عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش آشتیانی نتوانسته حمایت هیچ یک از فراکسیونهای مجلس را جلب کند، از رئیسجمهور خواست از الان به فکر گزینه بعدی وزارت علوم باشد.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com : عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش آشتیانی نتوانسته حمایت هیچ یک از فراکسیونهای مجلس را جلب کند، از رئیسجمهور خواست از الان به فکر گزینه بعدی وزارت علوم باشد.
محمد دهقان در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: طی روزهای گذشته دانش آشتیانی نتوانسته در مجلس جایگاه مناسبی پیدا کند و پیشبینی ما این است با توجه به اینکه هیچ یک از فراکسیونهای سیاسی مجلس از وزیر پیشنهادی علوم حمایت نمیکنند، ایشان نمیتواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.
نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی از رئیسجمهور تقاضا کرد با توجه به اینکه پایان مهلت سرپرستی وزارت علوم 29 آبان است، از الان به فکر معرفی گزینه بعدی وزارت علوم باشد.
وی روحانی را فرزند مجلس خطاب کرد و گفت: امیدواریم با توجه به شان و جایگاه ایشان، در معرفی گزینه بعدی وزارت علوم مختصر هماهنگی با مجلس انجام شود تا این موضوع به مشکل و چالشی برای کشور تبدیل نشود.
دهقان ادامه داد: گرهای را که میتوان آسان باز کرد، نباید به راههای پیچیده برای باز کردن آن متوسل شد، نباید این مشکل به موضوعی تبدیل شود که نیاز به ورود رهبری برای حل آن باشد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از رئیسجمهور خواست برای معرفی گزینه بعدی وزارت علوم هماهنگی اولیهای با لاریجانی و حداد عادل به عنوان بزرگان مجلس داشته باشد تا به روابط دو قوه لطمهای وارد نشود.
وی تاکید کرد: مجلس تمایل ندارد که میان دو قوه مجریه و مقننه رابطه نامناسبی وجود داشته باشد. ما میخواهیم به دولت کمک کنیم، اما مجلس شاخصه های خود را دارد و رئیسجمهور هم به این شاخصه ها تاکید کردهاند.
عضو کمیسیون قضایی با تاکید بر اینکه قائل به استقلال نسبی قوا هستم، گفت: دو قوه در انتصاب یک وزیر شریک هستند و باید با هم تعامل داشته باشند.
دهقان با انتقاد از عدم مشورت دولت با مجلس برای معرفی وزرای پیشنهادی، گفت: زمانی که برای معرفی وزیر هیچ مشورتی با مجلس نمیشود و هیات رئیسه و رئیس از طریق رسانهها در جریان گزینه وزارت علوم قرار میگیرند، نمیتوان به تعامل قوا قائل بود.
وی با اشاره به اظهارات یکی از مقامات دولتی مبنی بر اینکه مبنای دولت این بوده که از مجلس کسی را معرفی نکند، گفت: هیچ کدام از نمایندگان مجلس به دنبال وزارت علوم نیستند و چنین ارادهای در مجلس وجود ندارد.
نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در میان روسای دانشگاهها افراد شایستهای حضور دارند که برای حضور در این پست مناسب میباشند.
مهر
کد خبر: ۴۹۰۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
از لحاظ عمرانی دولت آقای روحانی هیچ جای قابل رقابتی با دولت آقای احمدی نژاد ندارد. جاده هایی که در این هشت سال دولت ایشان درست شده است یا بنای خانه برای کارمندان و مردم مستضعفینی که امید نداشتند، صاحب خانه شوند کارخانه های صنعتی که در کشور زده شد، هواپیمایی که به کشور وارد و به خطوط ناوگان هوایی ما افزوده شد، رشد قطار و راه آهنی که در هشت سال داشتیم و سایر خدمات درزمینه آب رسانی، برق و تلفن رسانی به روستاها و سنت تعدیل نرخ انرژی و پرداخت مستقیم به مردم از جمله اقدامات خوب دولت آقای احمدی نژاد بوده است و باعث شده مردم مستضعف به نیکی از آقای احمدی نژاد یاد کنند و این انتقادها هم تا حالا تاثیری نداشته است.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com :
روح الله حسینیان ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو ارشد جبهه پایداری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی روزنامه روزان می گوید: مجموع عملکرد دولت احمدی نژاد از لحاظ عمرانی هیچ جای قابل رقابتی با دولت دولت روحانی ندارد. وی سوال از وزرا را حق مجلس می داند و تاکید می کند: در دولت احمدی نژاد سوال و تهدید به استیضاح خیلی زیاد بود و هیات رییسه هم از این سوال و استیضاح ها حمایت می کرد اما درحال حاضر لااقل هیات رییسه مجلس جلوی سوال و استیضاح ها را هم گرفته است.
مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:
در ماه های اخیر انتقادهای بسیاری از دولت آقای احمدی نژاد مطرح است،لطفا به عنوان یکی از حامیان ایشان بفرمایید تاچه اندازه این نقدها را وارد می دانید؟ببینید؛هرکسی که کار می کند مورد انتقاد هم قرار می گیرد که ممکن است این انتقاد وارد هم باشد. اما یک دولت را باید در مجموع بررسی کنیم. باید ببینیم مجموع عملکرد دولت آقای احمدی نژاد از لحاظ سیاست خارجی و سیاست داخلی و اقتصاد چه بود؟ از لحاظ عمرانی دولت آقای روحانی هیچ جای قابل رقابتی با دولت آقای احمدی نژاد ندارد. جاده هایی که در این هشت سال دولت ایشان درست شده است یا بنای خانه برای کارمندان و مردم مستضعفینی که امید نداشتند، صاحب خانه شوند کارخانه های صنعتی که در کشور زده شد، هواپیمایی که به کشور وارد و به خطوط ناوگان هوایی ما افزوده شد، رشد قطار و راه آهنی که در هشت سال داشتیم و سایر خدمات درزمینه آب رسانی، برق و تلفن رسانی به روستاها و سنت تعدیل نرخ انرژی و پرداخت مستقیم به مردم از جمله اقدامات خوب دولت آقای احمدی نژاد بوده است و باعث شده مردم مستضعف به نیکی از آقای احمدی نژاد یاد کنند و این انتقادها هم تا حالا تاثیری نداشته است.
با این تفاسیر به نظر شما اگر آقای احمدی نژاد بخواهند به قدرت بازگردند و برای ریاست جمهوری آینده کاندیدا شوند شانسی برای پیروزی دارند؟به نظر من در یک حالت عادی بسیاری از مردم رای مجددی به ایشان می دهند.
میزان رای آقای احمدی نژاد بیشتر در شهرهای بزرگ است یا شهرستان ها؟همان منوالی که در سال 88 اتفاق افتاد به همان شکل مردم رای خواهند داد.
در دولت قبل مردم نسبت به گرانی ها و طرح های نیمه تمام انتقادهایی داشتند و بعضا مواضع ایشان درخصوص آزادی بیان مورد انتقاد بود، درواقع این باور بوده و هست که در دوران آقای احمدی نژاد هم فضا بسته شد و هم با مخالفان برخورد تندی صورت گرفت،درخصوص این انتقادها چه پاسخی دارید؟اینها حتما دروغ است. دولت آقای احمدی نژاد چکار کرد که جلوی آزادی بیان را گرفت؟ آیا از رقبای خودش شکایت کرد؟ درحالی که این همه تهمت زدند و فضا سازی کردند فقط یک یا دو شکایت شد که آن هم بخشیده شد و گذشت اما همین دولت که شعار آزادی می دهد از سوی شورای عالی امنیت ملی چند شکایت از نمایندگان شده است یا وزیر دولت سابقه نداشته به خاطر سوال از نماینده شکایت کند که این اتفاق افتاده است. درحالی که قانون اساسی صراحتا حق سوال از وزرا را برای نمایندگان به رسمیت شناخته است.اما کی احمدی نژاد به مخالفان خودش خطاب کرد به جهنم بروید.
اما آقای احمدی نژاد هم از اصطلاحات نامناسبی در گفتارشان استفاده می کردند؟مثلا.
برخی از این اصطلاحات قابل گفتن نیست.نه شما بگویید اشکالی ندارد.
فارغ از جملات زننده ای که قابل تکرار نیست و درجوامع بین المللی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد همان خس و خاشاک بود که در نقد مخالفانشان به کار بردند؟این جمله درباره مخالفین نبود،من یادم هست این جمله درباره کسانی گفته شد که در خیابان شورش می کردند اما اینها فضاسازی کردند؛گفتند آقای احمدی نژاد به مخالفانش می گوید.
به هرحال بخشی از همین آشوب های خیابانی منتقدان آقای احمدی نژاد بودند؟به نظر من دولت آقای احمدی نژاد به مراتب بیشتر از این دولت به مخالفین احترام می گذاشت.
شما فرمودید سوال از وزرا حق مجلس است اما براساس آماری که خود مجلس ارائه داده تعداد این سوالات به مراتب نسبت به دولت آقای احمدی نژاد نه تنها به طور چشمگیری افزایش داشته بلکه بسیاری از وزرا در همان ماه های اولین سال کاری دولت تهدید به استیضاح شدند؟شما به عنوان یکی از چهره های شاخص منتقد دولت چه جوابی در توجیه این رویکرد مجلس دارید؟من این حرف را قبول ندارم،اتفاقا در دولت آقای احمدی نژاد دو مساله مطرح بود؛اول اینکه سوال و تهدید به استیضاح خیلی زیاد بود و هیات رییسه هم از این سوال و استیضاح ها حمایت می کرد اما درحال حاضر لااقل هیات رییسه مجلس جلوی سوال و استیضاح ها را هم گرفته است و به یکباره یکی از روسای هیات رییسه اعلام می کند هیچ استیضاحی در مجلس مطرح نیست در حالی که اینگونه نیست .هیات رییسه فضا سازی می کند تا جلوی سوال و استیضاح گرفته شود.سوالات مطرح می شود و پس از 7تا8ماه آن هم با فشار حاضر می شوند یکی از این سوالات را در دستور کار قرار دهند.امروز برعکس شده یعنی مجلس به مراتب منتفی شدن سوال و استیضاح را تسهیل می کند،درحالی که در گذشته راه را برای مطرح شدن سوال و استیضاح تسهیل می کردند.
به نظر شما این سوال و استیضاح درحال حاضر باید به چه صورت انجام شود؟ما هم معتقدیم بالاخره دولت قوه مجریه است و با مشکلات فراوانی روبروست؛به قول مقام معظم رهبری قوه مجریه در وسط میدان عمل است اما مشکل این است که دولت از یک مشت انسانهای مسن استفاده می کند به همین دلیل دولت خیلی بی تحرک است و سوالاتی هم که مطرح می شود بسیار فنی است.درحال حاضر آمار غلط می دهند می گویند ما از رکود خارج شده ایم درحالی که باید این مساله به عینیه نشان داده شود یعنی کارخانه ای مجددا مشغول به کار شده یا کارخانه ها به ثبات رسیده اند و درحال تعطیلی نیستند و کارگرانشان را بیرون نمی کنند بانک مرکزی باید این مساله را اعلام کند که چطور شده ما از رکود خارج شده ایم فقط آمار نقطه به نقطه تورم را می دهند در حالی که به قول آقای روحانی مردم با جیبشان چنین احساسی نمی کنند که تورم مهار شده است.از دولت انتظار است باتوجه به ادعای وزیر نفت که می گوید در آمد نفتی ما بیشتر شده است یا آقای روحانی مدعی هستند تحریم ها ترک برداشته است و فشار قبلی نیست ، تحرک اقتصادی در کشور بیشتر شده باشد،درحالی که قیمت آب و برق گران شده بدون آنکه حرفی زده شود. آقای احمدی نژاد اگر قیمت برق و آب را گران می کرد بالاخره چیزی هم روی یارانه ها می گذاشت بنابراین سوالات امروز بیشتر فنی است تا سیاسی .
اما خیلی ها استیضاح وزیرعلوم را سیاسی می دانند؟نه اینطور نبود.
یعنی این استیضاح ربطی به بورسیه های غیرقانونی نداشت؟خیر، وزیر آموزش عالی دانشگاه را به سمت و سویی برد که فقط یک تلنگری نیاز داشت تا دانشگاه ها را برهم بریزد،افراد جریان فتنه را برسر کار آورد.به هرحال مگر چند نفر از فرزندان نمایندگان بورسیه داشته اند؟ثابت کنند استیضاح کنندگان از بورسیه بگیران بوده اند.
پس از نظر شما دولت آقای روحانی برخلاف دولت اقای احمدی نژاد هیچ نقطه قوتی ندارد؟من اینطور نمی گویم. بالاخره هر دولتی نقاظ ضعف و قوتی دارد اما بحث ما برسر این است که باید مجموعه را بررسی کنیم؛به نظر من مجموعه دولت آقای روحانی دولت مجموعه ناکارآمدی است.
کد خبر: ۴۵۸۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از تقدیم لایحه مدیریت شهری به دولت خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین بندهای این لایحه، نحوه انتخاب شهرداران است که طبق آن باید در شهرهای بالای 200 هزار نفر ، شهرداران توسط مردم انتخاب شوند.
به گزارش ایرنا ، هوشنگ خندان دل روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از دیرباز موضوعات متعددی در خصوص شهرداری ها بصورت قانون مدنظر بود و برخی از آنها که بسیار اهمیت داشت، بنا به دلایلی به تاخیر افتاد اما با استقرار دولت تدبیر و امید و همت کارشناسان تلاش شده است آن دسته از تکالیفی که بسیار اهمیت دارد، مورد لحاظ قرار گیرد.
وی ادامه داد: از زمان برنامه دوم توسعه، موضوع مدیریت شهری مورد علاقه و تاکید مجامع کارشناسان و قانونگذاران بوده و اکنون اهمیت توجه به این موضوع برای بهبود رضایتمندی شهروندان و ارائه خدمات بهتر ضرورت دارد.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با یادآوری تلاش هایی که درباره موضوع توجه به مدیریت شهری شده است، گفت: هیچ یک از تلاش هایی که در گذشته انجام پذیرفته، منجر به تدوین یک بسته قابل توجه و مورد نظر برای ارائه به مجامع ذیربط و قانونی نشده است اما خوشبختانه در طی ماه های پایانی سال گذشته و روزهای آغازین سال جاری موفق شدیم با مشورت کارشناسان زبده لایحه ای در زمینه مدیریت شهری را تدوین کنیم.
خندان دل اضافه کرد: لایحه مدیریت شهری از طرف وزارت کشور تقدیم دولت شده که پس از بررسی در مجامع کارشناسی قوه مجریه به مجلس تقدیم می شود.
وی به برخی از نکات این لایحه اشاره کرد و گفت: اصلی ترین ویژگی این لایحه نحوه انتخاب شهرداران است؛ در متن لایحه پیش بینی شده در شهرهای 200 هزار نفری و بالاتر از آن مردم، شهرداران را انتخاب کنند.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: در حال حاضر انتخاب شهرداران دو مرحله ای است یعنی بعد از انتخاب اعضای شورای شهر، آنها برای انتخاب شهردار اقدام می کنند اما بنا بر این لایحه که اگر بعد از تایید کارشناسان و ارائه به مجلس عملیاتی شود، در شهرهای بالای 200 هزار نفر مردم شهردار را انتخاب می کنند.
خندان دل اضافه کرد: در این لایحه پیش بینی شده است در شهرهای بالای 200 هزار نفر همزمان با انتخاب شورای شهر، مردم رای خود را برای انتخاب شهردار نیز به صندوق بیندازند.
وی به دیگر بندهای این لایحه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات شهرداری ها، ریشه در مسایل مالی دارد که بهترین راه آن و رفع برخی مشکلات تاسیس صندوق مالی است که نام آن صندوق توسعه ای شهری است که باید برای تامین مالی شهرداری ها به وجود آید.
وی اضافه کرد: تشکیل صندوق توسعه شهری می تواند مشکلات شهرهای متوسط و کوچک را رفع کند که این موضوع نیز در لایحه پیش بینی شده است.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یکی دیگر از بندهای لایحه مدیریت شهری را تشکیل پلیس شهر دانست و گفت: پلیس شهر می تواند تابع مقررات نیروی انتظامی و با همکاری آن پدید آید و برای کنترل مقرراتی که بی توجهی به زندگی مردم می شود، فعالیت کند.
خندان دل اضافه کرد: پلیس شهر می تواند در زمینه هایی همچون ساخت و ساز غیرمجاز، سد معبر و توجه به زندگی شهری مردم فعالیت کند.
کد خبر: ۴۳۱۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه پارلمان، طی بیانیهای از عملکرد رسانه ملی حمایت کردند.
به گزارش آوای دنا ،در بخشی از متن این بیانیه آمده است؛ سازمان صدا و سیما متعلق به کل نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران است و همچنانکه تاکنون زبان گویای نظام اسلامی و منعکسکننده خدمات همه ارکان آن از جمله دولت بوده است، ضمن پافشاری بر تداوم این مسیر در انعکاس عملکرد و خدمات قوه مجریه و همه دستگاههای اجرایی، یادآوری این نکته ضروری مینماید که برنامههای این سازمان نباید اختصاص به قوه خاص داشته باشد.در ادامه این بیانیه نمایندگان تاکید کردند؛ باید فضای گفت وگو و نقد منصفانه برنامههای دولت و سایر قوا در رسانه ملی مهیا و فراهم گردد و از روش گفتگوی یکسویه فاصله گرفته و فرصت حضور منتقدان برنامههای دولت در صدا و سیما نیز فراهم گردد.
کد خبر: ۴۲۰۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
سخن این وجیزه با برادر عزیزمان جناب آقای ناطقنوری در دو بخش خلاصه میشود. اول؛ آنچه از ایشان انتظار میرفت که بگویند و نگفتند. دوم؛ آنچه باید میدیدند و متاسفانه ندیدند! بخوانید!
آوای دنا-کیهان در یاداشت امروز خود به قلم حسین شریعتمداری در واکنش به سخنان اخیر ناطق نوری نوشت :«علیعلیهالسلام در امر خلافت و حکومتداری و اداره کشور با هیچکس تعارف نداشت. جناح، گروه و خط برای او اهمیتی نداشت و معیار او در حکومتداری حق و عدل بود. به همین دلیل میگفت؛ اگر من خلافت را بپذیرم کسانی را که پیش از من در حکومتداری ظلمی به مردم کردهاند و از بیتالمال برای خود هزینه کردهاند، رها نمیکنم و حساب آنها را هم میرسم... شخصی مسئولیتی را در کشور برعهده میگیرد- اشاره به آقای احمدینژاد- و هر طور دلش خواست بیتالمال را خرج میکند، آن وقت میگویند تا زمانی که بر مسند است، مصلحت نیست جلوی او را بگیریم وقتی هم که از مسندش کنار رفت میگویند حالا که رفته است و دیگر مرده را لگد نزنیم، پس کی و کجا میخواهیم حساب بیتالمال را برسیم»؟بخشی از سخنان حجتالاسلام والمسلمین ناطقنوری است که در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت امام(ره) ایراد کردهاند. اظهارات آقای ناطق با استقبال گسترده رسانههای بیگانه و جریانات ضدانقلاب روبرو شد و روزنامههای زنجیرهای تیتر اول خود را همراه با عکس و تقدیر فراوان به نقل سخنان ایشان اختصاص دادند که طبیعی! بود و حق! داشتند. این نوشته اما، اظهارات آن شب جناب ناطق را از زاویهای دیگر مینگرد، زیرا با توجه به سوابق آقای ناطق بر این باوریم که ایشان مثل همیشه حسن ظن داشتهاند و بیآن که متوجه باشند مورد سوءاستفاده یک جریان آلوده سیاسی قرار گرفتهاند، وگرنه ارادت شناخته شده آقای ناطق به اسلام و انقلاب و امام(ره) نمیتواند ایشان را با طیفی همراه کند که نه فقط ارادتی به امام راحل(ره) ندارند بلکه سابقهای سیاه از وطنفروشی و دشمنی با حضرتش در کارنامه آنان ثبت است... و در اینباره گفتنی است که؛1- بخشی از سخنان آقای ناطق به ادعای ایشان درباره حیف و میل بیتالمال از سوی آقای احمدینژاد اختصاص داشت که بدون قضاوت نسبت به صحت و سقم این اتهام باید گفت جناب ناطق از برخورد آقای احمدینژاد در مناظره انتخاباتی سال 88 به شدت برافروخته بود که چرا یکسویه به ایشان اتهام زدهاند و حالا آقای ناطقنوری به همان روشی متوسل میشود که آن را بسیار مذموم و ناپسند معرفی کرده بود.اما این بخش از اظهارات آقای ناطقنوری موضوع یادداشت پیشروی نیست و گفتنی است که کیهان اولین رسانه و در بسیاری از موارد، تنها رسانهای بود که به برخی از پلشتیها، قانونشکنیها و سوءاستفاده از بیتالمال در دولت سابق پرداخته و هزینه آن را هم متحمل شده است، اگرچه تخلفات و پلشتیهای دولت سابق با انبوه تخلفات و سوءاستفادههای اقتصادی و قانونشکنیها در دولتهای سازندگی و اصلاحات، قابل مقایسه نیست و اساسا باید گفت؛ انحراف دولت سابق دقیقا از هنگامی شروع شد که آقای احمدینژاد و حلقه انحرافی پیرامون ایشان راه و رسم اصولگرایی را کنار گذاشته و به دنبالهروی از بینش و روش مدعیان اصلاحات و حزب کارگزاران روی آوردند... و این رشته سر دراز دارد که در آینده به آن خواهیم پرداخت.اما، سخن این وجیزه با برادر عزیزمان جناب آقای ناطقنوری در دو بخش خلاصه میشود. اول؛ آنچه از ایشان انتظار میرفت که بگویند و نگفتند. دوم؛ آنچه باید میدیدند و متاسفانه ندیدند! بخوانید!2- آقای ناطق میفرمایند معیار حضرت امیرالمومنینعلیهالسلام درحکومت و کشورداری حق و عدل بود که استناد شایستهای به کلام حضرت امیر است. اما حضرت درباره حق و عدل بیان حکیمانه دیگری هم دارند و تاکید میفرمایند که؛ الحق اوسع الاشیاء فیالتواصف و اضیقها فی التناصف- وقتی پای سخن گفتن از حق در میان باشد، میدان آن وسیع است و میتوان درباره آن داد سخن داد. اما هنگامی که نوبت عمل به حق میرسد، دامنه آن بسیار تنگ و محدود است، یعنی آنچه شایسته و درخور تقدیر است، عمل به حق است وگرنه، سخن گفتن درباره آن به آسانی ممکن است و صدالبته ارزش چندانی ندارد (ترجمه آزاد با امانتداری در محتوا).اکنون و با عرض پوزش باید از جناب ناطق پرسید، چرا آنهمه سوءاستفاده از بیتالمال، فساد اقتصادی، فرار از قانون و دهها و بلکه صدها پلشتی دیگر که برخی از مدعیان اصلاحات و داعیهداران حزب سازندگی در طول حاکمیت خود بر قوه مجریه مرتکب شده بودند را وانهاده و از میان انبوه آن جرایم مشهود و اثبات شده، تنها به یک نمونه - بر فرض صحت- هنوز اثبات نشده بسنده کردهاید؟ آیا فساد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی که اطرافیان کنونی حضرتعالی از متهم ردیف اول آن- بعد از اثبات جرم- با عنوان «کارآفرین»! یاد کرده و شایسته تقدیر دانسته بودند و نه مجازات، قابل ذکر نبود؟ بابک زنجانی در مصاحبه با روزنامه توقیف شده آسمان- متعلق به کارگزاران- به صراحت اعتراف کرده بود که آغاز کار وی در دوران مرحوم نوربخش در دولت آقای هاشمی بوده است، چرا به این واقعیت تلخ اشارهای نفرمودید. مگر دهها نفر از نمایندگان مدعی اصلاحات مجلس ششم در زد و بند با شهرام جزایری دست نداشتند؟ فساد اقتصادی کلان «مارینسرویس»، ماجرای پلشت «پترو پارس» در صنعت نفت، قرارداد ننگین کرسنت که دههامیلیارد دلار خسارت به بیتالمال مسلمین تحمیل کرده است. فساد معروف به «استات اویل»، و دهها نمونه دیگر از این دست، ارزش اشاره نداشت که بدون کمترین اشاره از کنار آنها عبور کردید؟گله فرمودهاید که وقتی احمدینژاد در مسند مسئولیت بود به بهانه مسئولیت ایشان و بعد از کنار رفتن از مسئولیت هم با این بهانه که نباید به مرده لگد زد از رسیدگی به پرونده حیف و میل بیتالمال از سوی ایشان خودداری شده است! و اعتراض کردهاید که «پس کی و کجا میخواهیم حساب بیتالمال را برسیم»؟ گلایه جنابعالی میتواند به جا و بایسته باشد- البته در صورت اثبات اتهام- ولی پرسش این است که چرا از معطل ماندن پرونده سوءاستفاده آقای مهدی هاشمی سخنی به میان نیاوردهاید؟! چرا نسبت به تأخیر غیرقابل توجیه در رسیدگی به پرونده «کرسنت» و کسانی که این قرارداد خسارتآفرین را به نظام تحمیل کردهاند و هماکنون نیز برخی از آنان بر مسند مسئولیت نشستهاند، سکوت فرمودهاید؟ انتظار آن بود که به ماجرای دادگاه رسیدگی به اتهامات شهردار اسبق نیز اشاره میفرمودید و صدا به اعتراض بلند میکردید که چرا در جلسات دادگاه وی نزدیک به 20 تن از وزرا و مسئولان بلندپایه وقت در حمایت از ایشان حضور پیدا میکردند و... آیا این موارد قابل اشاره نبود؟حضرتعالی در صفحه 51 از جلد دوم کتاب خاطرات خویش به ماجرای استیضاح خود به عنوان وزیر کشور وقت اشاره کرده و آوردهاید چند تن از نمایندگان به این علت که نسبت به واگذاری زمینهای اطراف تهران از سوی حاکم شرع وقت شهرداری بیتفاوت بودهاید، در پی استیضاح شما بودند و نوشتهاید «روزاستیضاح که به مجلس رفتم، آقای هاشمی خیلی نگران بود و گفت؛ آقایناطق! استیضاحکنندگان خیلی قوی برخورد میکنند و من گفتم؛ نگران نباشید، لیست اکثریت نمایندگان مجلس که زمین گرفتهاند را تهیه کردهام، حتی اسم آقای هاشمی رفسنجانی هم بود، شروع کردم به خواندن اسامی و نمایندگان که دیدند دارم اسامی همه را میخوانم و آبروریزی میشود، گفتند نخوانید... و رأی آوردم».خب! جناب ناطقعزیز، چرا در جایگاه وزیر کشور، از رسیدگی به جرایم نمایندگانی که به ناحق زمینهای اطراف تهران را تصاحب کرده بودند، چشمپوشی کردید؟! و به قول خودتان «پس کی و کجا میخواهیم حساب بیتالمال را برسیم»؟! ... و البته کسی در مصلحتاندیشی حضرتعالی برای نظام کمترین تردیدی ندارد.3- و اما، آنچه آقای ناطق در سخنرانی شب بیست و یکم ندیده است و باید میدید، یعنی از شخصیت آزمون دادهای نظیر ایشان انتظار میرفت که ببیند، هویت واقعی کسانی است که برای اظهارات آن شب ایشان در محافل و رسانههای خود هورا کشیده و بهبه گفتهاند و هنوز هم این هورا کشیدنها ادامه دارد. آقای ناطق این جریان سیاسی همان است که حضور شما را در ریاستمجلس با هو و جنجال و اهانت نفی میکرد. همانها که شعار «مجلس زوری نمیخوایم، ناطقنوری نمیخوایم» سر داده بودند. همان طیفی که در فتنه 78 علیه اسلام و امام و نظام شمشیرها را از رو بسته بودند تا آنجا که حضرتعالی- به حق- اعلام کردید؛ «باید آنها را به سینه دیوار گذاشت و تیرباران کرد». همانها که در فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 آشکارا دست به وطنفروشی زدند. به ساحت مقدس امامحسین(ع) اهانت کردند. مسجد را به آتش کشیدند، صف عزاداران نمازگزار عاشورا را سنگباران کردند، تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره کرده و زیر پا لگدمال کردند، به نفع اسرائیل شعار «نه غزه نه لبنان» سر دادند وطنفروشی و خباثت را تا آنجا کشاندند که نتانیاهو آنان را «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» نامید و اوباما، حمایت همه جانبه از آنها را یکی از اهداف استراتژیک آمریکا اعلام کرد و...جناب ناطق، از شما بعید بود و هنوز هم بعید و تعجبآور است که چرا اینهمه زشتی و پلشتی و خباثت جریان یاد شده را ندیدهاید و چرا با مشاهده کف زدن و هورا کشیدن آنان برای اظهارات آن شب خود، با عصبانیت علیه آنها نشوریده و خروش برنداشتهاید که شما را با آنان کاری نیست و...4- برادر گرامی، جناب آقای ناطقنوری، مدعیان اصلاحات با آن کارنامه سیاهی که دارند- و حلقه انحرافی- با انحراف آشکار و خسارتهایی که به بار آوردهاند- در نهایت و البته با برخی از تفاوتها، در کنار هم قابل تعریف هستند. و شایسته نیست حضرتعالی در مخالفت با آقای احمدینژاد - صرفنظر از این که حق با شما باشد یا ایشان- مورد سوءاستفاده اصحاب فتنه قرار بگیرید.و بالاخره از ارادت نگارنده به خویش باخبرید و به یقین میدانید که کمترین آسیب و خدشه به سوابق حضرتعالی و جایگاهی را که داشتهاید و باید برای همیشه داشته باشید، نمیپسندیم. از این روی امید است بر نگارنده در نگارش این وجیزه خرده نگیرید، و خدای نخواسته اگر جسارتی هم در میان بوده است، ناخواسته بدانید، و تنها به این حساب بنویسید، که حضرتعالی را مثل همیشه متعلق به اسلام و نظام و امام میخواهیم و مشاهده سوءاستفاده احتمالی از شخصیت شما را سخت و تلخ و ناگوار تلقی میکنیم.حسین شریعتمداری
کد خبر: ۳۹۳۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی : رسانه های دیداری، شنیداری و نشریه ها باید گونه ای عمل کنند و گفتار آنان به نحوی باشد که در داخل و خارج کشور چنین احساس شود که جمهوری اسلامی یک ساحل امن است و این گونه نباشد که فضای داخلی جامعه متشنج نشان داده شود.
به گزارش آوای دنا به نقل از ایرنا؛حجت الاسلام والمسلمین سید علی محمد بزرگواری افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب همواره راهگشای ملت ایران، جهان اسلام و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در جایگاه های مختلف مشغول فعالیت هستند.وی بیان کرد:بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مختلف بود و معظم له در مورد مسائل گوناگون داخلی و خارجی مطالب راهگشایی را بیان کردند. بزرگواری اظهار کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب در این دیدار مخاطبان متعددی داشت ولی مهمترین آنها کارگزاران هستند که باید بیشتر توجه کنند. وی بیان داشت : افرادی که مسائل بین المللی از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای را دنبال می کنند در این دیدار مورد حمایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند. بزرگواری افزود: گروه ها و جناح های سیاسی نیز در این دیدار مورد خطاب رهبری قرار داشتند و باید با توجه به بیانات معظم له جو جامعه و کشور را آرام نگه دارند. نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه های دیداری، شنیداری و نشریه ها باید گونه ای عمل کنند و گفتار آنان به نحوی باشد که در داخل و خارج کشور چنین احساس شود که جمهوری اسلامی یک ساحل امن است و این گونه نباشد که فضای داخلی جامعه متشنج نشان داده شود. بزرگواری گفت: دسته دیگری که در این دیدار مورد خطاب رهبر معظم انقلاب بودند دولت، کارگزاران و قوه مجریه است که مورد تایید و حمایت معظم له قرار گرفتند و تمام دستگاه های اجرایی، جناح های سیاسی و کارگزاران باید با توجه به این نکات مهم از دولت حمایت کنند. وی بیان کرد: حمایت از دولت بدان معنا نیست که نقد سازنده ای از عملکرد آن نداشته باشند.بزرگواری اظهار کرد: دولت یازدهم و رییس جمهوری نیز در این دیدار مورد خطاب رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفتند و معظم له علاوه بر حمایت از دولت به کارگزاران تاکید کردند که نیروهای مخلص و دلسوز کنار گذاشته نشوند. وی ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در این دیدار همان گونه که شعار دولت در عرصه خارجی و بین المللی و در مقابل دشمنان بر اساس فضای وفق و مدارا است در داخل کشور نیز باید در مقابل منتقدان و گروه های مخالف گرایش دولت این گونه باشد.بزرگواری بیان داشت:سرفصل های بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار به گونه ای بود که تمام کارگزاران در رده های مختلف و جناح های سیاسی مورد خطاب بودند و باید به رهنمودهای معظم له عمل کنند.
کد خبر: ۳۸۶۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
رئیس جمهور: همه از یک خانوادهایم و در عین حال که انتقاد وجود دارد، اما احترام و تعامل با هدف تأمین منافع مردم باید مدنظر همگان باشد
کد خبر: ۳۲۵۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
طاها شریعت: الحمد لله و سلام علی عباده الذین اصطفیسفر نوروزی هاشمی به شمال و جزیره کیش برای گذراندن تعطیلات نوروزی و سپس ملحق شدن حسن روحانی به ایشان و در سوی دیگر سفر رهبری به مناطق عملیاتی شرق کارون و دوبار سرزدن دکتر احمدی نژاد به جنوب و شرکت در مراسم بیت رهبری پیام خاصی را برای ما تداعی می کند. سخنرانی احمدی نژاد در منطقه عملیاتی شرق کارون که در آن گفته بود ما به دنبال این هستیم که پرچم شهدا بالای کاخ سفید به اهتزاز در آید خود به معنای در اولویت قرار داشتن راهبرد استقلال خواهی و ایستادگی در مقابل زور گویان و زیاده خواهان عالم و در راس آنها آمریکاست که البته این روزها کمتر اثری از این راهبرد در مذاکرات دیده می شود.
البته ناگفته نماند که برخی دوستان اصولگرا همچون آقای زاکانی در خوش بینانه ترین حالت هنوز اسیر توهم توطئه هستند و در نوشته ای با تیتر "احمدی نژاد دوباره حزب اللهی شد" مخاطبان خود را به فراموش نکردن انحرافات احمدی نژاد در دو سال آخر تشویق می کند. در این رابطه به آقای زاکانی باید گفت که تفکر احمدی نژاد از جنس تفکر برخی از سیاست بازان نیست که در پی کسب مسئولیت برای تسلط بر قدرت هستند، بلکه احمدی نژاد تنها قدرت را وسیله ای برای خدمت می داند و نیازی به این سیاه بازی های مرسوم بین سیاسیون ندارد که از بس در این کارها تبحر دارند هر کس دیگری را هم که واقعا خالصانه در پی انجام این کارهاست، بازیگر و فریب کار می دانند. متاسفانه برخی ها عادت دارند به قیاس به نفس!
احمدی نژاد آنقدر انقلابی هست که رهبری در وصفش گفت او کسی است که مسیر انقلاب را به ریل اصلیش باز گرداند. پس لطفا کاسه داغ تر از آش نشوید و بیشتر از این آخرتتان را هم خراب نکنید چون یک انحرافی نمی تواند انقلاب را به ریل اصلیش باز گرداند الا اینکه خدایی نکرده انقلاب ما هم انحرافی باشد.
بهتر است برخی ها به جای مطلب نوشتن و یاد آوری روزهای تلخی که برای انقلاب به وجود آوردند و بازگشت عناصر کارگزاران به قوه مجریه را موجب شدند به حرف های رهبری که گفتند مسائل را اصلی و فرعی کنید، توجه کنند. ایشان همین اواخر دولت دهم نیز گفتند دولت های نهم و دهم شعارهای انقلاب را سر دست گرفتند. بهتر است به خاطر تلاش برای تخریب احمدی نژاد در این دو سال آخر در پیش چشم حزب اللهی ها توبه کنید که کارها و صحبت هایتان ناخواسته عمل کردن به حرف آن بیگانه ای بود که گفت باید کاری کنیم تا بودن با احمدی نژاد در ایران ننگ محسوب شود.
حتی بعد از اینکه هاشمی اعتراف کرد که من هشت سال پیش گفتم دولت به انحراف می رود و انحراف وجود داشت، برخی ها دست برنداشتند و امروز مدال افتخار عمل به حرف هاشمی را به سینه دارند. تخریب احمدی نژاد و راهبرد استقلال خواهی حاصل تلاش های مدعیان بصیرت بود، پس حالا نوش جان کنند لذت گفتگو های تلفنی و تعلیقات هسته ای و سبد کالایی و اقتصاد از نوع هاشمی و مذاکرات از نوع ظریف و تحمل مخالفین از نوع روحانی را!
کد خبر: ۳۰۱۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
دولت اعتدال چون در ابتدای راه است این فرصت را دارد که بتواند به مخرج مشترکی از دولت های گذشته دست یابد و پدیدآور یک انقلاب اداری در کشور و پایه گذار فرایند دولت سازی باشد.
کد خبر: ۲۷۰۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
اینجانب بعنوان یک فرهنگی نسل اول انقلاب اسلامی اشاره ای به 6 اهانت در ظرف 6 ماه نموده تا هشداری باشد با اعتدالیون که در دام افراطیون قرار نگیرند که سرانجام مطلوبی را نداشته و شکاف دولت –ملت را ایجاد می نماید.
کد خبر: ۲۶۳۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
در روزهای اخیر برخی از منابع موثق و نزدیک به مراکز خاص نظارتی اعلام کردهاند که سرمایه یکی از وزرای کهنسال دولت نه تنها به حدود هزار میلیارد میرسد بلکه چهار شرکت خارجی هم به نام وی ثبت شده است.به گزارش آوای دنا به نقل از روزنامه جوان، انتقاد به ترکیب کابینه دولت یازدهم از همان عصر۱۳ مرداد ماه که رئیسجمهور در مراسم تحلیف، لیست ۱۸ نفره وزرا را تقدیم مجلس کرد، آغاز شد.انتقاد به اینکه میانگین سنی وزرای پیشنهادی بسیار بالاست، برخی فعالان غائله ۸۸ در بین افراد معرفی شده حضور دارند، گزینش وزرای دولت با نگاه سیاسی و نه نگاه فراجناحی صورت گرفته و بعضاً برای وزارتخانههای استراتژیک افراد کم سابقه یا کم توان را رئیسجمهور انتخاب کرده است.اما نمایندگان مجلس با نگاهی حداقلی به صلاحیت افراد معرفی شده به مجلس به ۱۵تن از آنها رأی اعتماد داده تا هم دولت سریعتر گامهای اثرگذاری برای حل مشکلات و معضلات مردم بردارد و هم رئیس دولت و همکارانش با دلگرمی و فراغ بال به استقبال یک دوره چهار ساله طاقت فرسا بروند.امروز پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از عمر دولت میتوان به راحتی به کارشناسی بودن بسیاری از انتقادات آن روز دلسوزان نظام پی برد و صحه گذاشت که انتصاب برخی افراد به عنوان وزیر نتوانسته تحول و حداقل گشایشی در حوزههای خاص ایجاد کند. به عنوان نمونه میتوان گفت محافظه کاری منبعث از سن بالای برخی از اعضای کابینه نه تنها روحیه تلاش و پویایی را ازآنها گرفته، بلکه خلاقیت و نوآوری را در ارائه خدمات به مردم به صورت کامل با چالش مواجه کرده است یا اینکه افراد مسن پیشنهادی بهتر بود نظرات و آرای خود را در مقام مشاوره به اعضای رسمی دولت انتقال دهند و از این مسیر به پیشبرد امور کشور کمک کنند.وزیر میلیاردی آفت نو برای دولتی هادر کنار انتقادات پررنگ و پردامنه که در طول هفتههای گذشته به کابینه یازدهم وارد بود، امروز نقد تازهتری هم عمومیت پیدا کرده و آن ثروت سرسامآور برخی از وزرای دولت است که به مانند پتکی به پیکره احساسات مردم جامعه ضربه میزند.در روزهای اخیر برخی از منابع موثق و نزدیک به مراکز خاص نظارتی اعلام کردهاند که سرمایه یکی از وزرای کهنسال دولت نه تنها به حدود هزار میلیارد میرسد بلکه چهار شرکت خارجی هم به نام وی ثبت شده است. البته از این دست اخبار مستند در مورد برخی دیگر از وابستگان دولت یازدهم هم کم و بیش در گوش مردم کوچه وخیابان میپیچد و این سؤالات و ابهامات و نگرانیهای تازهتری را برای عموم جامعه بهوجود میآورد. یکی از نگرانیهای بحق جامعه آن است که چطور ممکن است وزیر دولت برآمده از حاکمیت اسلامی از لحاظ اقتصادی در سطح رویایی بوده و از رفاه خیرهکننده برخوردار باشد، بتواند مشکلات معیشتی اقشار فرودست جامعه را- که غالب جمعیت کشور را تشکیل میدهند- درک کرده، متوجه باشد که یک کارگر ساده فصلی برای تأمین نیازهای روزانه افراد تحت تکفلش چه مشقتی میکشد.چطور بخشی از مردم مستضعف و تهیدست جامعه به آینده دولت و حتی کشورشان ناامید و مأیوس نشوند زمانی که میبینند برخی کارگزاران با دردشان بیگانهاند و التفاتی به آنچه مبانی دینشان گفته، ندارند؟چه تضمینی وجود دارد که امثال این سیاستمدار میلیاردر از موقعیت خود سوء استفاده نکرده و زمینه رانتخواری شرکتهای منسوب به خود را فراهم نکند؟به راستی اطرافیان و تیم تصمیمگیر و تصمیمساز اینگونه وزرا را چه افرادی با چه سطح از رفاه اقتصادی تشکیل میدهند و زمینه رشد قارچگونه اشخاصی نظیر شهرام جزایری و بابک زنجانی در طول سالهای اخیر در کشور چقدر به حضور این افراد در عالیترین سطح مدیریتی کشور بر میگردد؟چرا نباید دستگاههای نظارتی و قضایی از این ثروتمندان ثروتاندوز سؤال کنند که این سرمایه حیرتآور را از کجا آوردهاید، تا هم اصل عدم تبعیض افراد در برابر قانون معنا پیداکند و هم مردم، صاحب کارگزار دلسوز و درد آشنا شوند؟کاش رئیسجمهور پاسخ دهد؛ اصلاً نسبت واژه اعتدال با ثروتهای افسانهای یک وزیر دولت اعتدال در چیست، نکند مفهوم اعتدال در نگاه دولتمردان انتخاب افراد فعال در فتنه۸۸ یا اشخاصی با داراییهای سرسامآور است؟مصادیق و معنای مفاهیمی مانند اعتدال و میانهروی را جامعه از کدام فعالیت و عملکرد دولت میتواند برداشت کند؟ منتقدان دیروز محصولی حامیان امروز وزیر میلیاردریادمان نرفته که برخی از مسئولان امروز قوه مجریه به همراه برخی وابستگان طیف تجدیدنظرطلب در ایامی که دولت اصولگرای نهم و دهم روی کار بود با تخریب و تخطئه افرادی مانند صادق محصولی هر تهمت و افترایی را به او نسبت داده و دولت را به باد ناسزا میگرفتند، امروز نه تنها واکنشی نسبت به میلیاردرهای دولت نشان نمیدهند، بلکه از عملکرد خنثی و کم بهره این جماعت حمایت میکنند؛ درحالی که رقم داراییهای افسانهای وزیر ثروتاندوز دولت کنونی اصلاً قابل قیاس با امثال محصولی نبوده و میرود تا کارکرد دولت اعتدال را در طول ماههای آینده اینگونه مصادیق با چالش مواجه کند.طرح «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام» چرا اجرایی نمیشود؟حضور برخی میلیاردرها در سطوح مختلف دولت در حالی نقل محافل خصوصی و عمومی است که طرح «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام» ماههاست در پیچ و خم مجمع تشخیص مصلحت نظام گیر کرده و همچنان اراده مناسبی برای تصویب و به تبع آن عملیاتی کردن آن وجود ندارد. اصل ۱۴۲ قانون اساسی رئیس قوه قضائیه را موظف کرده تا به دارایی رهبری، رئیسجمهور، معاونان وی، وزیران و همسر و فرزندان آنها در قبل و بعد از خدمت رسیدگی کند تا برخلاف حق، افزایش نیافته باشد. این اصل از قانون اساسی یک اصل مترقی و هماهنگ با مبانی فکری مردمسالاری دینی است. در حقیقت از نقطههای پایهای نظام مردمسالارانه اصل نظارت بر کار مسئولان ادارهکننده کشور و مسئولیت سیاسی، قانون یا مالی مقامات حکومتی است. نمایندگان دوره هفتم طرحی را با عنوان «طرح صیانت جامعه در برابر مفاسد اقتصادی» تهیه کردند که براساس آن علاوه بر مسئولان مشمول اصل ۱۴۲ قانون اساسی، معاونان وزرا، مدیران کل، نمایندگان مجلس، قضات دادگستری و مسئولان دفاتر آنان، اعضای شورای نگهبان، رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت، اعضای مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، سفرا، اعضای هیئت مدیره بانکها، استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضای شوراها و خانواده این مسئولان موظف به ارائه سالانه فهرست اموال خود میشدند و در نهایت سازمان بازرسی نیز ضمن بررسی صورت این اموال تغییرات سالیانه آن را به اطلاع همگان میرساند.این طرح بعدها به طرح «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران» تغییر نام داد، اما محتوای آن همچنان تغییری نکرد.در واقع این طرح که از مجلس هفتم کلید خورد، به مجلس هشتم و نهم هم رسید و سرنوشتی پر فراز و نشیب پیدا کرد و بهعنوان یکی از آخرین طرحهای مجلس هشتم، برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد اما هنوز نتیجهای برایش تعیین نشده است.اگرچه قانون، مسئولان ارشد کشور را از جمله وزرا موظف کرده تا اموال و داراییهای خود را قبل ازمسئولیت وبعد از مسئولیت به مراجع ذی صلاح اعلام کند اما انتظار از نهادهای نظارتی وقضایی آن است تا با بررسی دقیق و کارشناسی و بدون درنظر گرفتن جایگاه اجتماعی افراد به داراییهای خیره کننده اشخاص خاصی که تنها وظیفه آنها خدمت به مردم بوده نه چیز دیگری رسیدگی کرده و آن را به اطلاع جامعه برساند.نگاه امام علی وحضرت امام در مورد کارگزارانبد نیست رئیس دولت اعتدال به افکارعمومی پاسخ دهند که ثروتهای افسانهای برخی از همکاران سالخورده وکهنسالش از چه طریقی کسب شده و چطور ممکن است این افراد موقعیت و شرایط اقتصادی و معیشتی اکثریت جامعه را درک کنند و چقدر قدرت کارایی در دولت دارند؟رئیس دولت اعتدال کاش بیان کند که انتخاب اینگونه افراد چه نسبتی با سیره امیرالمومنین دارد که چنین توصیه میکند: « خداوند مرا پیشوای خلقش قرار داده و بر من واجب کرده است که در باره خودم و خوراک و پوشاکم مانند مردمان ناتوان عمل کنم تا اینکه فقیر به سیره فقیرانه من تأسی کند و ثروتمند به وسیله ثروتش سرکشی و طغیان نکند.»مفید است تا جناب روحانی و همکارانش نظر حضرت امام را در مورد مسئولان نظام اسلامی مبنی بر: « آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم... آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند ـ خدای نخواسته ـ و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم ما در طول مشروطیت از این کاخ نشینها خیلی صدمه خوردیم، مجلسهای ما مملو از کاخنشین بود و در بینشان معدودی بودند که از آن کوخنشینها بودند...» مرور و در انتخاب وزرای میلیاردر تجدیدنظر کنند تا مردم بتوانند نسبتهای حداقلی میان شعارهای دولت تا میدان عمل دولتمردان را پیدا کنند.
کد خبر: ۲۴۶۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه انسجام قانون یکی از اصول بایسته در وضع قانون است، گفت: متاسفانه لباس قانونی کشور لباسی مندرس، ناموزون و ناکارآمد است
کد خبر: ۲۴۴۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
با اطمینان به توانمندی مجلس شورای اسلامی، توقع آن است که تکیه گاهی برای جناب آقای دکتر حسن روحانی باشد و افق های آینده روشنی را با اعتماد به دولت، تصویب قوانین راه گشا، نظارت همراه با همراهی و همدلی، ترسیم نمایید!
کد خبر: ۲۳۹۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
بنده اگر جای آقای حجاریان بودم به جای اینکه به دنبال این تز و اصلاح امور از طریق انحلال مجلس باشم، سعی میکردم نظارت استصوابی را از شورای نگهبان سلب کنم!
کد خبر: ۲۳۹۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
بسیاری از سیاستمدارن ایرانی به ویژه روسای جمهور دارای عادتهای فراوانی هستند.آوای دنا:در این صدوچند روزی که از دولت روحانی سپری میشود، در کنار تمام فعالیتهای خوب و بد دولت یازدهم، چیزی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، خندههای رئیس جمهور ایران است. حسن روحانی طی این چهارماه در تمام کنفرانسهای خبری، سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس و مردم، در دیدار با دانشجویان و در گفتوگوهای تلویزیونی همیشه و همیشه با چهره خندان روبروی مخاطبان خود ایستاده است.خندههای رئیس جمهور طرفداران فراوانی بین مردم ایران دارد. بسیاری روحانی را رئیس جمهور خندان ایران میدانند. یکی دیگر از کارهایی که روحانی زیاد انجام میدهد و تقریبا برای او عادت شده است، تنظیم عبا تو سط دو دوست بر دوش خود است. نگاه کردن با دقت به سخنرانی و رفتار روحانی میتوانید این دو ویژگی روحانی و عادت او را به خوبی مشاهده کنید. روحانی تنها رئیس جمهوری از ایران نیست، که عادتهای رفتاری خاص خود را دارد بلکه هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد نیز ویژگیهای رفتاری مخصوص به خود را دارند که برخی از آنان در جامعه ایران نهادینه شده است.
هاشمی رفسنجانی، چهارمین رئیس جمهور ایران که بعد از ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی راهی قوه مجریه شد همیشه از همان روزهای اول انقلاب یک تسبیح و یک انگشتر را با خود همراه داشت. او در تمام سخنرانیهای خود همیشه یک تسبیح شاه مقصود را دست به دست میکند و دست راست و انگشت کوچک او نیز میزیان انگشتر حرز است. دیگر عادت رفتاری رئیس جمهور پیشین ایران، نشستنهای ویژه او بر صندلی است. هاشمی رفسنجانی به ویژه در زمان ریاست جمهوری و دیدارهای دیپلماتیک، در هنگان نشستن یک پای خود را کمی از روی زمین بلند میکرد و در همین حالت کف کفش های هاشمی مشخص میشد. بسیار از مشاوران آیتالله به او بارها و بارها در مورد تذکر داده بودند، که موجب آن شد، که دیگر در عکسهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمتر شاهد چنین رفتاری باشیم. خاتمی رئیس دولت اصلاحان نیز عادتهای رفتاری خاص خود را دارد. او که به سید خندان معروف است از جمله سیاستمداران ایرانی است که خنده جز در مواقعی از لبان او پاک نمیشود و در این زمینه شباهت فراوانی به رئیس جمهور روحانی دارد. پنجمین رئیس جمهور ایران،عادت خاص دیگری نیز دارد و آنهم استفاده بی شمار از دستان است. در بسیاری از عکسها خاتمی را با دستی بر صورت و یا دستهای گره کرده مشاهده میکنید. یکی دیگر از کارهایی که خاتمی به ویژه در سخنرانیهای خود انجام میداد، حرکت دادن عمامه بود. این حرکت بیشتر در حالتی اتفاق میافتاد که خاتمی با هیجان و عصبانیت سخنرانی میکرد. احمدی نژاد، دیگر رئیس جمهور ایران نیز ویژگیهای منحصر به فرد خود را داشت، عادتهای که او را به انسانی منحصر به فرد تبدیل کرد. اولین ویژگی، نوع ادبیات و سخن گفتن رئیس جمهور پیشین ایران است. تاخیر در کلام و ادبیات سوالی بارزترین این ادبیات ها بود. دست بلند کردن و نشان دادن عدد پیروزی دیگر حکرت محبوب احمدی نژاد بود که در میان مردم به ویژه مخاطبان غیر ایرانی، احمدی نژاد از محبوبیت فراوانی برخور دار بود. حرکت عضلات صورت در هنگام گفتوگوهای رسانهای و یا در جلسات دولت از تیکهای معروف رئیس جمهور پیشین ایران است.خندههای عصبی شهردار سابق تهران، و حرکت مداوم دستها و به هم مالیدن آنان در مناظرههای انتخاباتی و کنفرانسهای خبری که بیانگر نارضایتی رئیس جمهور پیشین از شرایط بود، دیگر عادتهای احمدی نژاد بود که در اهالی رسانه ماندگار شد. بسیاری دیگر از سیاستمدارن ایرانی نیز، دارای تیکهای بسیاری هستند و با کمی دقت در تصاویر و سخنرانیهای آنان میتوانید به این ویژگیهای پی ببرید.
منبع/نامه نیوز
کد خبر: ۲۳۷۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
قانون اساسی نیازی به اصلاحات ندارد؛ اگر به قول آقای حجاریان ناهماهنگی پیش آمد، مشکل با انحلال دولت توسط مجلس حل خواهد شد. در این صورت مجلس با اختیار قانونی خود، دولت را منحل خواهد کرد تا انتخابات ریاستجمهوری مجدد برگزار شود
کد خبر: ۲۳۷۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
از آنجائیکه وظیفه اصلی نماینده مجلس قانونگذاری است و نظارت، بنابراین پر بیراهه نیست انتظار داشته باشیم ، نماینده با ابزار این حرفه که همانا اشراف بر قوانین و رموز آن است، آشنائی لازم را داشته باشد
کد خبر: ۱۹۶۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
همان طور که در شعارهای انتخاباتی خود گفتم دولت آینده، دولت فراجناحی خواهد بود؛ در دولت آینده استفاده از اعتدالگرایان، اصلاح طلبان، اصولگرایان محدودیت نخواهد داشت.به گزارش پایگاه آوای دنا؛ حجتالاسلام دکترحسن روحانی رئیسجمهور منتخب مردم در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در اولین نشست خبری خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به اصحاب رسانه اظهار داشت: لازم می دانم از ملت بزرگ و هوشمند ایران به خاطر خلق این روزهای به یادماندنی در تاریخ این کشور تشکر کنم.روحانی با بیان اینکه این فقط یک انتخابات و حضور نبود بلکه اعلام اعتماد و مشارکت فعال و آغاز فصل نو بود تصریح کرد: همه میگفتند غصهها به سر آمده و مردم پای صندوق شرایط نوینی را خلق کرده اند و پس از اعلام نتیجه انتخابات همه پیروز بودند.*اولین قفل با کلید من گشوده شدوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه شما نماد انتخاباتی خود را «کلید» معرفی کردید بنابراین اولین قفلی که کلید شما خواهد گشود چه قفلی است گفت: اولین قفل باز شد که آن قفل نیز مسئله سرمایه اجتماعی بود که مهمترین سرمایه به شمار میآید و سرمایه اجتماعی با مشارکت گسترده مردم ارتقا یافت و شادمانی سراسری مردم نیز نشان داد که ایران باز هم برترین است.*رئیسجمهور منتخب ملت در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه ویژه نابینایان که پرسید من احمدینژادی هستم و به خاطر حفظ نظام و ایران و سربلندی کشورمان و توصیه مقام عظمای ولایت، پا به رکاب دولت شما تلاش خواهم کرد، شنیدهها حاکی از این است که شما میخواهید مدیران شایسته دولت دهم را درو کنید، آیا شما از آنان استفاده میکنید؟ توضیح داد: ما گفتیم کلید داریم داس نداریم. در دولت آینده کارآمدی و شایستهسالاری را مد نظر قرار خواهیم داد؛ همه آن عزیزانی که در این 8 سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند، در برابر آنان تواضع و احترام میکنم و از آنان استفاده خواهم کرد البته اگر کسی اتوبوسی آمده باشد و بدون بلیت آمده باشد، آن فرد خودش بلیت نگرفته است.وی اضافه کرد: امیدوارم از همه مدیران شایسته در دولت آینده استفاده شود، این قول را هم میدهم که به سهم خودم اجازه نخواهم داد در دولت آینده به کسی توهین شود یا به کسی تهمت زده شود. انشاءالله اخلاق، برادری، محبت در این کشور مستقر خواهد شد و فقط با برادری و محبت و یگانگی است که میشود کشور را پیش برد.روحانی ادامه داد: ما در داخل کشور در ابتدا باید تلاش کنیم اگر کسی فاصله گرفته او را جذب کنیم. جذب، اولین قدم ماست، مردم ما خیلی خوب هستند، ممکن است استثناهایی هم در گوشه و کنار باشد ولی ملت، دوست نظام و انقلابند، زیر خیمه ولایت، ایرانیت و اسلامیت هستند.*دولت آینده دولتی فراجناحی و شایسته سالار خواهد بودخبرنگاری از روحانی پرسید آیا در کابینهاش از اصولگرایان استفاده خواهد کرد یا خیر که وی توضیح داد: همان طور که در شعارهای انتخاباتی خود گفتم دولت آینده، دولت فراجناحی خواهد بود؛ در دولت آینده استفاده از اعتدالگرایان، اصلاح طلبان، اصولگرایان محدودیت نخواهد داشت.نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه واژه دولت ائتلافی رانمیپسندد گفت که دولتش فراجناحی و شایسته سالار خواهد بود.*دولت آینده از حقوق ملت ایران کوتاه نخواهد آمدروحانی تاکید کرد:همه باید بدانند دولت آینده از حقوق حقه ملت ایران کوتاه نخواهد آمد.روحانی در پاسخ به سوال روزنامه اصلاحطلب اعتماد مبنی بر اینکه یکی از مسائلی که مطرح کردید، این بود که فضای امنیتی را به فضای سیاسی تبدیل می کنید که یک مصداق جدی برای این مسئله رفع محدودیت از بعضی چهرههای سیاسی است، در این زمینه چه برنامهای دارید، اظهار داشت: فضا را خود مردم عوض کردند؛ قرار بود قبلا دولت فضا را فضای دوستی، تعامل و فرهنگی کند که این روزها مردم فضا را کاملا عوض کردند.وی اضافه کرد: در خیلی از امور نباید عجله کنیم و باید به زمان واگذار کرد. بسیاری از امور کار یک رئیس جمهور و قوه مجریه به تنهایی نیست، سه قوه باید با یکدیگر کار کنند، تلاش کنند ولی کاملا امیدوارم فضا تغییر کند و بسیاری از خواسته هایی که مدنظر است زمینه تحققش آماده خواهد شد.رئیسجمهور منتخب مردم در پاسخ به این سوال که آیا قول میدهید این مطالبه را پیگیری کنید، یادآور شد: پس اینهایی که گفتیم چه بود؟
کد خبر: ۱۷۵۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
آقایان داوطلبی که در صدا و سیما برنامه دارند، وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید مراقب باشند که خدایی نکرده برای جلب توجه مردم، هر حرف خلاف واقعی را بر دهان نیاورند.
کد خبر: ۱۶۷۹ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
نماینده مردم تهران با انتقاد از کاهش بودجه هدفمندی یارانه ها توسط مجلس گفت: برخورد سیاسی با این طرح موجب کنار گذاشته شدن آن در بودجه سال 92 شده است. آوای دنا/ 'مهدی کوچک زاده' در جلسه علنی عصر چهارشنبه مجلس با انتقاد از کاهش بودجه هدفمندی یارانه ها توسط مجلس گفت: برخورد سیاسی با این طرح موجب کنار گذاشته شدن آن در بودجه سال 92 شده است.
به گفته کوچک زاده،سخنگوی کمیسیون تلفیق تصمیم گیری در مورد اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را منوط به نظر موافق دولت بعدی اعلام کرده است .همچنین 'کمال الدین پیرموذن' نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکری با استناد به ماده 55 آیین نامه داخلی مجلس گفت : دولت باید پرداخت های ارزی را در لایحه بودجه ارایه می کرد.لاریجانی در پاسخ به پیر موذن گفت: ماده 55 آیین نامه وظایف کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات را خاطر نشان می کند، که ربطی به تذکر شما نداشت.وی افزود: اصل 55 قانون اساسی دیوان محاسبات به همه حساب ها رسیدگی می کند که به این بند مربوط نبود.
در ادامه ' ایرج عبدی' نماینده مردم خرم آباد نیز در تذکری دیگری با اشاره به بند و ماده 7 قانون هدفمندی یارانه ها و هم برنامه پنج ساله گفت: درآمد 50 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها کافی نیست و به بیمه بازنشستگی نمی رسد.
به گزارش ایرنا لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده نیز گفت: 10 درصد از بودجه هدفمندی یارانه ها معادل پنج هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و سلامت و 42 هزار میلیارد تومان نیز به صورت نقدی پرداخت می شود بنابراین امکان تامین آن وجود داشته و مشکلی ایجاد نمی شود.
'هادی قوامی' نماینده مردم اسفراین در مجلس نیز در تذکری اظهار داشت: با بودجه مصوب هدفمندی یارانه ها سهم تولید و بهداشت داده نمی شود.وی با بیان اینکه40درصدقیمت ها افزایش کرده اما سهم خانوارها تغییر نکرده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ها مبلغ 45 هزار تومان پرداختی به هر فرد در سال 1392 معادل 15 هزار تومان در سال 1389 است.
لاریجانی در پاسخ به این نماینده گفت: تذکر شما باید قانونی باشد.رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:پیشنهاد افزایش بودجه هدفمندی یارانه ها به 80 هزار میلیارد تومان تنها 26 رای را کسب کرد.وی افزود: قیمت حامل های انرژی باید افزایش می یافت که نمایندگان آن را به مصلحت ندانستند.
نماینده مردم تهران در مجلس نیز در تذکری با استناد به ماده 184 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: براساس آیین نامه داخلی مجلس پس از تصویب کلیات مجلس وارد بررسی جزئیات میشود.«علیرضا محجوب» با تاکید بر اینکه بنده قصد مناقشه کلامی ندارم، ادامه داد: یک پیشنهاد حذف داشتم.وی افزود : شاید این پیشنهاد مقبول مجلس هم نباشد.
محجوب در ادامه تذکر خود گفت : حق طرح مسایل از سوی نمایندگان در همه جای آیین نامه وجود دارد اما به ما اجازه داده نشده که پیشنهادمان را مطرح کنیم.وی خطاب به هیات رییسه گفت: حتی حاضر نشدید دفاعیات ما را بشنوید.
لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ماده184 مربوط به بررسی برنامه است و ما الان بودجه را بررسی میکنیم.
'قاسم جعفری'نماینده مردم بجنورد در مجلس نیز در تذکری با انتقاد از اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: رییس قوه مجریه هر فردی که باشد باید قانون را رعایت کند.سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرده بود که دولت بعدی شاید قانون هدفمندی یارانه ها را قبول نداشته باشد.
وی در ادامه با یاد آوری فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: همه باید قانون را رعایت کنند.لاریجانی در پاسخ به این نماینده گفت: منظور سخنگوی کمیسیون تلفیق این بود که شاید دولت جدید در مورد نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها طرح جدیدی داشته باشد.
منبع/شبکه ایران
کد خبر: ۱۶۳۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۲۶