« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
 رئيس آموزش و پرورش بهمئي خبر داد:با اجراي طرح جديد در ابتداي سال تحصيلي 1394 ، اولياء دانش آموزان در مدارس شهرستان بهمئي نگران مشكلات و ناهنجاري هاي حركتي فرزندانشان نباشند

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

ایجاد کانون‌های اصلاحی در جهت راست‌ قامتی دانش‌آموزان در شهرستان بهمئي به همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان  اجرا می شود.

« آقاي مسيح دموري ن‍ژاد رئيس  اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئي» با اشاره به اينكه ،  این طرح با هدف تامین سلامت دانش آموزان و برای افرادی که دستگاه استخوان عضلانی و مفصلی آنان دارای ناهنجاری بوده و عادات حرکتی نامناسب و فقر حرکتی دارند اجرا خواهد شد گفت :  طرح راست قامتی و حرکات اصلاحی برای نوآموزان بدو ورود به دبستان و پس از شناسایی آنان با انجام تمرینات و حرکات اصلاحی اجرا می شود.

« آقاي دموري نژاد » با بيان اينكه ، اجرای این طرح از مدارس شهر ليكك آغاز خواهد شد افزود : در هر منطقه محلی برای شناسایی ناهنجاری‌های جسمانی ایجاد می‌شود وهمچنین با تأسیس واحدهاي ویژه‌ای به نام کانون اصلاحی در فضاهای ورزشی، برخی از تمرینات اصلاحی برای جلوگیری از تشدید این ناهنجاری‌ها، به دانش‌آموزان مربوطه ارائه خواهد شد.

« رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئي  با اشاره به اينكه ،  با فعال‌کردن این گروه‌ها در مدارس، ارزیابی و سنجش دانش‌آموزان انجام می‌شود و در صورت مشاهده مشکل، والدین دانش‌آموزان در جریان قرار می‌گیرند تا روند درمان فرزند خود را پیگیری کنند گفت : آموزش راست‌قامتی و مسائل مربوط به ناهنجاری‌های جسمانی، در تربیت بدنی مدارس گنجانده شده است، ولی در این طرح در صورت نیاز حرکات اصلاحی نیز آموزش داده می‌شود.

« آقاي دموري نژاد » گفت : آموزش شیوه صحیح نشستن، راه رفتن و ایستادن در حیطه شناختی درس تربیت‌بدنی مدارس به نحو مطلوب در اين شهرستان اجرايي مي شود.

« آقاي دموري نژاد» با تأکید بر این‌که بسیاری از این دانش‌آموزان نیاز به درمان خاصی ندارند، گفت: اغلب این افراد با آموزش حرکات تمرینی و بروشورهایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، مشکل‌شان حل می‌شود.

«  اكبر وزش كارشناس مسئول تربيت بدني اداره آموزش و پرورش  بهمئي » با اشاره به اينكه ، عدم ساختار قامتی مناسب در دانش‌آموزان دختر نسبت به دانش‌آموزان پسر بیشتر مشاهده شد و این مسئله به دلایل شرایط خاص دختران، اهمیت بیشتری دارد گفت: فعالیت پسران بیشتر است و ما باید با اقداماتی مانند طرح حیاط پویا، میزان فعالیت جسمانی دانش‌آموزان را در هفته افزایش دهیم.

« آقاي وَ‍زِش » با بيان اينكه ،  برخی از اقدامات مانند کشیدن لی‌لی و اشکال دیگر در حیاط مدارس که باعث افزایش تحرکات جسمانی دانش‌آموزان شود و یا استفاده از دیوار مدارس برای پرش سارجن، و همچنین استفاده از راه‌پله‌ها برای تست پله، مثلاً این‌که دانش‌آموز ظرف 30 ثانیه می‌تواند چند پله را بالا رود، مواردی هستند كه نیاز به فضای زیادی نخواهد داشت گفت : بدون هیچ امکاناتی و تنها با کشیدن چند شکل می‌توان از آن برای افزایش تحرک بدنی دانش‌آموزان استفاده و زمان فعالیت دانش‌آموزان را بیشتر کرد.

« اكبر وزش »  با اشاره به اينكه ، هر دانش‌آموز باید سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشد افزود : ما به دنبال این هستیم که فعالیت جسمانی مفید با شدت متوسط دانش‌آموزان را افزایش دهیم و سعی کنیم هر نفر ، سه‌ بار فعالیتی نیم‌ساعته در هفته داشته باشند؛ به همین دلیل باید کاری کرد که دانش‌آموزان از زنگ‌های تفریح خود نیز برای رسیدن به این مهم استفاده کنند.

خبر/مسلم مختاری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: