« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۱
من با تلخی و شیرینی زندگی روستایی و ایلاتی آشنا هستم و زندگی و نویسندگی خودم را مدیون این فضا می‌دانم. می‌خواهم با انتخاب موضوع و فضای داستان از میان اهالی روستا و ایلات، به نوعی دین خودم را به این مناطق و مردمان آنها ادا کنم

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
 محمد محمودی نورآبادی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جدیدترین آثارش که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد، گفت: از جمله آثاری که آماده انتشار کرده‌ام، اثری است با عنوان «آخرین ایلخانی» که با محوریت نقش ایلخانان در سده اخیر در مواقع مختلف نوشته شده است.

وی با بیان اینکه هنوز برای این کتاب ناشری انتخاب نشده است، ادامه داد: کتاب در 450 صفحه در قالب اثری مستند داستانی نوشته شده است. سعی شده تا به تقش خانان قشقایی در بزنگاه‌های تاریخی و مواقع مختلف با زبان داستان بپردازم. انگیزه نگارش این اثر نیز از آنجا پیدا شد که برخی تلاش می‌کنند در سال‌های اخیر تا نقش خانان را مثبت نشان دهند.

محمودی نورآبادی به فضای داستانی در این اثر اشاره کرد و یادآور شد: این کتاب به نقش خانان به عنوان یکی از طبقات تأثیرگذار در تاریخ معاصر، از زمان احمد شاه تا دوره پهلوی و انقلاب اسلامی می‌پردازد. فضای این اثر نیز در فضای ایلات و عشایر جاری است و مؤلفه‌های این‌گونه فضاها در داستان دیده می‌شود.

این نویسنده با بیان اینکه دلیل تمرکز وی بر انتخاب موضوع از دل روستا و ایلات قشقایی، بازگشت وی به هویتش است، افزود: من بیش از شهر، فضای روستان وایلات را درک کرده‌ام، به همین خاطر دوست دارم فضای داستان‌هایی که روایت می‌کنم از این مناطق انتخاب کنم. من با تلخی و شیرینی زندگی روستایی و ایلاتی آشنا هستم و زندگی و نویسندگی خودم را مدیون این فضا می‌دانم. می‌خواهم با انتخاب موضوع و فضای داستان از میان اهالی روستا و ایلات، به نوعی دین خودم را به این مناطق و مردمان آنها ادا کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: