« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
نظری با بیان اینکه بی‌احتیاطی و گاه اقدامات عامدانه موجب آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه می‌شود از دستگاه قضایی خواست تا در صورت معرفی مقصرین نهایت همکاری با منابع طبیعی و اعمال قانون و برخورد با متخلفان انجام شود

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
  دیروز بیستم خرداد، 23 هکتار از جنگل های زاگرس واقع در جنوب شرقی شهر یاسوج در ارتفاعات بالای 2000 متری طعمه آتش شد که پس از چندین ساعت تلاش، توسط نیروهای ادارات منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نیروهای سپاه فتح و سپاه فجر استان خاموش شد.
 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از تلاش نیروهای یگان حفاظت شهرستان و استان و سایر کارکنان این ادارات در مهار این آتش سوزی تقدیر و تشکر کرد.
مهندس بهشتی فرد همچنین از سپاه فتح و سپاه فجر استان که در خاموش نمودن این آتش سوزی به طور همه جانبه ای شرکت داشتند، به طور ویژه تشکر و قدردانی کرد.
مهندس بهشتی فرد یکی از معضلات اساسی در رابطه با جنگل های زاگرس را این آتش سوزی ها دانست که در ماه های گرم سال به وقوع می پیوندد و به خاطر کوهستانی بودن منطقه و شیب اراضی مهار آن دشوار است و کارکنان ادارات منابع طبیعی استان با ایثار وجانفشانی در عملیات آتش سوزی ها شرکت می کنند.
 وی همچنین اعلام کرد: کلیه  ادارات استان موظفند هنگام آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی تعدادی از کارکنان خود را جهت مهار آتش به مناطق مورد نظر اعزام کنند تا در کنار نیروهای منابع طبیعی استان، نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند ولی متاسفانه این اقدام از طرف ادارات استان صورت نمی گیرد واین در حالی است که حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است. لذا از ادارات استان درخواست می کنیم در این گونه عملیات ها ما را همراهی کنند.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس از مهار آتش‌سوزی  جنگل‌های منطقه خهکلان شهر یاسوج واقع در جنوب شرقی این شهر خبر داد.
این مسئول ادامه داد: به واقع قبل از هر چیز باید از جانشین تیپ همیشه سرافراز 48 فتح جناب سرهنگ حکمتیان تشکر کنیم که به همراه بسیجیان تحت نظر خود در یک اقدام جهادی به کمک مأموران منابع طبیعی شهرستان بویراحمد آمدند.
نظری اضافه کرد: درختان جنگلی این منطقه شامل بلوط، بنه، کیکم و زالزالک هستند که دارای پوشش مرتعی خشکی در این موقع از سال بوده و هرگونه بی‌احتیاطی آتش به خرمن جنگل‌های زیبای منطقه خواهد زد.
این مسئول بیان کرد: پریروز هم 50 هکتار از اراضی جنگلی ما واقع در منطقه راهمالی دچار آتش‌سوزی شد که با همکاری مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و البته اقدام و واکنش خوب برادران سپاه و بسیج شهرستان بویراحمد جلوی آتش‌سوزی گسترده در این منطقه گرفته شد.
نظری با بیان اینکه بی‌احتیاطی و گاه اقدامات عامدانه موجب آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه می‌شود از دستگاه قضایی خواست تا در صورت معرفی مقصرین نهایت همکاری با منابع طبیعی و اعمال قانون و برخورد با متخلفان انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: