« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
مدير مسول پايگاه خبري آواي دنا گفت: خبرنگاری زمانی می تواند رسالت خود را به طور شایسته انجام دهد که فضای پرسشگری برای خبرنگاران محدود نباشد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

به گزارش پايگاه اطلاع رساني خبرلنده، فتاح بدري مدير مسول پايگاه خبري آواي دنا در مراسم تجليل از خبرنگاران شهرستان لنده ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي و روز خبرنگار اظهاركرد: کارکرد رسانه و حرفه خبرنگاری چون آیینه است که نقاط قوت و ضعف دستگاهها را بی پیرایه و صادقانه برای مسوولان آشکار می کند.

وي افزود: این موضوع نباید موجب طرد خبرنگاران شجاع و بلکه باید آن را به منظور اصلاح امور مردم و رضایتمندی مردم و کمکی در حل مشکلات جامعه و ارائه راهکارهای مشاوره ای از طرف خبرنگاران بدانیم.

مدير ومسوول پايگاه خبري آواي دنا تصريح كرد: همانطور که اشاره شد خبرنگار بايد مثل آیینه دقیق باشد و واقعیات را انعکاس دهد و از آن طرف هم ما نباید آیینه شکنی کنیم  یعنی اگر آیینه عیب ما را نشان داد آن را بشکنیم و بقول شاعر:

آینه چون نقش تو بنمود راست          خود شکن آئینه شکستن خطاست

وي تاكيد كرد: نبود سعه و شرح صدر در برخی مسوولان در برابر اخبار و نقد عملکرد دستگاه ها نیز مانع از گردش آزاد اطلاعات و منجر به خودسانسوری توسط خبرنگاران می شود که با روح آزاد اندیشی و نمایندگی افکار عمومی در تضاد است.

بدري اظهاركرد: متاسفانه يكي از عيب هاي كه در مواقع انتشار يك خبر اين است كه در همان گام اول از قوه قهریه استفاده می کنیم.

مدير ومسوول پايگاه خبري آواي دنا در ادامه يادآورشد: من معلم، شمای پدر و مادر و آن مدیر و از اين قيبل نباید سریع در مقابل کنش ها واکنش نشان دهیم، نباید با معلول بجنگیم و باید علت ها را کشف و با علت مبارزه کنیم.

وي گفت: با خبرنگاران هم بعضاً چنین می شود، قهر، کینه و سرانجام شکایت، اما دوستان وظیفه من معلم شمای پدر یا مادر و من مسول استفاده از قوه قهریه نیست بلکه ما وظیفه دیگری داریم، قوه قهریه در اختیار و وظیفه نهاد دیگری است كه در زمان نياز خود كار خويش را انجام خواهند داد.

بدري يادآورشد: به محضی که یك خبر یا نقدي به مسول يا دستگاهي زده مي شود، حالا درست یا غلط باید اولا: سعه صدر پیشه کنیم، امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: سعه صدر ابزار حکومت است، دوما: بر اساس قانون مطبوعات پاسخ دهیم و یا تکذیبیه ارسال شود و در صورتي كه رسانه متبوع اقدام به انتشار نكرد حق شکایت دارد.

مدير ومسول پايگاه خبري آواي دنا در ادامه اظهاركرد: خبرنگاری یکی از پرجاذبه ترین و تاثیر گذارترین و در عین حال آسیب پذیرترین و کم درآمد ترین مشاغل دنیاست، برهمین اساس پایین بودن حقوق و مزایای خبرنگاران از دیگر دغدغه های فعالان رسانه ای در استان و شهرستان ها است.

وي تاكيد كرد: ماندگاری خبرنگاران در رسانه ها تحت تاثیر شرايط مالي و حقوقي نيز قرار خواهد گرفت و کسانی که با عشق و علاقه همچنان با نشریات همکاری می کنند نیز در تامین حداقل های زندگی با مشکل روبرو هستند.

بدري گفت: لذا مساعدت ادارات، ایجاد انگیزه و احترام به قلم و ارزش و جايگاه خبرنگار می تواند در ادامه راه موثر واقع گردد.

مدير مسول پايگاه خبري آواي دنا يادآورشد: یکی دیگر از اقدامات لازم در همین زمینه این است که ادارات شهرستان و استان نسبت به ارائه آگهی ها با مطبوعات و پایگاه های خبری اقدام کنند که این امر خصوصا در سطح شهرستان لنده رعایت نمی گردد و بنظر می رسد مسوولان در این خصوص باید چاره ای بیندیشند و بجای هزینه های گزافي كه صرف چاپ بنر و پارچه نوشته ها مي شود، دست نوشته ها و مطالب را از طریق سایت ها و مطبوعات تبلیغ کنند.

وي گفت: ایجاد امید، آرامش، نشاط اجتماعی، پرهیز از قوم گرایی و طایفه گرایی که معضل جدی شهرستان و حتی استان ماست، جلب مشارکت عمومی، تقویت منافع ملی، ترویج فرهنگ صلح و دوستی در جامعه ، پرهیز از تقابل و ستیزه جویی، عدم حاشیه سازی، صداقت در بیان و نقد منصفانه عملکرد مهمترین ماموریت اصحاب رسانه است که خوشبخانه کارنامه همکاران و اساتید اینجانب در این زمینه درخشان و قابل دفاع است.

بدري گفت: هوشیاری، بصیرت، همدلی و همزباني خبرنگاران برای تقویت و ارتقای وضع موجود به شتاب بخشیدن به توسعه و افزایش رضایت مندی عمومي كمك شاياني خواهد كرد.

مدير ومسول پايگاه خبري آواي دنا تاكيد كرد: جان کلام اینکه روزخبرنگار ثمره خون یکی از نجیب ترین اصحاب قلم شهید محمود صارمی خبرنگار و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران درمزار شریف افغانستان در سال 1377 است برای پی بردن به جایگاه خبرنگاران و تکریم آنان جایگاه رسانه و بویژه مطبوعات باید مورد بازنگری قرار گیرد، خبرنگار زمانی می تواند رسالت خود را به طور شایسته انجام دهد که فضای پرسشگری برای خبرنگاران محدود نباشد.

بدري گفت: اصحاب رسانه با تمام محدودیت هایی که فراروی این حرفه وجود دارد، همدل و همزبان و با عزمی راسخ برای اعتلای ایران اسلامی و داشتن استان و شهرستانی آباد از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: