« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
امام جمعه صوفیان در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف:
انسان به‌عنوان یک موجود مدنی‌الطبع باید نقش مثبت اجتماعی خود را در جامعه ایفا کند و سعی کند تا با در نظرداشت عدالت که بازتاب‌دهنده‌ ارزش‌های متعالی انسان است، نظر خود را به‌منظور تحول و تغییر مثبت در جامعه ابراز کند و سرنوشت خود را خودش رقم بزند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:امام جمعه صوفیان، اظهارکرد: اگر بخواهیم تبعیض، استبداد و فساد را از جامعه ریشه‌کن کنیم و تحول را به‌سوی رفاه و عدالت ایجاد کنیم، باید با رأی خود، این تحول اجتماعی را به‌وجود بیاوریم و با شرکت در انتخابات در برابر بی‌عدالتی و تبعیض واکنش نشان بدهیم و به کسی رأی بدهیم که به عدالت، آزادی و مساوات و سایر ارزش‌های انسانی ما را باور داشته باشد.

حجت السلام حسن مُرسلی در گفت و گو با آوای رودکوف، افزود: انسان به‌عنوان یک موجود مدنی‌الطبع باید نقش مثبت اجتماعی خود را در جامعه ایفا کند و سعی کند تا با در نظرداشت عدالت که بازتاب‌دهنده‌ ارزش‌های متعالی انسان است، نظر خود را به‌منظور تحول و تغییر مثبت در جامعه ابراز کند و سرنوشت خود را خودش رقم بزند.

وی، ضمن بازگونمودن تلاش مسئولان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: باتوجه به اهمیت و نقش حضور مردم در صحنه انتخابات است که باید همت و تلاش تمامی مسئولان دست اندرکاران کاندیداها و رسانه ها به این امر معطوف شود که با اقدامات سنجیده و تدابیر لازم و فضاسازی مناسب زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم ساخته تا موجب امید بیشتر دوستداران و ناامیدی و شکست دشمنان اسلام را فراهم نمایند.

حجت السلام مُرسلی، رعایت اخلاق در انتخابات را از آشکارترین جلوه های سیاست اخلاقی دانست و ادامه داد: انتخابات، در نظام های سیاسی مردم سالار و از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران، عرصه شکل گیری جمهوریت و رکن مردمی نظام و ضامن بقاء و ثمردهی دستاوردهای حکومت است. رعایت اخلاق در انتخابات، از آشکارترین جلوه های سیاست اخلاقی و سیاست اخلاقی میدان عملی شدن بسیاری از ارزش ها و فضایل اخلاق اجتماعی است.

امام جمعه صوفیان، یادآورشد: نبود حزب قوی سبب شده تا افرادی که وابستگی حزبی دارند و در عرصه انتخابات قدرت‌نمایی می‌کنند، در تریبون‌های مختلف تاکیدکنند که مستقل هستند و به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارند و همین مستقل بودن را برای خود افتخار و امتیاز مثبتی بدانند.
وی، بااشاره به فرموده امام خمینی(ره) افزود: ایشان می فرمایند: یکی از وظایف مهم شرعی و عقلی ما برای حفظ اسلام و مصالح کشور حضور در حوزه‏های انتخابیه و رای دادن به نمایندگان صالح و کاردان و مطلع بر اوضاع سیاسی جهان و سایر چیزهایی که کشور به آنها احتیاج دارد، است و مجلس محتاج به متخصصان رشته‏های مختلفی است که کشور احتیاج به آنها دارد.

حجت السلام مُرسلی، از نقش انتخابات در تولید قدرت ملی گفت و تاکیدکرد: در نظام‌های مردم سالار، امور کشور به اتکاء آراء عمومی و از راه انتخابات معین می شود. در این نظام‌ها، مردم، یکی از پایه های اصلی قدرت و اقتدار ملی محسوب می شوند. درواقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی؛ انتخابات، تولید قدرت ملی می کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی اثر کردن تهدیدات افزایش داده و فرآیند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می بخشد.

گفت و گو: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین