« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: پیام شهدا این بود که آمدیم به شما بگوییم تسلیم نشوید دشمن بی‌رحم است، اول دست‌ها را می‌بندد بعد می‌کشد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا ( avayedena.com
به گزارش خبرنگار فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌ نخست نماز جمعه دهدشت با تبیین فضیلت ماه رمضان اظهار کرد: روزه‌داری در ماه‌های دیگر هم واجب و گاهی هم مستحب است اما آثاری که روزه در ماه رمضان دارد با روزه‌های دیگر و ماه‌های دیگر متفاوت است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: قرآن و تمام کتاب‌های آسمانی به خاطر خصوصیت این زمان و اثرپذیری این زمان در ماه رمضان نازل شده است.

حسینی با اشاره به فرموده پیامبر درباره رمضان گفت: این ماه، ماه نجات انسان از دست شیطان و ماه برکت است. ماه رهایی انسان از اسارت شیطان و نجات از دوزخ بوده و از آن به بهترین ماه‌ها یاد شده است.

وی با خاص خواندن سفره خدا در این ماه افزود: نفس کشیدن انسان تسبیح حق و خواب آنان عبادت است. صدقه و عبادت در این ماه مقبول و دعا در آن مستجاب است.

حسینی با بیان اینکه از این سفره حق باید بهره ببریم حدیثی از رسول خدا مبنی بر فضیلت تلاوت قرآن در ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌ها را یادآور شد و گفت: خوردن غذا ولو به مقدار کم، دعا و مناجات در سحر سفارش شده است.

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم 31 خرداد شهادت سردار اسلام شهید مصطفی چمران در سال 60 را یادآور شد و گفت: شهید چمران اسوه در علم، تقوا و مبارزه و شخصیتی مبارز و کم نظیر بود که مطیع ولایت بوده و باید سرلوحه زندگی قرار دهیم.

حسینی افزود: این شخص می‌تواند دانشگاه ما را متحول کند. شخصی که در خارج درس خواند اما از رهبرش و دین جدا نشد در سخت‌ترین شرایط زندگی کرد اما از دینش جدا نشد.

وی روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات در سال 60 را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو عنوان و تصریح کرد: امروز تبلیغات در مرحله نخست همه کارها است. تبلیغات در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار و مهم است.

حسینی با بیان اینکه اگر اسلام و ارزش‌های دینی تبلیغ نشود وضعیت دین به خطر خواهد افتاد، افزود: در روایت هم آمده است که اگر روحانیت مبلغ نباشد مردم مرتد می‌شوند.

وی آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نکنیم وضعیت بسیار خطرناکی در پیش خواهیم داشت، تاکید کرد: با توجه به وضعیت تنش آبی شهرستان باید به درستی مدیریت شود.

حسینی جلوگیری از هدررفت آب را وظیفه دستگاه‌های دولتی خواند و با اشاره به اینکه از ترکیدگی لوله‌ها آب در خیابان جاری می‌شود، گفت: شبکه فرسوده آبرسانی شهر باید اصلاح شود.

امام جمعه دهدشت تشییع باشکوه پیکرهای مطهر 175 شهید را یادآور شد و گفت: با ورود این شهدا به خاک میهن تحول عظیمی در کشور ما اتفاق افتاد.

حسینی افزود: شهدایی که با پیکری خاکی و با دست بسته آمدند برای ما پیام داشتند؛ پیامشان این بود که دست‌های ما بسته شد تا دست‌های شما باز باشد. ما رفتیم با دست‌های بسته جان دادیم ما هم برای پدر و هم برای مادرمان عزیز بودیم جوان بودیم و خانواده‌های ما آرزوها داشتند اما ای مردم ما رفتیم تا شما آسوده باشید ناموس‌تان، خاک‌تان در امان باشد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: پیام شهدا این بود که آمدیم به شما بگوییم تسلیم نشوید دشمن بی‌رحم است، اول دست‌ها را می‌بندد بعد می‌کشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: