« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
محبت اگر شدت پیدا کند ، تبدیل به عشق می شود . مثل عشق ،مثل گیاهی رونده روی درخت دارای ساقه عمودی بصورت پیچ خوردن متوالی رشد می کند و بزرگ می شود

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

دکتر ایوب برزگر نژاد:برای کنار هم بودن ، نیاز به محبت است .جمع های زیادی   در زندگی وجود دارد که بواسطه محبت  شکل می گیرد .                          

محبت اگر  شدت پیدا کند ، تبدیل به عشق می شود . مثل عشق ،مثل گیاهی رونده  روی درخت  دارای ساقه  عمودی  بصورت پیچ    خوردن  متوالی رشد می کند و بزرگ می شود .                                       

مثل عشق ، مثل وسیله اندازه گیری   میلی متر  ،سانتی متر ، متر ، کیلو متر و....... است که هر چه مسافت بیشتر شود ، با واحد اندازه گیری  بزرگتر ، مشخص می شود .     

مثل عشق  ، مثل نخ های مستقیم است .در کنار هم ، پیچ می خورند و تبدیل به ریسمان قوی می شوند .که این ریسمان دارای تواناییهای متعددمی شود و با آن می شود  کارهای  زیادی انجام داد . نکته ای در پیچ خوردن ها است  که سطح تما س افزایش پیدا می کند . هرچه سطح تماس ها بیشتر شود .خطر لغزش کم تر می شود .

به برکت مجا هدتهای ملت بزرگ ایران ، با وحدت کلمه ، ایمان به اسلام ، رهبری پیامبر گونه ، انقلاب اسلامی ایران پیروز  و تداو م داشته و دارد و به فضل خداوند بخشنده ومهربان  خواهد داشت .                     .

ملت بزرگ ایران، برای گسترش مهربانی ، بخشندگی  ،در همه رفتار ها از تدبیر پیامبر گونه ، برخور دار بوده است .تشکیل کمیته انقلاب اسلامی ، سپاه ، جهاد سازتدگی ، کمیته امداد ، بسیج و....نمونه های از این تدبیر ها بوده است .در ادامه بیشتر در خصوص تشکیل بسیج می گوییم .مجموعه ای که روزگاری دانش اموز این مدرسه بود ه ایم .تامل کنیم چرا بسیج مدرسه عشق است .

انسان دارای داشته هایی است . منشا آن از محبت است :

1-کسانی که در یک محله زندگی می کنند .

2- کسانی که محل تولدشان یک محله است

3- کسانی که  انتساب های  خانوادگی دارند . (سببی ، نسبی )

4-کسانی که در یک مسجد اعمال عبادی خود را انجام می دهند .

5- کسانی که هم سن هستند .

6- کسانی که همشهری هستند .

7- کسانی که هموطن هستند

8-   و......

اگر کسانی که از این داشته های متعدد برخوردار شوند .محبت ، شدت پیدا می کند .تبدیل به ، عشق  می شود .

بسیج مدرسه عشق شد .چرا ؟

چون محل تولدش مسجد محله است .

نیروهای کنار هم  ، ساکنان همان محله هستند  .

صدای طنین انداز ،آیا کسی هست مرا یاری کند را با جان دل شنید ، اراده کرد و الگوی عملی  را ه درست زندگی کردن را  عملا  در اختیار دیگران قرار داد.

تصمیم گیری اش ، شورایی  است .چون قایل است دیگرانی هم وجود دارند .

یک نفر ده کار خوب انجام نمی دهد .طوری رفتارها تنظیم می شود ده نفر ده کار خوب انجام بدهند .

هر کجا دید کسی هست که می تواند کار او را انجام دهد ، کار را واگذار و  برای انجام کا ر بزرگتر ، لازم تر، سخت تر ، وارد میدان  می شود .                                                                   

و........

 این رفتارها  ،وجه مشتر ک  دارد و آن این است ، دیگرانی وجود دارند .آنان نیز ، توانایی  دارند (یعنی از خود گذشتن )

شجره طیبه بسیج ،با کنار هم قرار دادن، رفتار های توام بامحبت ،روشن نگهداشتن چراغ ها ی پایگاه ها  ، فراهم کردن شرایط لازم برای هم نشینی خو بان باهم ،شکل دادن به جمع هایی بطور کاریزماتیک بنام دوستان مسجدی ، تقویت اخلاق آموزی همرا ه با علم آموزی بصورت عملی ، تصمیم گیری شورایی ، شرکت در نماز جماعت در صفوف هم محله ای ها ،پهن وجمع کردن سفره های پذیرایی ایا م مختلف ، گفتن تکبیر نماز جماعت ، شنیدن صدای یاری خواستن و اجابت آن ، فراهم کردن فضای صمیمیت بواسطه برگزاری  بازی ها ، اردوها ، دیدار ها ،برگزاری یاد واره های شهدا برای جلو گیری از فراموشی پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ وخم زندگی ،کسب رفتار های عاشقانه : بوسیدن ،به یاد بودن ، دلیل  افتخار بودن (حضرت امام خمینی ره :من دست و بازوی شما بسیجیان که دست خدا با لای ان است را می بوسم . تنها افتخارم این است که خود یک بسیجی ام .همه شاهدیم ، رهبر عزیز کشور بارها بر تابوب چوبی ساده شهیدان  ، جسمهای رنجور همراه با درد و رنج جانبازان بوسه  می زند . سالها چفیه بر روی شانه های او که نماد به یاد بودن بسیجیان است ، قرار دارد . )و.........................................................................

همه این  محبت ها را جمع که در سنت طبیعی زندگی  تبدیل به در یا می شود . بواسطه عملکرد بسیج  در سر تاسر ایران عزیز ، عشق درخشش پیدا می کند.کنار هم بودن یا وحدت با منشاء عشق ،   مشعشع می شود . .شجره طیبه بسیج مدرسه عشق است .

ای خدای بزرگ ، ای مهر بان ترین  مهر با نان ،از وحدت ملت بزرگ ایران  مشعشع از عشق ، محافظت بفر ما .

آمین

دکتر ایوب بر زگر نژاد ، استاد یار دانشگاه علوم پزشگی مازندران   

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: