« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
مهندس جوادرحیمیان در رابطه با مهار این آفات گفت: به دلیل ملاحظات زیست محیطی و سطح وسیع منطقه، امکان سم پاشی وجود ندارد

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد،  جنگلهای بلوط منطقه مارگون (گردنه مله آسه) دچار حمله آفات برگخوار Leucoma wilthshireiگردیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تغییرات اقلیمی  را علت بروز این مشکل ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی، ضعف فیزیولوژیک درختان و آسیب پذیری آنها، حمله این آفات به ویژه در این فصل منجر به صدمات جبران ناپذیر و همچنین کاهش قدرت رویش درخت در فصل بعد خواهد شد. مهندس عزت اله بهشتی فرد راه حل مقابله با این پدیده را اجرای روش های بیولوژیکی دانست.

کارشناس مسئول جنگلداری این اداره کل گفت: منطقه گردنه مله آسه در بخش مارگون، شهرستان بویراحمد، زیلایی و دهستان سیلاب کلوار قرار دارد و شامل گونه های بلوط ایرانی، زالزالک قرمز، انچوچک، شن، کیکم، زبان گنجشک می باشد و تاج پوشش در جاهای مختلف مناطق نامبرده متغییر و بین 25 تا 50 درصد می باشد.

مهندس جوادرحیمیان در رابطه با مهار این آفات گفت: به دلیل ملاحظات زیست محیطی و سطح وسیع منطقه، امکان سم پاشی وجود ندارد.

وی در ادامه این گفت و گو راه حل منطقی مبارزه با این آفات را بکارگیری روشهای بیولوژیکی دانست و افزود: با استفاده از پارازیت های طبیعی(دشمنان طبیعی) مانند زنبورهای خانواده Mymaridae، Chrysoporla canea ، Mallada flavi frons و چند گونه سن شکاری، شیخک و سوسکهای Carabidae  می توان با این آفات مبارزه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: