« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خشکیدگی ۸۰ درصد گندم دیم مناطق گرمسیری این استان خبر داد

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.comبه نقل از ایسنا، جعفر گوهرگانی در جلسه خرید تضمینی گندم استان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده به‌علت اینکه در مناطق گرمسیری سه ماه بارش نداشتیم ۸۰ درصد از گندم دیم این مناطق از بین رفته است.

وی اظهار کرد: همچنین به بعضی از اراضی آبی این استان نیز که از چشمه‌های فصلی استفاده می‌کنند ۶۰ درصد خسارت وارد شده است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۲۴ دستگاه تراکتور و ۱۰ دستگاه کمباین به متقاضیان داده شد که کمک بسیار خوبی برای کاشت محصولات کشاورزی در استان کرده است.

گوهرگانی تصریح کرد: برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان طی سال گذشته ۱۶میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جذب کرده‌ایم یعنی بیش از آنچه که در نظر گرفته شده بود توانستیم جذب کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری اداره بازرگانی و غله و تعاون روستایی ۱۷ مرکز برای خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا در این استان در نظر گرفته شده است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سال جاری پیش‌بینی می‌شود که ۵۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان بصورت تضمینی خریداری شود که از این میزان ۴۰هزارتن گندم سیلویی و ۱۲ هزار تن گندم بذری خواهد بود.

گوهرگانی گفت: طی سال گذشته ۴۳هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری شد.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم آبی این استان را ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن عنوان و تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم دیم استان ۸۲ هزار و ۵۰۰ تن است. همچنین ۲۷۰۰۰تن سطح زیر کشت جو دیم و ۳۰هزار تن جو آبی در استان است.

وی اظهار کرد: ۱۱۰۰تن کلزا در سطح اراضی کشاورزی استان کشت شده است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره خروج گندم استان توسط دلالان اضافه کرد: برای کنترل گندم دستمان خالی است و امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی جلوی این کار گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: