« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
یادداشت
در شرایطی که با بحرانهای اقتصادی مواجهیم راه نجات کشور در تولید داخلی است و هرچه تولید رونق بگیرد، کالا و خدمات ایرانی هم رونق مییابد و به تبع آن، اشتغال، بنگاههای تولیدی، نیروی کار و سرمایههای انسانی نیز تقویت و حفظ میشوند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:امروزه در همه جوامع بشری، تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و همه انسانها به نقش و اهمیت آن واقفند. به گونه ای که در یکی دو قرن گذشته افراط شکل گرفته در تولید، ناشی از مطلوبیت ذاتی یافتن آن است. تولید در نگرش عمومی بشر یک ارزش تلقی شده و صرف نظر از نیاز و یا اهداف تولید مسابقه ای بی رحمانه در تولید هرجه افزون تر، چهره زندگی مردم غرب و شرق عالم را دگرگون کرده و خسارت های جبران ناپذیری نیز به منابع موجود در کره خاکی وارد نموده است.

اکنون نیز تولید هر چه بیشتر یک شاخص کمال و رشد و قدرت برای کشورها به حساب می آید و غفلت جدی در نگرش به تولید و بایسته های آن، مسیر بهره برداری صحیح از نعمات پروردگار در روی زمین را با آسیب های فراوان و مخاطرات مهمی روبرو ساخته است که البته ضرورت دارد در باب اصلاح این نگرش نیز فکری اساسی شود در هر صورت هرگاه از ضرورت پرداختن به تولید سخن به میان می آید گاه مقصود، مطلق تولید است و گاه مراد، تولید داخلی است و این دو موضوع جدا از هم است. مطلق تولید برای بشر اهمیت و ضرورت دارد زیرا تولید به معنی زندگی است، تولید رشد است، شکوفائی است، کار است، تلاش است، اشتغال است، بهره گیری از طبیعت است، رفع نیازهای زندگی است، رفاه شخصی و عمومی است، استفاده بهتر از منابع موجود است رفع مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، مسکن و به حرکت درآوردن چرخ عظیم اقتصاد یک جامعه است. تولید عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد است سامان دادن اقتصاد و محور پیشرفت و توسعه است.

از همین رو تولید، شاخص و معیار اصلی پیشرفت در یک کشور است و برای ما نیز به عنوان شاخص پیشرفت، ملاکی برای اندازه گیری سرعت، شتاب و میزان پیشرفت محسوب می شود. پیشرفت کشور متوقف بر دو عنصر علم و تولید است. یک کشور برای دستیابی به اهداف خود نیازمند اولاً عنصر علم و ثانیاً عنصر تولید یعنی عمل و کار براساس دانش خود است. از این رو اهمیت و ضرورت تولید در این مرحله از عمر مبارک نظام اسلامی و در دهه عدالت و پیشرفت به روشنی آشکار و نمایان است.

صورت شکل گیری و سامان یافتن تولید داخلی تحولات بنیادینی در اقتصاد ملی و در نتیجه در معیشت مردم و بخصوص در حل مسائل و مشکلات اقتصادی زندگی رخ خواهد داد. افزایش تولید داخل به افزایش صادرات کمک خواهد کرد و آن نیز به نوبه خود ضمن افزایش درآمدهای کشور به افزایش تولید منجر خواهد شد. سرمایه گذاری و مشکل جذب سرمایه¬های داخلی و خارجی را برطرف خواهد نمود سرمایه های سرگردان که گاهی بسیار مضر به حال اقتصاد عمل می کند را قابل مدیریت می نماید. از امکانات و زیرساخت¬های موجود به نحو مطلوب تری استفاده می شود. رشد علمی و صنعتی را به دنبال خواهد داشت هزینه های سنگین اقتصادی کشور را همچون هزینه های واردات، حمل و نقل و وابستگی ها را کاهش خواهد داد. دانش و تکنیک و فن آوری های تولید در عرصه¬های مختلف را رشد داده و بویژه مهارتهای مدیریت در امر تولید را بالا برده و با سایر کشورها قابل رقابت خواهد نمود. امکان بهره گیری ملت ایران از سهم الهی و خدادادی خود را در بهره برداری از منابع مختلف فراهم خواهد ساخت.

امنیت داخلی به دلیل حل مسائل اشتغال و تورم و امنیت منطقه ای و جهانی را به دلیل افزایش نقش در اقتصاد دنیا و بخصوص سرمایه گذاریها افزایش خواهد داد.

از آثار سوء اقتصاد تک محصولی و اتکا به ارز حاصل از فروش نفت خواهد کاست و روحیه نشاط و سربلندی و عزت و همه فضائل روحی ناشی از آن را برای ملت ایران به همراه وارمغان خواهد داشت.

خودِ تولید در کشور وقتی راه بیفتد، یک نشاط عمومی و ملّی به وجود میآورد که این خودش یک عامل مهمّی در پیشرفت کشور است.

در شرایطی که با بحرانهای اقتصادی مواجهیم راه نجات کشور در تولید داخلی است و هرچه تولید رونق بگیرد، کالا و خدمات ایرانی هم رونق مییابد و به تبع آن، اشتغال، بنگاههای تولیدی، نیروی کار و سرمایههای انسانی نیز تقویت و حفظ میشوند.

رونق تولید و اشتغال میتواند به توازن بودجهای کشور کمک کند؛ هر آنچه صنایع کشور قویتر باشند و تولید ملی افزایش یابد امکان پرداخت مالیات متوازن، درست و معقول افزایش یافته و در نتیجه وابستگی کشور به نفت سیر نزولی خواهد داشت و در این صورت اتفاقاتی مثل تحریمهای نفتی اثر و آسیب کمتری خواهد داشت.

واقع دور شدن از فضای اقتصاد نفتی و گذار به اقتصاد آزاد متکی بر بخش خصوصی نه تنها سبب توازن نظام بودجهریزی میشود، بلکه مناسبات فی مابین دولت و ملت را هم تنظیم خواهد کرد.

رونق تولید موجب استقلال کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد در واقع همه باید در تلاش باشند که این شعار در جامعه جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و اجرایی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: