« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
مردم هیچگاه دستگاه‌های اجرایی را به صورت سیستمی مقصر تخلفات نمی‌دانند و به آن‌ها اعتماد کامل داشته‌اند. گرچه در عین حال ممکن است تخلفاتی از سوی برخی افراد در حوزه اجرایی انتخابات صورت گرفته باشد

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، کانا تلگرامی دکتر ستار هدایت خواه نوشت:

✅✅✅ همانگونه که مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان فرموده‌اند در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه امکان تقلب که همان تخلف سازمان‌یافته با همکاری مسئولان اجرایی است وجود ندارد.

دلیل این موضوع هم به حضور انواع نهادهای اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی و نظارتی با سلایق مختلف است که اجازه بروز چنین اتفاقی را نمی‌دهند. با این حال ایشان هیچگاه تخلف در انتخابات را رد نکرده‌اند و از مردم خواسته‌اند اعتراضات خود را به تخلفات، از طرق قانونی به پیش ببرند.

فرق تقلب با تخلف در این است که تقلب با هماهنگی دستگاه‌های مختلف به خصوص سیستم اجرایی شکل می‌گیرد، در حالی که تخلف ناشی از اهمال یا سوء استفاده شخصی برخی مسئولان و مجریان است و بدون هماهنگی با سیستم‌های اجرایی و نظارتی است.

با این وصف، هنوز نمی‌دانیم چرا برخی مسئولین وانمود می‌کنند مردم به تقلب در انتخابات معترضند و خود را پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی پنهان می‌کنند و آن را رد می‌کنند؛ در حالی که اعتراض مردم نه به تقلب، بلکه به تخلف است‌.

⬅️ حرف مردم و نامزدهای معترض چیست؟

مردم عزیز و نامزدهای معترض به خصوص استاد هدایت‌خواه نیز هیچگاه اعتقاد به تقلب نداشته‌اند؛ بلکه اعتراض آن‌ها به تخلفات گسترده در انتخابات است. از همین رو مردم هیچگاه دستگاه‌های اجرایی را به صورت #سیستمی مقصر تخلفات نمی‌دانند و به آن‌ها  اعتماد کامل داشته‌اند. گرچه در عین حال ممکن است تخلفاتی از سوی برخی افراد در حوزه اجرایی انتخابات صورت گرفته باشد که قطعاً از سوی مسئولان بلندپایه اجرایی برنامه‌ریزی نشده است و در صورتی که از آن مطلع شوند برخورد خواهند کرد.

با این وجود انتقاداتی که ممکن است به برخی نهادهای اجرایی و غیراجرایی وارد باشد، ضعف در کنترل، برخورد و حتی پیشگیری از برخی تخلفات است که امید آن می‌رود که سهوی بوده و در پیشگاه حضرت حق و مردم عزیز توجیهی برای آن داشته باشند و به زودی درباره عملکرد خود توضیحات لازم را به مردم ارائه دهند.

✅✅✅ خوشبختانه در فرایند اعتراضات مردم بویراحمد و دنا به روند انتخابات، بسیاری از کسانی که در این چند سال از فتنه_۸۸ اعلام برائت نمی‌کردند (چه بسا از خود مسئولین)، به کار زشت سران #فتنه در سال ۸۸ که عدم تمکین به نتیجه قانونی انتخابات بود پی برده‌اند. تفاوت بنیادین اعتراضات پاکِ مردمی در بویراحمد و دنا با فتنه کثیف ۸۸ در قانون‌گرایی آن است. همه به یاد داریم که در سال ۸۸ که شورای محترم نگهبان از معترضین خواست مستندات خود را تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

البته سران فتنه چون چیزی در چنته نداشتند، از این کار خودداری کرده و اعتراضات را به سطح خیابان‌ها کشاندند. این در حالی است که معترضین در بویراحمد و دنا با دست پر به نزد شورای نگهبان رفته‌اند و فصل‌الخطاب تمام اتفاقات را قانون قرار داده‌اند و نتیجه قانونی هرچه باشد می‌پذیرند.

امیدواریم نهایتاً هرچه خیر مردم است، رقم بخورد. ان شاالله...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: