« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
برخی‌ها به‌دنبال این هستند که به مردم بگویند اصولگرایان هیچ خدمتی نکرده‌اند که این یک شگرد سیاسی است و مخصوص سیاست‌مدارانی است که با اخلاق خداحافظی کرده‌اند

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در شورای همگرایی اصولگرایان استان کرمانشاه ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: ایام انقلاب یک استثناء در تاریخ است و باید ابعاد مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

وی بیان داشت: باید خاستگاه انقلاب را شناخت و شعارهای آن را تجزیه و تحلیل کرد و با معرفی دستاوردهای انقلاب به تبیین آسیب‌ها و تهدیدها و آثار آن در عرصه بین‌المللی پرداخت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور هدف از برگزاری جلسات شورای همگرایی اصولگرایان را گرد هم آوردن نیروهای ولایی و علاقه‌مند به انقلاب و سربازان ولایت و سر دادن نوای همگرایی و وفاق عنوان کرد.

تقوی با بیان اینکه باید از پراکندگی و تشطت که آفت هر اجتماعی است جلوگیری کرد، گفت: این حرکت، یک حرکت به صلاح جامعه، در خدمت نظام و انقلاب و پاسدار ارزش‌های جوشیده از خون شهداست.

وی با اشاره به استقبال احزاب اصولگرا از این شورا، بیان داشت: این موج رفته رفته در حال اوج‌گیری است و آثار و برکات فراوانی نیز داشته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور یکی از راه‌های ارزیابی جمع‌ها و گروه‌ها را بررسی تأثیر و نقش آنها در جامعه دانست و افزود: اثرگذاری در جامعه نیازمند فراهم کردن شرایطی همچون هم‌افزایی و انسجام در بین گروه‌هاست.

تقوی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها نیز تأثیرگذاری ملل را با این رویه می‌سنجند، خاطرنشان کرد: این موضوع که آمریکا نامه‌های متعددی به رهبر معظم انقلاب ارسال کرده و خود را به هر دری می‌زند تا با ایران ارتباط برقرار کند به‌دلیل اثرگذاری ایران در منطقه و سیاست‌های بین‌المللی است.

*آمریکا به سد محکم انقلاب اسلامی بر خورده است

وی با تصریح اینکه آنچه که ایران را با کشورهای منطقه پیوند زده اسلام است، تصریح کرد: اثرگذاری ایران در لبنان، سوریه، عراق و افغانستان موجب شکست طرح تغییر نقشه خاورمیانه توسط آمریکا شده است و امروز آمریکا در خاورمیانه همواره به سد محکم انقلاب اسلامی برخورد کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور شکست مفتضحانه ابرقدرت‌های دنیا با حمایت دلارهای نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه را ناشی از خواست ایران برای عدم شکست سوریه دانست.

تقوی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده و مغزها را فتح کرده است، گفت: قرار گرفتن ایران در برابر 1+5 قدرت مطرح در جهان پشت میز مذاکره نشان از قدرت نظام و ملت دارد.

وی اشاره‌ای به گفتمان‌های رایج در طول 36 سال بعد از انقلاب کرد و بیان داشت: بعد از انقلاب در هر دوره‌ای گفتمان‌هایی مطرح شده که عده‌ای را نیز گرد خود آورده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر خائن، وی موفق به برقراری هیچ گفتمانی نشد و گفتمان رایج در این زمان گفتمان «انقلاب» بود.

تقوی بیان داشت: شهید رجایی هم فرصتی برای ایجاد گفتمان نداشت، اما در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای «شهادت، جهاد و مبارزه» گفتمان رایج بود و گفتمان دیگری فرصتی برای مطرح شدن نداشت.

وی «توسعه» را گفتمان دولت سازندگی عنوان کرد و گفت: احزابی همچون کارگزاران از دل این گفتمان متولد شدند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: «اصلاحات» گفتمان هشت ساله دولت اصلاحات بود و از دل این گفتمان نیز جریانات متعددی همچون حزب مشارکت و... بیرون آمد.

*ورود اصطلاح اصولگرایی به ادبیات سیاسی

تقوی گفت: در اواخر دوره اصلاحات رهبر معظم انقلاب اصطلاحات جدیدی همچون مردم‌سالاری دینی و اصولگرایی را وارد ادبیات سیاسی ایران کردند که حرکتی شتابنده را ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: این موجی که معظم‌له به راه انداخت موجب اتحاد نیروهای مومن و متعهد و جمع کردن آن حول اصطلاح اصول‌گرایی و پیروزی آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور ادامه داد: گفتمان «عدالت» در دولت نهم و دهم نقاط قوت و ضعفی نیز داشت که البته نقادان اصلی ضعف‌ها نیز خود اصولگرایان بودند.

*سیاست‌مدارانی که با اخلاق خداحافظی کرده‌اند

تقوی افزود: سیاه‌نمایی‌های زیادی به‌ منظور فراهم کردن شرایط برای شکستن کمر اصولگرایان برنامه‌ریزی شد و در شبکه‌های ماهواره‌ای و روزنامه‌های زنجیره‌ای هر روز یک تیتر زده و دور یک شخصیت متمرکز می‌شدند تا با هجمه‌ای از تهمت آنان را از میدان به در کنند.

وی گفت: برخی‌ها به‌دنبال این هستند که به مردم بگویند اصولگرایان هیچ خدمتی نکرده‌اند که این یک شگرد سیاسی است و مخصوص سیاست‌مدارانی است که با اخلاق خداحافظی کرده‌اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در خصوص گفتمان «اعتدال» دولت یازدهم نیز خاطرنشان کرد: هنوز برای ارزیابی و اظهارنظر درباره این گفتمان زود است و باید در آینده مقایسه کرد که چه مقدار از شعارهای آن محقق شده است.

تقوی تلاش برای جلوگیری از منزوی شدن اصولگرایان در برابر هجمه برکناری مدیران دولت دهم از پست‌های مدیریتی را یکی از اهداف ایجاد شورای همگرایی اصولگرایان عنوان کرد.

*هیچگاه با اصولگرایی نمی‌توان خداحافظی کرد

وی بیان داشت: برخی‌ها در ابتدا منتقد استفاده از اصطلاح اصولگرایی برای این شورا بودند اما به آنها پاسخ دادیم که اصولگرایی یعنی حکومت بر مدار ارزش‌های دینی و اسلامی و نمی‌توان با این واژه که مقبولیت خاصی در بین مردم و ریشه اعتقادی و فرهنگی دارد خداحافظی کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه ما به دنبال همگرایی و حفظ سلایق در حوزه اصولگرایی هستیم، گفت: این جریان در متن انقلاب است و هر ولایت‌مداری که دل در گرو انقلاب دارد می‌تواند عضو آن باشد.

تقوی تصریح کرد: برخی‌ها می‌پرسند که پشت صحنه این شورا کیست که در جواب آنها می‌گویم ما با هیچ فردی نیستیم و خود را به هیچ شخص سیاسی متعهد نمی‌دانیم که به او گزارش دهیم.

*«همه با هم نه همه برای من»

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کرد: اصولگرایان خودشیفتگی و نفسانیت را کنار بگذارند و از منافع شخصی و گروهی برای مصالح نظام بگذرند و در خط «همه با هم نه همه برای من» حرکت کنند.

تقوی افزود: در پاسخ به این شبهه که این نشست‌ها انتخاباتی است یا نه نیز باید بگویم که «نشست‌های شورای همگرایی اصولگرایان انتخاباتی نیست» و مانع از بحث‌های انتخاباتی می‌شویم و صرفاً بر همگرایی تأکید می‌کنیم.

وی بیان داشت: برخی‌ها می‌گویند که این شورا برای مخالفت با دولت برپا شده که البته این طور نیست و ما اپوزیسیون دولت نیستیم و مقلد رهبریم و به فرمان رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت می‌کنیم و نقد هم خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به اینکه عده‌ای مدعی هستند که تریبون نماز جمعه با پذیرفتن مسئولیت این شورا توسط من به جناح خاصی اختصاص داده می‌شود، بیان داشت: اعلام می‌کنم تریبون نماز جمعه جناحی نخواهد شد.

تقوی گفت: شدیداً به این موضوع حساسیت داریم، اما اگر امام جمعه‌ای از مواضع صریح نظام صحبت کند و این مواضع موافق موضع حزب خاصی باشد باید گفت حزبی شده یا مگر می‌شود امام جمعه‌ای اصولگرا نباشد.

وی با بیان اینکه ما فتنه را خط قرمز نظام می‌دانیم، افزود: فتنه اختلاف دو نفر بر سر آراء نبود، بلکه برنامه‌ای 15 ساله برای براندازی نظام بود و افرادی که فتنه را اختلاف بر س آراء می‌دانند یا خود را به نفهمی زده‌اند یا واقعاً جاهل هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور بیان داشت: پشت صحنه فتنه همواره محفوظ می‌ماند و برای فتنه دیگری برنامه‌ریزی می‌کند.

 

خبرگزاری دانشجو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: