« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال یک هزار و ۴۳۰ متهم به قاچاق کالا در این استان دستگیر شدند

 

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

حسین بهمنی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم  با اشاره به اینکه کشف سیگار قاچاق در این استان 85 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: ارزش تقریبی کشفیات در 10 ماهه امسال 183 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پوشاک، فرآورده‌های نفتی، تلفن همراه، سیگار، انواع فرش، گلیم، پتو، کامپیوتر و  قطعات آن عمده‌ترین کشفیات کالای قاچاق در این استان است.

بهمنی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در 10 ماهه سال 92 را یک هزار و 767 پرونده اعلام کرد و افزود: امسال یک هزار و 586 فقره پرونده تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد متهمین دستگیر شده در این زمینه یک هزار و 430 نفر است در حالی سال گذشته یک هزار و 896 نفر در رابطه با کالاهای قاچاق دستگیر شدند.

بهمنی از افزایش 85 درصدی کشفیات سیگار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه افزون بر 4 میلیون و 233 هزار و 60 نخ سیگار قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و 340 هزارو 480 نخ سیگار مکشوفه ، قاچاق سیگار 85 درصد افزایش داشته است.

جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: 85 درصد واردات گوشی تلفن همراه به استان به صورت قاچاق انجام می‌شود که در صورت تعریف شناسه یاکد رهگیری جدید، کالا از لحظه ورود تا لحظه عرضه با استفاده از این کد قابل شناسایی و رهگیری است.

بهمنی به کشفیات فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه امسال 108 هزار و 925 لیتر فرآورده های نفتی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات فرآورده‌های نفتی 520 درصد رشد داشته است.

وی قاچاق فرآورده‌های نفتی را شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین دانست و خاطرنشان کرد: قاچاقچیان و سودجویان، فرآورده های نفتی به خصوص گازوئیل را به صورت مخفی ذخیره سازی می‌کنند و شبانه آن را به استان خوزستان ترانزیت و از آنجا به خارج کشور برده و از این راه سود کلانی به دست می‌آورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: