرساخت‌ها بوده که نیازمند اعتبارات خاص در زمینه‌های مختلف است. اعتبارات ورزشی از منابع مختلفی همچون استانی، ملی، ماده 180، تملک دارایی و ... تأمین می‌شود. حال این سئوال مطرح است که آیا این اعتبارات در سطح استان به درستی توزیع می شود؟ آیا همه شهرستان ها به یک اندازه (به نسبت جمعیت و وسعت و پارامترهای مختلف) توزیع می شود؟

در پاسخ باید گفت: هرچند مسئولان به ظاهر اظهار دارند که سعی شده توزیع اعتبارات عادلانه صورت گیرد ولی باید از آن‌ها سوال شود که سهم شهرستانی نوپا همچون لنده از اعتبارات ماده 180 چقدر بوده؟ آیا لنده در توزیع اعتبارات نادیده گرفته نشده است؟

این مهم گلایه‌مندی دوست داران ورزش در شهرستان لنده از توزیع اعتبارات و امکانات ورزشی را در پی داشته و می‌گویند «در بعضی از روستاها و شهرهای استان اماکن ورزشی احداث شده که استقبال مردم در حد انگشتان دست نیست نباید در توزیع اعتبارات و امکانات به شکل بهتری عمل شود تا شهرهایی که استعداد و ظرفیت لازم برای تقویت ورزش را دارند حمایت شوند».

شهرستان قهرمان‌خیز لنده نیازمند حمایت جدی مسئولان استانی و کشوری است. این روزها خبرهای قهرمانی و حضور فرزندان این شهرستان در مسابقات کشوری و استانی به گوش می‌رسد که این خود امتیازی برای استان و شهرستان بوده که باید به درستی از این ظرفیت استفاده کرد.

توزیع ناعادلانه اعتبارات ماده 180 نارضایتی مسئولان و دوستداران ورزش را به همراه داشته ولی مسئولان می‌توانند با تدبیر درست مقداری از اعتبارات میلیاردی شهرستان‌های دیگر را نیز به شهرستان‌های تازه تأسیس اختصاص دهند تا شاید شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ورزش در استان باشیم. به امید توجه بیشتر مسئولان به ورزش شهرستان لنده که نتیجه‌اش پرورش روحیه ورزش و ترویج این فرهنگ در جامعه خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: