« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کهگیلویه و بویراحمد
جمعی از مقامات و شخصیت های سیاسی در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله آ میر احمد تقوی، روحانی سرشناس استان کهگیلویه و بویراحمدرا تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،در پی در گذشت آیت‌الله آمیر احمد تقوی،جمعی از مقامات و شخصیت های سیاسی کشور و  کهگیلویه و بویراحمد در پیامهای جداگانه ای  در گذشت این عالم ربانی را به خانواده ایشان ،جامعه روحانیت و مردم شریف کهگیلویه و استان تسلیت عرض نمودند.


غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت

در بخشی از پیام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آمده است: مطلع شدم عالم وارسته، روحانی زاهد، فخر سادات، سیدخوش سخن، متقی ساده زیست کسی که خدا ترس بود و پناهگاه مردم مظلوم و محروم کهگیلویه بود حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی دارفانی را وداع گفت.

مصیبت وارده را به سادات جلیل القدر و خاندان محترم و بالاخص فرزندان وارسته و گرامیشان تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس دفترنظارت وبازرسی انتخابات کهگیلویه وبویراحمد

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة، لا یسدها شیء الی یوم القیامة
خبر ارتحال عالم ربانی حضرت ایت الله آمیراحمدتقوی مقدم باعث تاسف وتالم فراوان گردید.

آن شخصیت بزرگ و الهی سراسرعمرشریف وطولانی وپربرکت خود را در راه اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه وحمایت ازفقرا و محرومین سپری کرد و با تاسیس و اداره حوزه علمیه وتربیت شاگردان برجسته نقش زیادی درترویج دین در منطقه جنوب داشت.

فقدان این عالم بزرگ و معنوی رابه مردم ولایت مدار استان وهمه ارادتمندان و شاگردان و فامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات بالاخص سادات رضاتوفیقی و مخصوصا فرزندان ایشان خاصه حضرت حجه الاسلام والمسلمین آسیدحسین تقوی و دکترسید مصطفی تقوی تسلیت عرض نموده و برای آنها صبر و اجرالهی و برای آن عالم ربانی علو درجه ،رحمت ومفغرت الهی خواهانم.

خداوند روحش را با اجداد طاهرینش محشور نماید.

خرم روز/رئیس دفترنظارت وبازرسی انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه
ارتحال عالم ربانی ، روحانی وارسته ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید میراحمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان گردید .

ایشان از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است .

این فقیه وارسته ، عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء و تعالی نام بلند اسلام ، آموزه های دینی و اسلامی ، مکتب اهل بیت ( علیهم السلام) و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود و شاگردان و علاقمندان فراوانی از فیض وجودی و نورانیت خود بهره مند نمود.

اینجانب ، این مصیبت را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، بیت معظم ایشان ، حوزه های علمیه استان و شهرستان کهگیلویه ، شاگردان، مریدان ، علاقمندان و ارادتمندان ایشان و همه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده ، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم ربانی ، رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد/سرتیپ دوم پاسدار مهدی انصاری

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد

انا​لله و انا الیه راجعون»انا​لله و انا الیه راجعون»

خبر ارتحال عالم جلیل القدر، آقا میر احمد تقوی موجب تاثر و تالم گردید.

​خدمات آن عالم وارسته به کهگیلویه بر کسی پوشیده نیست و خاطره ای ماندگار از ایشان باقی خواهد گذاشت.

​این ضایعه را به جامعه روحانیت، مردم شریف و مومن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات آن مرحوم را مسئلت می نمایم.

محمد حسین نصیری راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان​


 فرماندار کهگیلویه

انا لله و انا الیه الراجعون
ارتحال عالم ربانی فقیه وارسته مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین امیر احمد تقوی که در عین ساده زیستی حیات پر برکت خود را صرف هدایت ،ترویج فرهنگ اسلامی ،خدمت به مردم شریف کهگیلویه نمود موجب تاثر و تالم خاطر گردید.

اینجانب رحلت ان عالم و فقیه فاضل را به اراتمندان ،روحانیت معزز،حوزه های علمیه،مردم شریف شهرستان کهگیلویه و بازماندگان و وابستگان ایشان تسلیت عرض نموده ؛علو درجات و رحمت واسعه الهی برای ان فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

علیرضا اتابک /فرماندار شهرستان کهگیلویه

 دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان لنده

انالله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص):اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

ارتحال ملکوتی عالم وارسته و زاهد صادق پدر معنوی کهگیلویه بزرگ حضرت حجت الاسلام و المسلمین؛آمیر احمد تقوی که عمر با برکت خویش رادر راه سلوک حضرت دوست و تهذیب و پاکسازی جامعه اسلامی به هدایت و ارشاد مردم سپری نموده است ،ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه‌های علمیه دلسوختگان و دلباختگان طریق حقیقت خواهد بود .

فقدان این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر ، مقام عظمای ولایت ، بیت شریف و فرزندان گرانقدر و عموم مردم متدین و ارادتمندان تسلیت عرض می نمائیم .

خداوند متعال روح انسان کامل را غریق دریای بیکران خویش گرداند.

 آهنجان/دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان لنده

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
خانواده معزز تقوی؛

خبر درگذشت پدری وارسته و جلیل القدر همچون ضربه ای مهیب بر سر مردمان متدین این دیار و بخصوص مردم شریف کهگیلویه بزرگ فرود آمد و همه را در غم و ماتم فروبرد.جایگاه این روحانی بزرگ و مصلح خیر اندیش در تاریخ معاصر این استان یگانه و کم نظیر است و به همین سبب خلاء فقدانش هميشه همراه مردم خواهد بود ولي ياد و آموزه های انسانی و خیرخواهانه حضرت حجه السلام "آمیر احمد تقوی" همیشه چراغ راه مردم متدین و جامعه مذهبی این دیار خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت به شما و همه خانواده های وابسته و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد ،از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می داریم.

امید که به پاداش لحظه لحظه ی خیرخواهی ها و بزرگ منشی های آن مرد بزرگ از دریچه ی لطف حضرت حق، انوار شکیبایی و رحمت و نیک روزی بر زندگیتان سایه گستر باشد.

دکتر پرویز یزدان پناه/سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج

شهردار لنده

*انا للّە و انّا الیە راجعون*

 درگذشت عالم ربانی و بزرگوار مرحوم "حضرت حجت الاسلام والمسلمين آميراحمد تقوی" موجب تاثر و تالم واندوه مردم شریف استان گردید

این مردبزرگ متدین و وارسته در طول عمر بابرکت  و پربار خویش با نیک نامی و مردم داری منشا اثرات خیر و خدمات فراوان بودند.

از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم علو درجات الهی را مسئلت نموده و برای بیت شریف آن عالم بزرگوار صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

مختار مشهدی زاده شهردار لنده

سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إذا ماتَ‌ العالِمُ‌ ثُلِمَ‌ فِي الإِسلامِ‌ ثُلمَةٌ‌ لا يَسُدُّها شَيءٌ إلى يَومِ‌ القِيامَةِ‌

آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی  و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.

 ایشان عمر پرثمری را به تربیت نفوس، تهذیب نفس و ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) صرف نمود. امید است ثمره این تلاش ها باقیات صالحات ارزشمندی برای آن فقیه بزرگوار باشد.

 سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) ،عموم مردم متدین و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ حوزه های علمیه ؛ شاگردان ؛ ارادتمندان ؛  و همه وابستگان بالاخص به فرزندان مکرم ایشان  تسلیت عرض نموده و  از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می نماید.

روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

اداره ارشاد اسلامی شهرستان لنده

آنا لله و آنا الیه راجعون
اولین خبر پنج شنبه بیست و چهارم مرداماه یکهزارو سیصدو نود وهشت خو رشیدی نشان از رجعت عالمی فرزانه داشت.خبر درگذشت عالم ربانی زنده یاد حجت الاسلام آ میر احمد تقوی تمام فضای حقیقی و مجازی را پر کرده بود.و این ،نشان از سنگینی خبر بود.اینجانب این مصیبت عظیم را به همه مسلمانان به ویژه هم استانی های عزیز تسلیت عرض مینمایم برای آن عزیز سفر کرده آرزوی غفران الهی و برای بازماندگان صبر بر مصیبت را از خداوند منان خواستارم.

اسماعیل زارعی،ریبس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده

اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده

انا لله و انا الیه راجعون
در نهایت تالم و تاثر خبردار شدیم که جامعه روحانیت مبارز و مردم شریف استان کهگیلویه و بویر احمد روحانی صادق و مردمی،  ساده زیست ، مبارز انقلابی و خدوم خود را از دست داد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی عمر گهر بار خویش را خالصانه و متعهدانه در مسیر حق و حقیقت و دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب و تربیت و خدمتگذاری فرزندان این دیار سپری نمود.

اداره آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی شهرستان لنده رحلت این روحانی بزرگوار را به جامعه روحانیت و قاطبه مردم متدین و انقلابی استان کهگیلویه و بویر احمد تسلیت گفته و ضمن ابراز همدردی با بیت مکرم آن مرحوم ،از خداوند منان برای این عالم جلیل القدر علو درجات و برای بازماندگان صبری جزیل مسئلت می نماییم . روحش شاد و یادش گرامی باد.

علی جاویدان /رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده

اداره بهزیستی شهرستان لنده

انا لله و انا الیه الراجعون،
با کمال تاسف و تاثر فراوان خبر درگذشت عالم ربانی و جلیل القدر حاج میر احمد تقوی مقدم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را در غم و اندوه فرو برد ، مقام علمی و پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوی و اخلاص این بزرگوار و وفاداری و تعهد اسلامی و اجتماعی شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود،فقدان این عالم والا مقام و خدمات با ارزش ایشان به مردم استان در همه زمینه ها خصوصا به طلاب و حوزه بر هیچکس پوشیده نیست و برای همیشه در اذهان جامعه باقی خواهد ماند،بدینوسیله ضمن تسلیت به محضر مردم فهیم کهگیلویه بزرگ ،خانواده گرامی ایشان ، روحانیون معزز و عموم مردم فهیم استان،از خداوند منان برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صحت و سلامتی و صبر جمیل آرزومندم.

نورعلی کاظمی/اداره بهزیستی شهرستان لنده

روابط عمومی-بنیاد علوی دفتر لنده

و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ
ارتحال عالم ربانی، مجاهد وارسته  هدایت گر و سالک الی الله حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی رضوان الله علیه که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج و اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی و تربیت شاگردان صالح در مکتب امام صادق نموده ، موجب تاثر و تالم فراوان شد.

رحلت آن عالم وارسته را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه و آحاد مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد که سال‌ها از ارشاد های دلسوزانه وی بهره‌مند بودند و بالاخص بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرده، رحمت واسعه الهی برای آن پدر معنوی و دلسوز مردم شریف کهگیلویه را از خداوند بزرگ مسئلت داریم.

بخشدار موگرمون

 بسم الله الرحمن الرحیم
و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ 

خبر درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله العظمی آمیر احمد تقوی این استاد وارسته اخلاق و مجاهد نستوه و رزمنده دفاع مقدس که عمر با برکت خود را صرف تربیت جوانان و ترویج و تبلیغ معارف اسلامی در نهایت ساده زیستی و تواضع مصروف کرده موجب تالم و تاثر فراوان شد.

رحلت جانکاه این سید جلیل القدر و عالم وارسته را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، شاگردان ایشان و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص بیت معظم ایشان تسلیت عرض می کنم .

موسی محتشم بخشدار موگرمون لنده

مدیرکل شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان خوزستان

 قال رسول الله (ص):اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

 ارتحال جانگداز عالم ربانی فاضل صمدانی سالک عارف مرحوم آیت الله آمیر احمد تقوی المقدم مرجع دینی و اجتماعی مردم شریف استان کهکیلویه و بویر احمد و پدر معنوی طلاب و روحانیون را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم بصیر و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب و به طلاب و روحانیون استان و به بیت شریف و رفیع ایشان و به سادات رضا توفیق تسلیت عرض نموده و برای آن روح مطهر و نفس زکیه علو درجات الهی وحشر با ائمه اطهار علیهم السلام رو از خداوند کریم مسئلت دارم.

  سید لطف الله سپهر/مدیرکل شورای هماهنگی خوزستان و مشاوره استاندار خوزستان

نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

 «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة، لا یسدها شیء الی یوم القیامة»

خبر ارتحال عالم وارسته و ربانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید میر احمد تقوی(ره) موجی از غم و اندوه را بر خطه جنوب بالاخص استان کهگیلویه و بویراحمد و رهروان علم و اخلاق و حوزه های علمیه مستولی نمود و موجبات تألم و تأثر فراوان گردید.

آن عالم دینی در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات فراوانی از قبیل:  ترویج و تبیین دین مبین اسلام، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین، حمایت و مساعدت در تأسیس مساجد و حسینیه ها به ویژه حوزه علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین و اخلاق بوده است که ان شاءالله به عنوان باقیات و صالحات نزد خدای متعال محفوظ هستند.
 
اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، عروج ملکوتی آن عالم دینی و شخصیت وارسته و ممتاز را به حضور عموم مردم، خاصه طلاب و روحانیت و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

برای آن عالم به معبود پیوسته هم نشینی با اولیاء الله و علو درجات را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

عدل هاشمی پور
نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی

فرماندار لنده

انا لله و انا الیه راجعون
در کمال احترام به روح بلند و ملکوتی حضرت آیت الله آ میر احمد تقوی (ره) از سلاله پاک و مطهر ائمه اطهار(س) درود می فرستم.

رحلت این انسان کامل، بزرگ مصلح اجتماعی، کنشگر پیشتاز عرصه فرهنگی، عالم ربانی، فرهیخته و فرزانه ، روحانی متواضع ، شجاع، مردمی و ساده زیست ، متنفذ فاضل و متقی  حضرت آیت الله العظمی آمیراحمد تقوی (ره)  را به تمامی اقشار مردم شریف و قدردان استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه اهالی شهرستان های کهگیلویه بزرگ و علی الخصوص بازماندگان این روحانی جلیل القدر تسلیت و تعزیت عرض نموده و از ایزد منان آرزوی مغفرت برای این عزیز سفر کرده، حشر با اجداد طاهرینش و صبر و شکیبایی برای سایر بازماندگان مسئلت دارم.

    سید خدادوست موسوی/  فرماندار لنده

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده
بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت حضرت آیت‌الله میر احمد تقوی مقدم، عالم پرتلاش و موسس حوزه علمیه دهدشت، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این روحانی پرتلاش و مردمی که از جمله پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) در جنوب بود، با حضور در صحنه های مختلف، در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با ضد انقلاب، نقشی موثر ایفا کرد.

اینجانب این ضایعه را محضر مردم جنوب، حوزه‌های علمیه و به‏ ویژه مردم قدرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد  و بیت مکرم ایشان تسلیت می‏گویم و از درگاه خداوند متعال، برای آن فقید رحمت واسعه و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

امرالله خانی/مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده

شورای اسلامی شهرستان لنده

قال رسول الله (ص)

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پرکند.

 ارتحال جانگداز عالم ربانی،روحانی جلیل القدر ومردمی ،ساده زیست وصلح طلب ، مجاهدفی سبیل الله  مرحوم آیت الله آمیر احمد تقوی المقدم مرجع دینی و اجتماعی مردم شریف استان کهکیلویه و بویر احمد و پدر معنوی طلاب و روحانیون را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم  ولایمتدارو نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد  و به طلاب و روحانیون استان و به بیت شریف ایشان و سادات رضا توفیق تسلیت عرض مینمایم و از همه آحاد مردم  ‌شهرستان لنده دعوت مینمایم که باشرکت درمراسم تشییع وتدفین وختم قدرشناسی خود را اززحمات و مجاهدات  آمیراحمد تقوی  به منصه ظهور برسانند .

حاجتی شریعتی فر ریئس شورای اسلامی شهرستان لنده

شورای شهر لنده

انا لله وانا الیه راجعون

روح بلند ملکوتی عالم ربانی حضرت حجت الاسلام جناب آقای آ  میراحمد تقوی به ملکوت اعلی پیوست ضمن عرض تسلییت به خاندان تقوی وسادات محترم رضاتوفیق  وایلات مختلف استان کهگلویه وبویراحمد وخوزستان ازخداوند منان برای آن عزیز سفرکرده علودرجات وبرای بازماندگان صبروشکیبایی مسئلت داریم.

عزیزالله شریفی / رئیس شورای شهر لنده

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ. محاسن ،ج۱،ص۲۳۳
هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود. ( امام علی علیه السلام)

با نهایت تاثر و تاسف خبر درگذشت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید میر احمد تقوی واصل و موجب تالم خاطر فراوان گردید.مجاهدی که عمر سراسر خیر و برکت خود را در راه اعتلای فرهنگ و دین مبین اسلام سپری نمود و تا واپسین لحظات نیز از ترویج و توسعه فرهنگ ناب اسلام فروگذار نکرد .

بی شک خدمات ارزنده این عالم جلیل القدر و پدر بزرگوارشان ، مایه مباهات و یقینا برای همیشه نزد مردم قدرشناس استان و خصوصا مردم فهیم شهرستان کهگیلویه باقی خواهد ماند. زندگانی باصفا و مردمی و سرشار از خلوص و معنویت ایشان الگوی بزرگی برای دینداران، طلاب و پیروان اهل بیت خواهد بود.

این جانب از طرف خود و کلیه امدادگران کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه استان، این ضایعه دردناک را خدمت حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه ، رهبر معظم انقلاب، علمای وارسته و مردم شهید پرور و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین بیت و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده،از پروردگار متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و برای خانواده محترم و معزز ایشان و همچنین خانواده بزرگ سادات صبر جزیل مسئلت می نمایم.

قباد مبشری
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان کهگیلویه و بویراحمد

کمیته امدادمنطقه یک یاسوج

انا لله وانا الیه راجعون
خبردرگذشت پدر معنوی عالم ربانی و جلیل القدر،روحانی ساده زیست سید بزرگوارحجة السلام والمسلمین آمیر احمد تقوی رااز طرف خود وبه نیابت از همکاران امدادگر ازصمیم قلب تسلیت وتعزیت عرض می کنم ،خداوند متعال روح پاک آن فقید سعید را با مولایش امام علی (ع) محشور نماید وبه بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

مصیب حیدری رئیس کمیته امدادمنطقه یک یاسوج

مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه علمیه قم

انالله و اناالیه راجعون
جناب حجه‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی تقوی
جناب آقای دکتر سید مصطفی تقوی
مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه علمیه قم

فقدان جانسوز و گداز عالم وارسته آیت‌الله آمیراحمد تقوی موجب تألم و تأثر خاطر فراوان گردید.

این عالم ربانی که عمر بابرکت خویش را با بهره‌گیری از محضر رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مراجع و آیات عظام در نجف اشرف، صرف تحصیل علم و دین نمود و با تعلیم و تعلم شاگردان متعدد، خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع ارائه کردند، همواره و در همه حال در مسیر تقوی، ساده‌زیستی، حفظ بیت‌المال و طهارت نفس گام برداشتند و اینجانب به عنوان فرزند کوچکی از استان کهگیلویه و بویراحمد همواره به داشتن چنین پشتوانه معنوی ارزشمندی مفتخر بوده‌ام.

در کمال تأسف درگذشت این عالم ربانی و مبارز راستین مسیر انقلاب اسلامی در عرصه علم و ایمان که مجاهدت‌های ایشان همواره در ذهن و دلمان به یادگار خواهد ماند را به رهبر معظم انقلاب (دام عزه)، حوزه‌های علمیه کشور و بیت معزز ایشان و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای ایشان علو درجات و حشر با ائمه‌اطهار (ع) و برای بیت مکرمشان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم.

معین‌الدین دهقان
رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه علمیه قم

مدیرعامل بانک پارسیان

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

 در بخشی از پیام دکتر" کورش پرویزیان"  آمده است: رحلت عالم مجاهدی که عمر خود را به  سیاق پیشوایان خود صرف گسترش احکام ومعارف دین خدا و فرهنگ ناب تشیع نموده است ، حزن انگیز و ضایعه ای بزرگ  برای حوزه های علمیه  بخصوص برای علاقمندان و مریدان آن فقیه عالی قدر  است.

در این پیام مدیرعامل بانک پارسیان ، این مصیبت بزرگ را به خانواده آن روحانی  فقید بخصوص به فرزند والامقامش حضرت آیت ا... سید حسین تقوی و جناب آقای دکتر سید مجتبی تقوی و عموم سادات گرانقدر سید محمود (س)تسلیت گفت.

دکتر" کورش پرویزیان"مدیرعامل بانک پارسیان

نماینده سابق کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی

انا لله و انا الیه راجعون
باخبر شدیم که حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میر احمد تقوی بزرگ روحانی کهگیلویه بزرگ و سیدی متعبد و خدمتگزاری صدیق دار فانی را وداع گفتند و به لقاء الله پیوستند این ثلمه عظیم را به عموم مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه فرزندان و بستگان آن عزیز سفر کرده، تسلیت عرض می کنم امیدوارم خداوند مهربان ایشان را در جوار رحمت خاصه اش قرار دهد و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.
والسلام علیکم و رحمه الله /مورخه ۲۴/ ۵/ ۱۳۹۸ حلب سوریه
سید علی محمد بزرگواری

دبیرکل مجمع نخبگان ایران

بسم الله الرحمن الرحیم
و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ

رحلت جانگداز عالم وارسته، عارف کامل، سالک واصل و مجاهد نستوه، حضرت آیت الله العظمی آمیر احمد تقوی( ره) ، استاد بی‌بدیل اخلاق و رزمنده دفاع مقدس که عمر با برکت خود را در تربیت جوانان و ترویج و تبلیغ معارف اسلامی، در نهایت ساده زیستی و تواضع صرف نمود را به محضرحضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه و آحاد مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد، سادات جلیل القدر سیدمحمود( س) بالاخص بیت مکرم ایشان  و بویژه سادات رضاتوفیق تسلیت عرض کرده و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید از خداوند تبارک و تعالی مسألت داریم.

۲۴ مرداد ۹۸
سید روح‌الله سیدی /دبیرکل مجمع نخبگان ایران


بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

خبر درگذشت عالم متقی و عارف ربانی حضرت آیت الله «آقامیر احمد تقوی» که بخش زیادی از عمر پر ثمر خویش را در راه اعتلای اسلام و ارزش های دینی و سر بلندی کشور سپری نمودند، موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت فقدان آن مبارز دوران ستم شاهی به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه های علمیه، مردم شریف و ولایتمدار استان کهکیلویه و بویراحمد و بیت مکرم و محترم ایشان، از درگاه پروردگار قادر متعال برای آن مجاهد برجسته رحمت و علو درجات و همنشینی با اولیاالله و برای بیت معزز و بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسلت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی /وزیر کشور

 مدیر کل صدا و سیما استان کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

در گذشت عالم پرهیزگار و انقلابی، مرحوم ایت الله آمیر احمد تقوی" رضوان الله علیه" موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

این عالم جلیل القدر که عمر پر برکت خویش را صرف نشر معارف دین و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نمود از جمله پیشگامان انقلاب اسلامی در استان بود که در دفاع از نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ثابت قدم ماند و با تربیت ده‌ها طلبه فاضل و متعهد همواره در مسیر نشر معارف دین گام برمیداشت و باساده زیستی و مردم داری به مثابه یک معلمی دلسوز و پدری مهربان در خدمت به مردم و کمک به رفع مشکلات و محرومیت‌ها تلاش می‌نمود

اینجانب، ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم مجاهد و خدمت گزار به محضر حضرت بقیه الله الاعظم" روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا"، رهبر معظم انقلاب، نماینده محترم و معزز، ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری، علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان، مردم شریف و شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد و بیت مکرم به ویژه فرزندان فاضل و مکرم ایشان، برای آن یار صدیق امام و رهبری، رحمت واسعه و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان، علاقمندان و ارادتمند آن عالم جلیل القدر صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

رئوف /مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد


استاندار کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون 《اذا ماتَ العالِمُ ثِلم فی الاسلامِ ثُلمِه لا یِسُدُها شی الی یَوم القیامه》

خبر ارتحال عالم متقی، جلیل القدر و مبارز حضرت آیت الله آقا سید میر احمد تقوی موجب تاثر و تاسف گردید.آن عالم وارسته و مجاهد انقلابی که از مبارزین نهضت حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم طاغوت بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عمر پربرکت خویش را صرف اعتلای اسلام و تحکیم انقلاب اسلامی نمود و با تاسیس حوزه علمیه به تربیت طلاب علوم دینی و تعلیم و تعلم فقه اهل بیت علیهم السلام همت گماشت و در خدمت مردم بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، نماینده محترم ولی فقیه و مردم عزیز و شریف استان خصوصا مردم شهرستان کهگیلویه، بیت مکرم و فرزندان بزرگوارشان از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم مغفور و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت دارم.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لا یسدّها شیء إلی یوم القیامه

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال ملکوتی عالم جلیل‌القدر و بنده صالح خداوند، حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی مقدم، عمیقا موجب تاثر و تالم شد.

ایشان عالمی ساده زیست، آزاده، صریح اللهجه و مدافع دانا و توانمندی برای انقلاب اسلامی و یاوری همیشگی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد بود.

بدون شک با ارتحال آمیراحمد تقوی مقدم، جنوب کشور و به ویژه کهگیلویه و بویراحمد عزادار شده و عشق و محبت مردم به این عالم فرزانه و روحانیت شیعه در مراسم تشییع ایشان برگ زرین دیگری به وفاداری و ولایت مداری این خطه از ایران عزیز اسلامی خواهد افزود.

اینجانب درگذشت تأسف‌انگیز این عالم پرهیزگار و عابد را به بازماندگان، خاندان مکرّم، ارادتمندان و شاگردان ایشان به ویژه جناب آقای دکتر سید مصطفی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی تقوی مقدم، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

سید کامل تقوی نژاد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دبیرجبهه پایداری استان کهگیلویه و بویراحمد
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله واناالیه راجعون
باقلبی مال آمال ازغم واندوه,ارتحال عالم ربانی,سالک الی الله ,ملجأوپناهگاه محرومان ومستضعفان حضرت آية الله آمیراحمدتقوی مقدم راخدمت عموم مردم استان کهگیلویه وبویراحمد,بستگان و بیت رفیع ایشان بویژه عالم فرزانه حضرت حجة الاسلام المسلمين سيدمرتضی تقوی وجناب دکترسید مصطفی تقوی تسلیت عرض نموده وازخداوندسبحان برای آن مرحوم علودرجات وحشربااجدادطاهرینش وبرای بیت مکرم و فرزندان معزرآن عالم زاهد و پارساصبر و اجرمسئلت می کنم.

حجةالاسلام والمسلمین شیخ عبدی پورمدیرکل اسبق فرهنگ وارشاداسلامی  و دبیرجبهه پایداری استان


این خبر در حال تکمیل است....


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین